Partner serwisu
Biznes i przemysł

Przewoźnicy cargo odpowiadają na epidemię koronawirusa z Wuhan

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-02-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Przewoźnicy cargo odpowiadają na epidemię koronawirusa z Wuhan
Fot: Air Bridge Cargo
Zawieszenie połączeń lotniczych do Chin z uwagi na epidemię koronawirusa z Wuhan, wpływa także na branżę lotniczych przewozów cargo. Wraz z zawieszeniem połączeń pasażerskich, znikła dostępność przestrzeni ładunkowej pod ich pokładami. Loty frachtowców są mocno okrojone.

Śmiertelny wirus zapalenia płuc z Wuhan, który z dnia na dzień doprowadził do bezprecedensowego ograniczenia lotów pasażerskich do Chin, ma też bardzo znaczący wpływ na rynek przewozów lotniczych cargo. Nie jest to zaskoczeniem, biorąc pod uwagę fakt, że sporo przewoźników wykonuje operacje cargo korzystając w przestrzeni ładunkowej pod pokładami maszyn pasażerskich. Zawieszenie połączeń pasażerskich automatycznie wpływa więc na zawieszenie połączeń cargo. Z takimi konsekwencjami liczy się m.in. LOT, zawieszając operacje do Chin do 29 lutego

Lufthansa mocno ogranicza oferowanie

Bardziej skomplikowana jest sytuacja przewoźników, którzy obsługują połączenia cargo do Chin, wykorzystując zarówno przestrzeń pod pokładami samolotów, jak również wydzielone operacje samolotami frachtowymi. Jednym z największych przewoźników, którzy zawiesili wykonywanie połączeń pasażerskich do Chin z powodu epidemii koronawirusa jest Lufthansa. Przewoźnik w dalszym ciągu realizuje jednak operacje lotnicze cargo, choć w dużo mniejszym zakresie niż zwykle i z wyłączeniem transportu części towarów.

– Linie pasażerskie należące do Grupy Lufthansa zawiesiły swoje loty z oraz do Chin (kontynentalnych, z wyłączeniem Hongkongu) do 29 lutego 2020 r. Nanjing, Shenyang oraz Qingdao nie będą obsługiwane samolotami pasażerskimi do końca sezonu zimowego, czyli do 28 marca 2020 r. W związku z tym, niedostępne jest oferowanie w przestrzeni cargo pod pokładem samolotów pasażerskich. Jednak loty do Specjalnego Obszaru Administracyjnego Hongkongu (HKG) będą prowadzone planowo – informuje Lufthansa Cargo w komunikacie prasowym.

Lufthansa Cargo wykonuje operacje lotnicze samolotami frachtowymi i, jak zapowiada, “planuje wykonywać operacje z oraz do Chin przy użyciu samolotów cargo, tak długo jak to tylko możliwe.” Obecnie obowiązuje specjalny rozkład lotów do Chin z pięcioma połączeniami tygodniowo, czyli jedną trzecią lotów, które przewoźnik normalnie realizuje w sezonie zimowym, jednak nawet i ten rozkład w każdym momencie może zostać okrojony lub zawieszony. Na tę chwilę, niemiecki przewoźnik wykonuje trzy loty w tygodniu do Szanghaju oraz po jednym locie w tygodniu do Pekinu oraz Chengdu.

Linie lotnicze Lufthansa Cargo zawiesiły także do odwołania możliwość rezerwacji transportu żywych zwierząt oraz oferowanie usług transportu ekspresowego BXO na trasach do Chin z wyłączeniem Hongkongu.

Frachtowce wciąż latają, choć nie wiadomo jak długo

Podobne działania, polegające na zawieszeniu połączeń pasażerskich, natomiast utrzymaniu połączeń cargo, podejmują także inni przewoźnicy, tacy jak British Airways. Dla wielu operatorów frachtowców, może być to dość dochodowy interes – mocno obniżone oferowanie na trasach z Chin powoduje windowanie cen połączeń. Według danych TAC Index z 29 stycznia, w ciągu tygodnia stawki na przewozy z Szanghaju do Europu wzrosły o 9,2 proc., na przewozy z Hongkongu do Europy o 1,4 proc., z Szanghaju do Amsterdamu o 19,4 proc., natomiast z Szanghaju do Londynu o 4,3 proc.

Nie dziwi więc, że większość przewoźników wykorzystujących samoloty frachtowe, do tej pory decydowała się na kontynuowanie operacji do Chin. Utrzymywanie połączeń do Państwa Środka, to także szansa na zaoferowanie pomocy temu krajowi, z której skorzystały linie lotnicze FedEx, dostarczając w dniach 26 oraz 27 stycznia artykuły medyczne ze Stanów Zjednoczonych oraz z Japonii do kantońskiego portu lotniczego Guangzhou Baiyun International Airport. W transporcie znajdowały się maski ochronne N95, rękawice medyczne, plastykowe okulary ochronne na oczy, ściereczki dezynfekujące oraz antybiotyki. To ważne wsparcie medyczne, dzięki Poczcie Chińskiej już 27 stycznia trafiło do organizacji pomocy w Wuhan, wskazanych przez władze tego miasta.

Nie wiadomo jednak, czy policzone nie są także dni operacji lotniczych wykonywanych samolotami frachtowymi. Pierwszym przewoźnikiem all-cargo, który zdecydował się zawiesić wykonywanie lotów pomiędzy Europą i Chinami są linie lotnicze Air Bridge Cargo z Rosji, informuje Deutsche Verkehrs-Zeitung. Przerwa w operacjach lotniczych ma potrwać do 12 lutego, po 12 lutym operacje pomiędzy Europą i Chinami będą wznowione, jednak realizowane jedynie raz dziennie z jednym międzylądowaniem, poinformował Andrej Andrejew, wiceprezydent ABC na Europę. Air Bridge Cargo twierdzi również, że do końca lutego zawieszone zostaną także wszystkie transpacyficzne połączenia z Chin.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

EN Chopin. Miała być rewelacja, jest blamaż

Pasażer i linie lotnicze

EN Chopin. Miała być rewelacja, jest blamaż

Michał Szymajda 09 grudnia 2023

Jak zmieniała się prezentacja safety video na przestrzeni lat?

Pasażer i linie lotnicze

Emirates z wyróżnieniami na gali World Travel Awards 2023

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Rynek cargo będzie rósł i zyskają na tym wszyscy, a przede wszystkim LOT

Biznes i przemysł

Rynek cargo będzie rósł i zyskają na tym wszyscy, a przede wszystkim LOT

Rafał Dybiński 17 września 2022

Dr hab. Kozuba: Lokalizacja lotnisk pomaga działalności cargo

Biznes i przemysł

Kloskowski: Nie ma w Gdańsku cargo i nie będzie. Szukam innych przychodów

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

EN Chopin. Miała być rewelacja, jest blamaż

Pasażer i linie lotnicze

EN Chopin. Miała być rewelacja, jest blamaż

Michał Szymajda 09 grudnia 2023

Jak zmieniała się prezentacja safety video na przestrzeni lat?

Pasażer i linie lotnicze

Emirates z wyróżnieniami na gali World Travel Awards 2023

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Rynek cargo będzie rósł i zyskają na tym wszyscy, a przede wszystkim LOT

Biznes i przemysł

Rynek cargo będzie rósł i zyskają na tym wszyscy, a przede wszystkim LOT

Rafał Dybiński 17 września 2022

Dr hab. Kozuba: Lokalizacja lotnisk pomaga działalności cargo

Biznes i przemysł

Kloskowski: Nie ma w Gdańsku cargo i nie będzie. Szukam innych przychodów

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5