Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

ACI w Krakowie: Lotnictwo to system naczyń połączonych

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-09-2022
Ostatnia modyfikacja:
05-12-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
ACI w Krakowie: Lotnictwo to system naczyń połączonych
fot. Mateusz Kieruzal
Po raz pierwszy w Krakowie rozpoczął się doroczny szczyt organizowany przez Międzynarodową Radę Portów Lotniczych (ACI World). Tematem przewodnim kongresu jest „odrodzenie lotniskowych wrażeń”. Zebrani delegaci obradują, jak polepszyć lotniskowe doświadczenie pasażerów, ale także jak zachęcić ludzi do pracy w lotnictwie. – Musimy odbudować naszą reputację, modnego biznesu, którym byliśmy kiedyś, i desperacko szukamy ludzi do pracy – powiedział Jost Lammers, dyrektor generalny monachijskiego portu lotniczego.

Globalny szczyt ACI Customer Experience jest najważniejszym wydarzeniem poświęconym doświadczeniom na lotnisku i przyciąga ponad 400 dyrektorów portów lotniczych, przedstawicieli władz lotnictwa cywilnego, specjalistów ds. portów lotniczych i pokrewnych menedżerów biznesowych.

Luis Felipe de Oliveira, rozpoczynając wydarzenie, powiedział o wzajemnych powiązaniach doświadczeń klientów w obrębie kompleksu lotniska, o tym, jak pandemia wpłynęła na zachowania konsumentów oraz o znaczeniu skutecznych narzędzi zarządzania kryzysem. – Musimy zapewnić jeszcze lepszą obsługę pasażerów. Oznacza to wspólne znajdowanie odpowiedzi na pytania dotyczące inwestycji w nowe technologie, wyznaczanie prokonsumenckich standardów, politykę stopniowego przywracania pełnego zatrudnienia oraz zachęcania pasażerów do powrotu do naszych terminali i wszystkich marek tworzących sektor – powiedział zgromadzonym dziennikarzom Luis Felipe de Oliveira.

Dyrektor generalny ACI zakomunikował, że najważniejszym zagadnieniem, z jakim muszą zmierzyć się światowe porty lotniczy, jest wzrost liczby latających osób. Pierwsze symulacje wskazują, że do 2040 roku podwoi się liczba osób odbywających podróż statkami powietrznymi, w związku z czym pojawia się pytanie, czy i jak można to zrobić odpowiedzialnie. – Cała nasza branża ściśle współpracuje, aby pozostać sektorem zrównoważonym – powiedział de Oliveira.

ACI: Kraków liderem obsługi pasażerów

– Podczas gdy pandemia przyspieszyła cyfryzację i wdrożenie bezdotykowych procesów na lotniskach, doskonałe wrażenia klientów i pracowników zależą od czynnika ludzkiego. Ewolucja doskonałości obsługi klienta jest wynikiem pracy wielu różnych interesariuszy i technologii wdrożonych w kompleksie lotniskowym. To naprawdę podkreśla znaczenie zasobów, które mogą pomóc portom lotniczym w utrzymaniu i wzmocnieniu ich przewagi konkurencyjnej, takich jak program ACI Airport Customer Experience Accreditation, który zapewnia pełny wgląd w zarządzanie doświadczeniami klientów. Chciałbym podziękować naszemu gospodarzowi – Kraków Airport, liderowi w dziedzinie obsługi klienta, za uprzejme przyjęcie delegatów pod jednym dachem, aby omówić ten kluczowy temat, który jest sercem biznesu lotniskowego – powiedział w Krakowie Luis Felipe de Oliveira.

Od lewej Radosław Włoszek i Luis Felipe de Oliveira. Fot. Mateusz Kieruzal.


– To wielki zaszczyt dla krakowskiego lotniska – największego regionalnego portu lotniczego w Polsce – gościć czwartą edycję ACI Customer Experience Global Summit. Kraków Airport zawsze stawiał na bezpieczeństwo, jakość i wysokie standardy usług. Ostatnie lata pokazały, jak ważne są te priorytety i szybka reakcja lotnisk na zmieniające się okoliczności. Zapewnienie najlepszej obsługi klienta jest podstawą codziennych działań Kraków Airport, a jego zaangażowanie w dobro pasażerów i pracowników zostało potwierdzone licznymi inicjatywami branżowymi, w tym programem ACI Airport Health Accreditation, ACI Airport Service Quality (ASQ) Awards oraz uznanie ACI Voice of the Customer – wyznał prezes zarządu Kraków Airport, Radosław Włoszek, na początku szczytu.

„Lotnictwo znów musi być sexy”

– Musimy odbudować naszą reputację, modnego biznesu, którym byliśmy kiedyś i desperacko szukamy ludzi do pracy – powiedział podczas panelu, Jost Lammers, dyrektor generalny monachijskiego portu lotniczego.

– Pandemia COVID-19 zakłóciła rosnący w rekordowym tempie rynek lotniczy. Pasażerowie zniknęli z lotnisk, ale porty pozostały funkcjonalne. Spowodowało to starty w liczbie obsłużonych pasażerów, a przed wszystkim w dochodach lotnisk. Porty musiały radzić sobie z wysoko kosztową obsługą infrastruktury lotniskowej – powiedział na briefingu Luis Felipe de Oliveira.

Dyrektor generalny ACI powiedział, że branża boryka się z problemem braku odpowiedniej ilości osób chętnych do pracy na światowych lotniskach. Oliveira wskazał na chaos jaki można było zaobserwować na europejskich lotniskach w okresie wakacji. – Ludzie znowu zaczynają podróżować po świecie. Rosną jednak koszty zarówno przewoźników, jak i lotnisk, wynikające z ogólnej sytuacji ekonomicznej na świecie. To wyzwanie, z którym będziemy musieli się zmierzyć – powiedział w trakcie ACI Customer Experience Global Summit Radosław Włoszek, prezes Kraków Airport.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

Kraków: Ponad 596 tys. pasażerów w listopadzie

Infrastruktura i lotniska

Kraków: Ponad 596 tys. pasażerów w listopadzie

Rafał Dybiński 01 grudnia 2022

Wrocław: Oferta lotów na Mikołajki. Od Porto i Barcelony po Islandię

Pasażer i linie lotnicze

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

ACI: Atlanta najbardziej ruchliwym portem w 2021 roku

Infrastruktura i lotniska

ACI: Atlanta najbardziej ruchliwym portem w 2021 roku

Mateusz Kieruzal 29 lipca 2022

Rankingi ACI: Lotniska w Atlancie i Hongkongu znów na szczycie stawki

Infrastruktura i lotniska

ACI do IATA: Lotniska też ucierpiały w pandemii

Prawo i polityka

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

Kraków: Ponad 596 tys. pasażerów w listopadzie

Infrastruktura i lotniska

Kraków: Ponad 596 tys. pasażerów w listopadzie

Rafał Dybiński 01 grudnia 2022

Wrocław: Oferta lotów na Mikołajki. Od Porto i Barcelony po Islandię

Pasażer i linie lotnicze

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

ACI: Atlanta najbardziej ruchliwym portem w 2021 roku

Infrastruktura i lotniska

ACI: Atlanta najbardziej ruchliwym portem w 2021 roku

Mateusz Kieruzal 29 lipca 2022

Rankingi ACI: Lotniska w Atlancie i Hongkongu znów na szczycie stawki

Infrastruktura i lotniska

ACI do IATA: Lotniska też ucierpiały w pandemii

Prawo i polityka

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5