Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

Prezes LOT-u z wizją czterech torów z Chin do Polski


Wstecz Dalej

Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2019-05-15 10:07
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Prezes LOT-u z wizją czterech torów z Chin do Polski
fot. Port Lotniczy Rzeszów
Według wszystkich prognoz transport towarów między Chinami a Europą będzie rósł. Skorzystają na tym przede wszystkim porty przeładunkowe, gdyż już teraz zdecydowana większość ruchu odbywa się drogą morską. Zdaniem Rafała Milczarskiego, prezesa LOT-u, kolej może być konkurencyjna, ale wymaga to całkowitej zmiany podejścia i budowy zupełnie nowych, specjalnych korytarzy do obsługi długich pociągów kontenerowych.
Jednym z celów przyświecających Rafałowi Milczarskiemu, prezesowi LOT-u, jest wykorzystanie potencjału, związanego ze wzrostem ruchu między Europą Centralną a Chinami. – Mamy ambicję stać się bramą dla ruchu z Chin w tej części – mówił Rafał Milczarski podczas Forum współpracy gospodarczej Polska – Chiny, odbywającego się w czasie Europejskiego Kongresu Gospodarczego. Po zbudowaniu CPK – w ciągu dziesięciu lat – prezes chciałby, by liczba regularnych lotów między Polską a Chinami wzrosła do blisko stu tygodniowo

Na marginesie forum Rafał Milczarski podzielił się też swoim pomysłem związanym z ułatwieniem przewozu towarów. Powoływał się przy tym na swoje doświadczenie z branży kolejowej (wcześniej związany m.in. z Foster Yeoman Limited, Koleją Bałtycką, Freightlinerem, prezesował Związkowi Niezależnych Przewoźników Kolejowych).

– Myślę, że jest sposób, by skrócić czas transportu towarów drogą lądową z Chin do Polski do trzech dni. Wymagałoby to budowy czterech równoległych torów – niekoniecznie szerokotorowych – przez terytorium Kazachstanu, Rosji, Białorusi do wielkiego portu lądowego w sercu Polski – mówił Milczarski. – Gwarantuję, że wszystkie strategiczne kwestie, związane np. z dostępem do różnych wód morskich, byłyby rozwiązane – dodawał prezes.

Taka trasa, zdaniem Milczarskiego, powinna być przystosowana do obsługi znacznie dłuższych pociągów, niż obecnie przyjęte na polskiej sieci kolejowej 750 m. – Można wypuścić 10-kilometrowe piętrowe pociągi do przewozu kontenerów, które wygrywałyby z transportem morskim nie tylko kwestiami ekonomicznymi, ale też prędkością – wskazywał Milczarski. Przywołał tutaj przykład Australii, gdzie codziennie na tory wyjeżdżają tak długie składy towarowe.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Milczarski: Chcielibyśmy latać do Chin nawet 100 razy w tygodniu

Pasażer i linie lotnicze

Milczarski: Chcielibyśmy latać do Chin nawet 100 razy w tygodniu

Witold Urbanowicz 14 maja 2019

CPK: „Niech to będzie Polski Projekt Narodowy”

Infrastruktura i lotniska

CPK: „Niech to będzie Polski Projekt Narodowy”

Aleksander Domański 28 marca 2019

LOT jednak uziemi MAX-y. Europa zamyka przestrzeń powietrzną dla B737 MAX (aktualizacja)

Biznes i przemysł

LOT jednak uziemi MAX-y. Europa zamyka przestrzeń powietrzną dla B737 MAX (aktualizacja)

Emilia Derewienko, Łukasz Malinowski 12 marca 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5