Partner serwisu
Biznes i przemysł

Puste loty nad USA i spadek liczby pasażerów o 96 proc.

Dalej Wstecz
Data publikacji:
20-04-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl/The Guardian

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Puste loty nad USA i spadek liczby pasażerów o 96 proc.
fot. Patrick Cardinal CC BY 2.0
Spadek liczby pasażerów o 96 procent z powodu ograniczeń związanych z koronawirusem nie był równy podjętym decyzjom o cięciach lotów – analizuje brytyjski "The Guardian". Wybuch pandemii wywołał szereg niepokojących obrazów, takich jak nagłe powszechne stosowanie masek, zamykane na klucz firmy i opuszczone ulice. Innym niezwykłym zjawiskiem są także prawie puste samoloty w powietrzu.

Powszechne ograniczenia podróży na całym świecie zmniejszyły popyt na podróże lotnicze, a ponad osiem na dziesięć lotów zostało odwołanych. W Stanach Zjednoczonych występuje rozbieżność. Administracja Bezpieczeństwa Transportu zgłosiła 96-proc. spadek liczby pasażerów, do poziomu niespotykanego od 1954 roku. Nie dorównuje to jednak liczbie zlikwidowanych lotów.

Odwołano tylko nieco ponad połowę rejsów w USA, co przyczyniło się do zjawiska niemal pustych lotów maszyn. Według szacunków Dana Rutherforda, dyrektora ds. Lotnictwa w Międzynarodowej Radzie ds. Czystego Transportu, w ubiegłym tygodniu pasażerowie zajęli mniej niż jedno miejsce na dziesięć lotów krajowych.

Liczby podróżnych spadają szybciej niż rejsy

– Dowody wskazują, że liczba latających osób spada szybciej niż rejsy, więc jest wiele pustych samolotów. Linie lotnicze muszą same to rozgryźć i starać się nadrobić zaległości - podkreślił Rutherforda, którego złości marnotrawstwo i spalane ogromne ilości paliwa do przewozu garstki osób.

Sheryl Pardo udostępniła w marcu film, jak otrzymała spersonalizowaną odprawę z miejscem w pierwszej klasie po tym, jak była jedynym pasażerem lotu American Airlines z Waszyngtonu do Bostonu. Tymczasem lot Virgin Atlantic z Londynu do Nowego Jorku zabrał następnie zaledwie siedem osób.

Przemysł lotniczy odpowiada za około dwa procent globalnej emisji dwutlenku węgla. Oczekuje się, że redukcja rejsów zmniejszy poziomy zanieczyszczenia, emisje z sektora spadły o prawie jedną trzecią w ubiegłym miesiącu. Liczby pasażerów mogą jednak szybko wzrosnąć po zakończeniu kryzysu związanego z wirusem COVID-19.

& Mamy problemy z recesją, ale w ciągu dwóch lub trzech lat popyt powróci. Wyobrażam sobie, że podróże rekreacyjne znów dość szybko odzyskają popularność. Pytanie za milion dolarów dotyczy tego, czy ograniczymy latanie w celu ochrony klimatu, tak jak robimy to teraz w celu ochrony zdrowia publicznego – spekuluje Rutherford.

Amerykański przemysł lotniczy otrzymał 25 mld dolarów pomocy w ostatnim specjalnym pakiecie, aby poradzić sobie z gwałtownym pogorszeniem koniunktury. W zamian linie lotnicze są zobowiązane do utrzymania określonego poziomu usług, co może prowadzić do prawie pustych lotów.

Ekonomia prowadzenia linii lotniczej może być również sprzeczna z intuicją, ponieważ czasami taniej jest latać komercyjnym samolotem do zaplanowanego miejsca docelowego, niż płacić za miejsce uziemionej maszyny.

Linie lotnicze spalają miesięcznie 10 mld dolarów

Według grupy branżowej Airlines for America tylko ponad jedna trzecia floty amerykańskiej, czyli około 2400 samolotów, została uziemiona. Linie lotnicze spalają miesięcznie gotówkę na kwotę ponad 10 mld dolarów, anulując rezerwacje. Obłożenie maszyn sięgało 80 proc. w styczniu i spadło do zaledwie 11 proc. w kwietniu.

– Pandemia koronawirusa wywarła i nadal ma poważny oraz bezprecedensowy wpływ na amerykański przemysł lotniczy. Ci, którzy obecnie latają, robią to z ważnych powodów – wyznał Doug Parker, prezes American Airlines. Rzecznik United Airlines starał się z kolei zbić zarzuty zapewnieniem, że dość rzadko podróżuje tylko jeden pasażer, a firma zainwestowała w bardziej zrównoważone paliwo, aby obniżyć poziom zanieczyszczeń.

Pandemia koronawirusa może utrudnić osiągnięcie kwestii związanych z wypracowanym wcześniej porozumieniem mającym na celu przeciwdziałanie emisjom lotniczym. Cały przemysł według krytyków ma teraz doskonałą wymówkę w postaci "misji przetrwania", uchylając się jednocześnie od zobowiązań związanych z ochroną środowiska.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

American Airlines pobiją rekord i zaoferują 26 lotów dziennie do Londynu

Pasażer i linie lotnicze

Dreamlinery American Airlines połączą dwa razy dziennie Dallas i Rzym

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

American Airlines pobiją rekord i zaoferują 26 lotów dziennie do Londynu

Pasażer i linie lotnicze

Dreamlinery American Airlines połączą dwa razy dziennie Dallas i Rzym

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5