Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w maju. Status quo globalnego lidera

Dalej Wstecz
Data publikacji:
21-06-2025
Ostatnia modyfikacja:
17-06-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Punktualność w maju. Status quo globalnego lidera
fot. Copenhagen Airport
Drugi miesiąc z rzędu Scandinavian Airlines okazały się najbardziej „terminowym” operatorem na świecie. Dominator w roku 2024 – linie lotnicze Aeroméxico – zajął trzecie miejsce. W globalnej „10” znalazło się miejsce także dla Iberii i Turkish Airlines.

W całym 2024 roku linie lotnicze Aeroméxico zostały uznane za najpunktualniejszego operatora lotniczego świata. Wykonawszy 196 911 rejsów, przewoźnik odnotował „terminowość” przylotów – operacja lotnicza uznawana jest za punktualną, jeśli odlot samolotu nastąpił w ciągu 15 minut od rozkładowej godziny – na poziomie 86,70 proc. Meksykański przewoźnik okazał się również liderem pierwszego notowania w tym roku. Północnoamerykański operator był także zwycięzcą lutowego rozdania.

Status quo lidera

Trzeci miesiąc roku przyniósł diametralną zmianę – meksykańskie linie lotnicze spadły na trzecią pozycję w globalnym rankingu, notując terminowość przylotów na poziomie 91,47 proc. i realizując 16 144 loty. Najbardziej punktualnym przewoźnikiem w marcu okazał się flagowiec z Arabii Saudyjskiej: linie lotnicze Saudia. Czwarty miesiąc roku znów przyniósł zmianę lidera globalnego notowania – najlepszą „terminowość” osiągnęły linie lotnicze SAS, które utrzymały pierwszą pozycję również w majowym rozdaniu. W ostatnim miesiącu skandynawski operator wykonał 22 172 loty i odnotował punktualność przylotów na poziomie 89,72 proc.

Terminowość na poziomie 89,18 proc. przy realizacji 16 841 rejsów zagwarantowała drugą pozycję liniom lotniczym Saudia, podczas gdy najniższe miejsce na podium zajął meksykański flagowiec: Aeroméxico, który zrealizował 16 093 operacji, a terminowość przylotów wyniosła 89,06 proc. Kolejni przewoźnicy z najlepszej „10” rankingu globalnego odnotowali gorsze wyniki punktualności, która nie przekroczyła 87,5 proc. Lokaty czwarta i piąta zajęli Qatar Airways i Avianca, które wykonały odpowiednio 16 029 i 21 749 lotów, a na lotniskach docelowych „o czasie” wylądowało 87,48 i 85,81 proc. samolotów.

Kolejne miejsca w globalnym rankingu zajęły następujące linie lotnicze: Azul (liczba lotów: 26 438; punktualność: 85,80 proc.), LATAM Airlines (47 256; 85,15 proc.), Iberia (15 821; 84,40 proc.), All Nippon Airways (25 978; 82,10 proc.), jak i Turkish Airlines. Operator znad Bosforu wykonał 35 647 operacji lotniczych, a terminowość przylotów wyniosła 81,99 proc. Przewoźnicy z „10” wykonali w sumie 244 024 loty, a punktualność wyniosła 86,07 proc., czyli była gorsza od średniego rezultatu odnotowanego w kwietniu.

Nowy lider w Europie

Flagowym liniom lotniczym z Islandii nie udało się obronić pozycji europejskiego lidera w maju – najbardziej „terminowymi” operacjami pochwalił się SAS, którego wyniki operacyjne są wyżej wymienione. Linie Iberia Express wykonały 3 236 lotów, a punktualność wyniosła 89,52 proc., co pozwoliło regionalnej odnodze hiszpańskiego flagowca zająć drugą pozycję. Trzecia lokata przypadła Austrian Airways, które zrealizowały 11 493 rejsy, a w docelowych portach lotniczych „o czasie” wylądowało średnio 88,35 proc. samolotów.

Pozostałe pozycje w czołowej „10” Starego Kontynentu zajęli następujący przewoźnicy: Norwegian (14 603; 87,40 proc.), Iberia (15 821; 84,40 proc.), Icelandair (3 529; 83,36 proc.), Vueling (20 646; 82,76 proc.), Turkish Airlines (35 647; 81,99 proc.), a także Finnair i British Airways. Operatorzy z Finlandii i Wielkiej Brytanii wykonali odpowiednio 10 311 i 27 260 operacji lotniczych w maju, notując średnią punktualność realizacji lotów na poziomie 80,77 i 79,43 proc.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Punktualność w marcu. Detronizacja hegemona z Meksyku

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w marcu. Detronizacja hegemona z Meksyku

Mateusz Kieruzal 25 kwietnia 2025

Punktualność w lutym. Status quo lidera

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w lutym. Status quo lidera

Mateusz Kieruzal 13 marca 2025

Światowa punktualność w styczniu. Aeroméxico liderem

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w listopadzie. LOT poza topem Europy

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w listopadzie. LOT poza topem Europy

Mateusz Kieruzal 18 grudnia 2024

Punktualność w październiku. LOT poza topem Europy

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w październiku. LOT poza topem Europy

Mateusz Kieruzal 13 listopada 2024

Punktualność we wrześniu. Europa odstaje od świata

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność we wrześniu. Europa odstaje od świata

Mateusz Kieruzal 15 października 2024

Zobacz również:

Punktualność w marcu. Detronizacja hegemona z Meksyku

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w marcu. Detronizacja hegemona z Meksyku

Mateusz Kieruzal 25 kwietnia 2025

Punktualność w lutym. Status quo lidera

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w lutym. Status quo lidera

Mateusz Kieruzal 13 marca 2025

Światowa punktualność w styczniu. Aeroméxico liderem

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w listopadzie. LOT poza topem Europy

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w listopadzie. LOT poza topem Europy

Mateusz Kieruzal 18 grudnia 2024

Punktualność w październiku. LOT poza topem Europy

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w październiku. LOT poza topem Europy

Mateusz Kieruzal 13 listopada 2024

Punktualność we wrześniu. Europa odstaje od świata

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność we wrześniu. Europa odstaje od świata

Mateusz Kieruzal 15 października 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij