Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w październiku. Status quo lidera

Dalej Wstecz
Data publikacji:
21-11-2025
Ostatnia modyfikacja:
21-11-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Punktualność w październiku. Status quo lidera
fot. Prague AirportIberia była jedną z bardziej punktualnych linii lotniczych w październiku w Europie
Linie lotnicze Aeroméxico zostały najpunktualniejszym przewoźnikiem w październiku. Stary Kontynent w „10” świata reprezentowały dwie linie lotnicze – SAS i Iberia. Europa ma ewidentny problem z „terminową” realizacją operacji lotniczych. Lekarstwem byłaby (już długo opóźniona) implementacja jednolitego nieba.

W dziesiątym miesiącu roku, który jest ostatnim miejscem sezonu letniego w lotnictwie na półkuli północnej, linie lotnicze odnotowały gorsze wyniki punktualności niż we wcześniejszych miesiącach. Najbardziej „terminowym” operatorem świata znów został przewoźnik z Meksyku – Aeroméxico, który odnotował „punktualność” przylotów do portu docelowego na poziomie 91,76 proc. To jedyny operator, który zdołał przekroczyć barierę 90 proc., przy realizacji 15 241 lotów.

Na podium w rankingu globalnym znalazły się także linie lotnicze Saudia i Azul, które wykonały odpowiednio 17 156 i 25 026 operacji lotniczych, a „o czasie” na lotnisku docelowym, czyli w ciągu 15 minut od rozkładowej godziny lądowania, wylądowało 89,70 i 88,43 proc. samolotów. Na kolejnych miejscach w światowej „10” uplasowali się przewoźnicy: Qatar Airways (16 978; 87,47 proc.), WestJet (17 189; 84,66 proc.), Delta Air Lines (155 989; 84,47 proc.) i SAS (23 682; 84,43 proc.) i Iberia (16 604; 83,14 proc.). Terminowość na poziomie 82,14 proc. (31 618 zrealizowanych operacji) zagwarantowała liniom Air Canada dziewiąta lokatę. Ostatnie miejsce w „10” globu przypadło LATAM Airlines, które wykonały 50 566 lotów, a „o czasie” wylądowało 81,50 proc. samolotów.

Na Starym Kontynencie najbardziej „punktualnym” operatorem w październiku okazał się SAS – wyniki operacyjne powyżej. Druga lokata przypadła Finnairowi. Finowie wykonali 9 551 lotów, a zgodnie z rozkładem wylądowało 84,28 proc. samolotów. Na podium uplasowała się również Iberia (wyniki operacyjne powyżej). Na kolejnych miejscach uplasowali się operatorzy: Norwegian (14 579; 82,82 proc.), Volotea (7 510; 82,05 proc.), Austrian Airlines (11 728; 80,90 proc.), Transavia (15 317; 80,83 proc.), Icelandair (3 470; 80,73 proc.).

Dziewiątą i dziesiątą lokatę zajęły linie lotnicze Vueling i Turkish, które zrealizowały w październiku 20 080 i 37 595 operacji lotniczych, a „o czasie” wylądowało 80,81 i 78,04 proc. samolotów hiszpańskich i tureckich linii lotniczych. Październikowa terminowość realizacji lotów w Europie odnotowała bardzo słaby wynik, jeśli weźmie się pod uwagę, że szczyt letnich przewozów skończył się w sierpniu. Wdrożenie jednolitego nieba może jedynie uzdrowić tę sytuację.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Punktualność we wrześniu. Europa ma problem

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność we wrześniu. Europa ma problem

Mateusz Kieruzal 31 października 2025

Punktualność w lipcu. Aeroméxico znów liderem

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w lipcu. Aeroméxico znów liderem

Mateusz Kieruzal 13 sierpnia 2025

Punktualność w maju. Status quo globalnego lidera

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w marcu. Detronizacja hegemona z Meksyku

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w lutym. Status quo lidera

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w lutym. Status quo lidera

Mateusz Kieruzal 13 marca 2025

Światowa punktualność w styczniu. Aeroméxico liderem

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Punktualność we wrześniu. Europa ma problem

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność we wrześniu. Europa ma problem

Mateusz Kieruzal 31 października 2025

Punktualność w lipcu. Aeroméxico znów liderem

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w lipcu. Aeroméxico znów liderem

Mateusz Kieruzal 13 sierpnia 2025

Punktualność w maju. Status quo globalnego lidera

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w marcu. Detronizacja hegemona z Meksyku

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w lutym. Status quo lidera

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w lutym. Status quo lidera

Mateusz Kieruzal 13 marca 2025

Światowa punktualność w styczniu. Aeroméxico liderem

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij