Partner serwisu
Biznes i przemysł

Poluzowane śruby w większej liczbie B737 MAX 9

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-01-2024
Ostatnia modyfikacja:
09-01-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Poluzowane śruby w większej liczbie B737 MAX 9
fot. United Airlines
Alaska Airlines oraz United Airlines odkryły poluzowane śruby w przechodzących inspekcje kolejnych boeingach 737 MAX 9. Ten konkretny typ samolotu pozostaje uziemiony, a odkrywane kolejne wady rodzą obawy, co do bezpieczeństwa w locie najlepiej sprzedającej się rodziny samolotów wąskokadłubowych.

W piątek, późnym wieczorem trzymiesięczny MAX 9 lądował awaryjnie na lotnisku w Portland, już pod 20 minutach od startu, gdyż przy wznoszeniu odpadło od kadłuba samolotu okna, pod którym znajdowały się nieaktywne drzwi awaryjne. Samolotem do Ontario podróżowało 171 pasażerów i sześciu członków załogi (dwóch pilotów i czterech stewardów). Nikomu nic się nie stało.

Wszystkie latające na świecie boeingi 737 MAX 9 zostały uziemione. Boeing 737 MAX 9 Alaska Airlines, który lądował awaryjnie, miał zakaz wykonywania długich lotów nad wodą, m.in. na Hawaje. Podczas trzech innych lotów w kokpicie samolotu zapaliła się kontrolka ostrzegawcza, wskazująca na zwiększone ciśnienie w kabinie wąskokadłubowego boeinga nowej generacji.

Poluzowanych śrub jest jednak więcej. Przeprowadzane przez m.in. Alaska i United Airlines inspekcje wykazały, że źle dokręcone śruby znajdują się w większej liczbie boeingów. Tylko sam członek sojuszu Star Alliance znalazł źle dokręcone śruby i inne wadliwe podzespoły w modułach drzwi w ponad dziesięciu samolotach nowej generacji. – „"Od rozpoczęcia wstępnych inspekcji w sobotę natrafiliśmy na przypadki, które wydają się mieć związek z problemami instalacji zatyczki do drzwi – na przykład śruby, które wymagały dodatkowego dokręcenia – oświadczyły United Airlines. Kolejny raz, zapewnienia amerykańskiego producenta samolotów o doskonałości produkcyjnej nowych maszyn okazały się fałszywe.

Odkryte przez techników dwóch amerykańskich linii lotniczych wady oznaczają, że problem jest poważniejszy niż początkowo myślał Boeing. – To wiele zmienia. Teraz jest to problem całej floty. To jest problem kontroli jakości – powiedział John Cox, federalny ekspert ds. bezpieczeństwa samolotów.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

B737 MAX 9 Alaska Airlines nie mógł latać przez ocean

Pasażer i linie lotnicze

B737 MAX 9 Alaska Airlines nie mógł latać przez ocean

Mateusz Kieruzal 08 stycznia 2024

Lufthansa likwiduje dwie trasy do Wielkiej Brytanii

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa likwiduje dwie trasy do Wielkiej Brytanii

Rafał Dybiński 09 stycznia 2024

Poleciałem najbardziej popularną trasą świata. Seul – Czedżu

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

B737 MAX 9 Alaska Airlines nie mógł latać przez ocean

Pasażer i linie lotnicze

B737 MAX 9 Alaska Airlines nie mógł latać przez ocean

Mateusz Kieruzal 08 stycznia 2024

Uziemiają kolejne B737 MAX 9. Setki odstawionych samolotów

Prawo i polityka

Alaska Airlines uziemiły wszystkie B737 MAX!

Pasażer i linie lotnicze

Alaska Airlines uziemiły wszystkie B737 MAX!

Mateusz Kieruzal 06 stycznia 2024

Pozostałe z wątku:

B737 MAX 9 Alaska Airlines nie mógł latać przez ocean

Pasażer i linie lotnicze

B737 MAX 9 Alaska Airlines nie mógł latać przez ocean

Mateusz Kieruzal 08 stycznia 2024

Lufthansa likwiduje dwie trasy do Wielkiej Brytanii

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa likwiduje dwie trasy do Wielkiej Brytanii

Rafał Dybiński 09 stycznia 2024

Poleciałem najbardziej popularną trasą świata. Seul – Czedżu

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

B737 MAX 9 Alaska Airlines nie mógł latać przez ocean

Pasażer i linie lotnicze

B737 MAX 9 Alaska Airlines nie mógł latać przez ocean

Mateusz Kieruzal 08 stycznia 2024

Uziemiają kolejne B737 MAX 9. Setki odstawionych samolotów

Prawo i polityka

Alaska Airlines uziemiły wszystkie B737 MAX!

Pasażer i linie lotnicze

Alaska Airlines uziemiły wszystkie B737 MAX!

Mateusz Kieruzal 06 stycznia 2024

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5