Międzynarodowa Rada Portów Lotniczych (ACI – Airports Council International World) ogłosiła dzisiaj zwycięzców uznanego na całym świecie plebiscytu Airport Service Quality Award, w którym uhonorowano lotniska, zapewniające klientom najlepszą jakość obsługi.
Międzynarodowy Port Lotniczy Kempegowda w indyjskim Bengaluru został nagrodzony po raz pierwszy nagrodą w kategorii Przyloty (ASQ Arrivals Award) na podstawie nowej ankiety dotyczącej przylotów. Jest to pierwszy port lotniczy, który zdobył nagrodę zarówno w kategorii Odloty, jak i Przyloty.
Do grupy wielokrotnych laureatów należą Międzynarodowy Port Lotniczy w Indianapolis, Międzynarodowy Port Lotniczy Beijing Capital, Port Lotniczy Singapur Changi i Toronto Pearson, Aeroporto di Roma-Fiumicino, Międzynarodowy Port Lotniczy Chhatrapati Shivaji w Mumbaju, Międzynarodowy Port Lotniczy Indiry Ghandi w Delhi, Międzynarodowy Port Lotniczy Shanghai Pudong oraz Port Lotniczy Szeremietiewo.
Debiutanci
W tym roku wiele portów lotniczych zostało uhonorowanych ASQ Award po raz pierwszy. W tej grupie znalazły się Aeropuerto Internacional Ramón Villeda Morales w Hondurasie, porty lotnicze w Dublinie, Oslo, Helsinkach, Southampton, Bristolu oraz Port Lotniczy London City. Hiszpańskie porty lotnicze Aeropuerto de Almería, Aeropuerto de Girona, Aeropuerto de Melilla, Aeropuerto de Zaragoza i Aeropuerto de Alicante-Elche również zostały odznaczone po raz pierwszy. Port Lotniczy Fort McMurray w Kanadzie i Port Lotniczy Muscat w Omanie również dołączyły do grona zwycięzców ASQ Award po raz pierwszy, podczas gdy kilka wysoko ocenianych obiektów z lat poprzednich zostało zauważonych również w tej edycji.
W nowej kategorii „Najlepsza infrastruktura i udogodnienia” wyróżniono aż siedem indonezyjskich i osiem chińskich portów lotniczych w odpowiednich kategoriach rozmiaru portu.
O ASQ Award
– Nagroda Airport Service Quality Award jest uhonorowaniem osiągnięć portów lotniczych pod względem wysokiego poziomu obsługi klienta, stanowiąc najwyższe wyróżnienie przyznawane portom lotniczym na całym świecie – powiedziała Angela Gittens, dyrektor generalna ACI World. – Zarówno w tradycyjnych, jak i w nowych kategoriach nagrodzone lotniska odpowiedziały na zmieniające się potrzeby pasażerów w celu zapewnienia im najwyższej jakości usług i osiągnięcia wyników zasługujących na nagrodę – dodała.
– Porty lotnicze zauważyły, że zapewnienie klientom lepszych doświadczeń jest ważnym narzędziem biznesowym w tej coraz bardziej konkurencyjnej branży. Nagroda ASQ przyznawana przez ACI jest jedynym międzynarodowym programem, który zapewnia obiektywne pomiary i analizę porównawczą portów lotniczych, które dzięki temu mogą osiągać lepsze wyniki – podsumowała Gittens.
Program ASQ Departures jest pomiarem satysfakcji klienta wykorzystującym 34 kluczowe wskaźniki efektywności. Do programu przystąpiło trzy czwarte najbardziej obleganych 100 portów lotniczych świata, co oznacza, że w 2018 ponad połowa podróżnych na świecie (8,3 miliarda) znalazła się na lotnisku biorącym udział w programie ASQ.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.