Port lotniczy Kolonia/Bonn niemal całkowicie wygasł dla pasażerów podczas pandemii koronawirusa SARS-CoV-2, ale ze względu na swoją lokalizację doskonale sprawdza się w zapewnianiu regionalnym firmom pilnych i potrzebnych towarów.
– Jako kluczowy element łańcucha logistycznego ponosimy obecnie ogromną odpowiedzialność. Jesteśmy w centrum ważnych dostaw, a nasza działaność trwa 24 godziny na dobę i siedem dni w tygodniu bez przerw – wyznał Johan Vanneste, dyrektor generalny portu.
– Staje się dla nas jasne, jak ważne jest, abyśmy jako jeden z największych portów towarowych w Europie, pozostali w pełni operacyjni w czasach kryzysu. Nasze upoważnienie do wykonywania lotów nocnych jest również szczególnie istotne w tym kontekście. Nasi pracownicy są bardzo zmotywowani i pracują jako zespół, abyśmy mogli razem przetrwać trudne czasy. Jesteśmy im winni wielki dług wdzięczności – podkreślił Vanneste.
Oprócz ładunków przemysłowych potężne frachtowce lądujące nad Renem przewożą wyposażenie medyczne i sprzęt dla szpitali. Odsetek dostaw żywności jest również wysoki. Po spadku usług pasażerskich towary transportowe są również w przemodelowanych maszynach przeznaczonych wcześniej dla podróżnych. Taki przewóz ładunków stanowi aktualnie połowę volumenu dostarczanego na całym świecie. Największa baza UPS poza Stanami Zjednoczonymi mieści się właśnie w porcie lotniczym Kolonia/Bonn.
– Mimo trudnych czasów nadal zaspokajamy potrzeby naszych klientów. Poprzez oferowane usługi zapewniamy infrastrukturę ułatwiającą handel i zapewniającą niezawodne dostawy towarów. Nasz Air Hub na lotnisku w Kolonii/Bonn jest jednym z największych i najważniejszych węzłów na świecie do szczególnie pilnych przesyłek ekspresowych i dostaw międzynarodowych – podkreślił Frank Sportolari, szef UPS Germany.
Oprócz najbardziej rozpoznawalnych UPS, FedEx i DHL kolejni przewoźnicy towarowi wzmacniają swoją obecność nad Renem. Nowością na psach startowych portu jest luksemburski Cargolux, który ma obecnie 14 lotów tygodniowo z tego lotniska. Obsługujący zamówienia przewoźnika Boeing 747 może pomieścić nawet do 100 ton ładunków, transportując je do miejsc docelowych za Atlantykiem, takich jak Chicago, Atlanta i Miami. Swoją bazę w Kolonii/Bonn założyła również Egyptair Cargo, która podwoiła liczbę lotów znad Renu podczas pandemii. Czarterowe rejsy z materiałami medycznymi będzie również wykonywać hiszpańska Swiftair.
Port lotniczy Kolonia/Bonn im. Konrada Adenauera jest siódmym pod względem wielkości w Niemczech. Oddalony jest od największego miasta Nadrenii o 12 km, a od byłej stolicy RFN dzieli go 16 km. Obiekt posiada trzy pasy startowe i dwa terminale. Obsłużył w minionym roku ponad dwanaście milionów pasażerów i zatrudnia blisko 15 tysięcy pracowników. Najpopularniejszymi destynacjami z tego miejsca są Monachium i Berlin. Do stolic Bawarii i całych Niemiec odleciało z Kolonia/Bonn ponad pół miliona podróżnych w minionym roku. Dojazd zapewniają dwie linie S-Bahn i dwie Regionalverkehr.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.