Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX


Wstecz Dalej

Autor:

Avgeek

Data publikacji:
2020-04-20 15:15
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX
Fot. GECAS
GE Capital Aviation Services (GECAS) anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX, co dodatkowo zmniejszyło portfel zamówień Boeinga w związku ze spowolnieniem spowodowanym pandemią COVID-19. To kolejne anulowanie MAX-ów. W ostatnim tygodniu taką decyzję podjęła m.in. firma Avolon oraz brazylijskie linie GOL.
– GE Capital Aviation Services i Boeing Company wspólnie uzgodniły, że ponownie zmniejszą portfel zamówień na kolejne 737 MAX. Dzisiejsza umowa pomoże GECAS-owi lepiej dostosować naszą dostępną flotę do potrzeb naszej globalnej bazy klientów. Pozostajemy w pełni zaangażowani w program 737 MAX i nasze wartościowe, długoterminowe partnerstwo z Boeingiem - mówi komunikat prasowy GECAS z 17 kwietnia, ogłaszający anulowanie zamówienia.

Po zmniejszeniu zamówienia GECAS-owi pozostało do odebrania jeszcze 82 737 MAX. Do tej pory amerykański lessor odebrał 29 MAX-ów.

Wiadomość o anulowaniach MAX-ów przez GECAS pojawia się kilka dni po tym, jak Boeing ujawnił, że linie lotnicze w marcu br. anulowały zamówienia na 150 737 MAX. Te samoloty zostały zamówione przez leasingodawcę Avolon, linie lotnicze GOL i Smartwings oraz nieujawnionych klientów, powiedział Boeing. Pisaliśmy o tym w artykule "Koronawirus. Piętrzą się anulacje zamówień boeingów 737 MAX".

Dokładnie 13 miesięcy temi temu, 13 marca 2019 r., zostały ostatecznie i globalne uziemione wszystkie Boeingi B737 MAX. Decyzja była podjęta po kolejnej katastrofie tej maszyny jaka wydarzyła się kilka dni wcześniej, a dokładnie 10 marca 2019 r., kiedy rozbił się 737 MAX 8 linii Ethiopian Airlines. Eksperci i analitycy branży lotniczej twierdzili, że linie lotnicze muszą się przygotować na bardzo długie opóźnienia powrotu 737 MAX, ponieważ FAA i EASA zobowiązały się rozwiązać wszystkie znalezione kwestie dotyczące bezpieczeństwa, zanim pozwolą samolotom wrócić do wykonywania rejsów z pasażerami. No i niestety doczekaliśmy się rocznicy. Więcej na temat całej sytuacji z B737 MAX w naszym podsumowaniu "To już rok od globalnego uziemienia Boeinga 737 MAX".

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
GECAS zamawia kolejne boeingi 737-800BCF

Biznes i przemysł

GECAS zamawia kolejne boeingi 737-800BCF

Piotr Bożyk 17 czerwca 2019

GECAS: 35 dodatkowych Boeingów 737-800BCF

Biznes i przemysł

GECAS: 35 dodatkowych Boeingów 737-800BCF

Łukasz Malinowski 20 lipca 2018

Tanie linie Primera Air polecą A321neo do Ameryki Północnej

Biznes i przemysł

Tanie linie Primera Air polecą A321neo do Ameryki Północnej

Emilia Derewienko 23 kwietnia 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5