Spółka CPK otworzyła oferty w przetargu na opracowanie koncepcji projektowych dla 13 podstacji trakcyjnych dla nowych linii kolejowych dużych prędkości. Znacznie przekraczają one budżet zamawiającego.
Centralny Port Komunikacyjny
ogłosił 21 kwietnia przetarg na opracowanie koncepcji projektowych dla 13 podstacji trakcyjnych. Obiekty mają zasilać tzw. „Ygreka” Warszawa – Łódź – Wrocław oraz inne nowe linie kolejowe dużych prędkości, do których budowy przymierza się spółka. Będą to pierwsze w Polsce kolejowe podstacje trakcyjne działające w systemie zasilania 25 kV prądu przemiennego.
O szczegółach zamówienia piszemy tutaj.
Otwarcie ofert w przetargu odbyło się 2 czerwca. Wpłynęły dwie propozycje. Tańszą złożyło konsorcjum firm Metroprojket i Enprom - 28,9 mln zł brutto. Droższe jest konsorcjum Egis Poland i Egis Rail (Francja) - oczekuje 31,8 mln zł.
Oferty są znacznie wyższe od kosztorysu - CPK zakładało wydanie na zamówienie podstawowe: 7,2 mln złotych brutto, a na zamówienia opcjonalne 3,8 mln zł brutto (łącznie 11 mln zł). Jak przekazał portalowi rynek-lotniczy.pl rzecznik CPK Konrad Majszyk, na razie trwa badanie formalne ofert, zatem nie zapadła jeszcze decyzja czy budżet zamówienia zostanie zwiększony. Jeśli nie, przetarg trzeba będzie unieważnić. - Niezależnie od scenariusza, spółka jest przygotowana żeby zminimalizować wpływ tej sytuacji na harmonogram - zapewnił..
W zeszłym roku spółka Centralny Port Komunikacyjny nawiązała współpracę z
Polskim Sieciami Elektroenergetycznymi w sprawie zasilania nowych linii kolejowych. Na budowę zasilania dla Kolei Dużych Prędkości mają złożyć się zarówno prace realizowane przez PSE, jak i przez CPK.