Partner serwisu
Biznes i przemysł

PLL LOT rezygnują z dwóch Dreamlinerów!

Dalej Wstecz
Data publikacji:
23-09-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rzeczpospolita/Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
PLL LOT rezygnują z dwóch Dreamlinerów!
fot. Piotr Bożyk
Polskie Linie Lotnicze LOT postanowiły nie odbierać dwóch Dreamlinerów, które stoją zaparkowane na pustyni Mojave w Stanach Zjednoczonych - dowiedziała się „Rzeczpospolita”.

Głównym powodem takiej decyzji narodowego przewoźnika jest głęboki kryzys na rynku połączeń długodystansowych i rosnące zainteresowanie na trasach krótkich i średnich.

- O ile ruch wewnątrz Europy zaczyna się odradzać, to w segmencie przelotów międzykontynentalnych dalej widzimy bardzo głębokie załamanie. Otwarcie się Stanów Zjednoczonych to dobry sygnał, ale musimy pamiętać, że z drugiej strony mamy zamknięty kluczowy dla nas rynek azjatycki. Dlatego też musimy elastycznie podchodzić do kwestii zarządzania flotą samolotów długodystansowych, a w związku z faktem, że producent opóźnił dostawę, skorzystaliśmy z możliwości odstąpienia od odebrania dwóch pozostałych boeingów 787 - wyznał Maciej Wilk, członek zarządu PLL LOT, odpowiadający za działalność operacyjną.

Narodowy przewoźnik znad Wisły ma teraz w swojej flocie osiem boeingów 787-8, które mogą przewozić 252 pasażerów oraz siedem boeingów 787-9, które zabierają na pokład 294 podróżnych. Trzy z nich stoją zaparkowane na lotnisku w Rzeszowie. Poza rejsami cargo, rynek japoński, chiński, koreański i indyjski są praktycznie zamknięte dla ruchu pasażerskiego. Podobnie jak niedostępna jest aktualnie Sri Lanka, czyli kierunek głównie turystyczny. Chiny z kolei jeśli zdecydują się na otwarcie, to nie wcześniej, niż w połowie 2022 roku. Odstąpienie od odbioru dwóch maszyn, które być może zaparkowane zostałyby również w Rzeszowie, to dla PLL LOT wielka oszczędność. Narodowy przewoźnik nie będzie musiał bowiem płacić rat leasingowych za odrzutowce. Więcej w "Rzeczpospolitej"

Wcześniej tygodnik "Polityka" informował, że PLL LOT nie dostały wciąż odszkodowania za dwuletnie uziemienie boeingów 737 MAX 8. Sprawa może trafić do sądu i narodowy przewoźnik znad Wisły rozważa zastąpienie amerykańskich samolotów europejskimi airbusami. Decyzja o zmianie dostawcy odrzutowców nigdy nie miała tylu argumentów jak obecnie. LOT jest już bowiem jednym z ostatnich przewoźników, który nie dostał odszkodowania za niemal dwuletnie uziemienie boeingów 737 MAX 8. Takich samolotów posiada pięć we flocie.
 
Dwuletni koszt uziemienia jednego odrzutowca, po katastrofach maszyn Lion Air i Ethiopian Airlines, wyceniono na 30 mln dolarów. Niektórzy przewoźnicy dostali gotówkę, a inni zniżki przy dokonywaniu kolejnych zamówień. Dlaczego równowartości 150 mln dolarów, za pięć uziemionych samolotów, nie otrzymały zatem PLL LOT? Boeing powołuje się na haczyk związany z leasingiem tych odrzutowców. W takich bowiem umowach nie ma pisemnych gwarancji odszkodowań z tytułu problemów technicznych. Więcej o tym pisaliśmy w TYM TEKŚCIE
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Samolot M339 Frecce Tricolori rozbił się po starcie

Biznes i przemysł

Samolot M339 Frecce Tricolori rozbił się po starcie

Piotr Bożyk 17 września 2023

Nowości lotnicze na 12. Nocy w Instytucie Lotnictwa

Biznes i przemysł

Nowości lotnicze na 12. Nocy w Instytucie Lotnictwa

Redakcja/inf. pras. 17 września 2023

Wizz Air: KE powinna zakończyć monopol Lufthansy

Infrastruktura i lotniska

Wizz Air: KE powinna zakończyć monopol Lufthansy

Mateusz Kieruzal 17 września 2023

Zobacz również:

PLL LOT miały kiedyś własną piekarnię

Pasażer i linie lotnicze

PLL LOT miały kiedyś własną piekarnię

inf. pras. 17 września 2023

Pierwszego Dreamlinera do PLL LOT sprowadził mistrz świata

Pasażer i linie lotnicze

Pierwszego Dreamlinera do PLL LOT sprowadził mistrz świata

Redakcja/inf. pras. 05 września 2023

LOT: Sukces lotów do Kairu

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Sukces lotów do Kairu

Mateusz Kieruzal 06 września 2023

Pozostałe z wątku:

Samolot M339 Frecce Tricolori rozbił się po starcie

Biznes i przemysł

Samolot M339 Frecce Tricolori rozbił się po starcie

Piotr Bożyk 17 września 2023

Nowości lotnicze na 12. Nocy w Instytucie Lotnictwa

Biznes i przemysł

Nowości lotnicze na 12. Nocy w Instytucie Lotnictwa

Redakcja/inf. pras. 17 września 2023

Wizz Air: KE powinna zakończyć monopol Lufthansy

Infrastruktura i lotniska

Wizz Air: KE powinna zakończyć monopol Lufthansy

Mateusz Kieruzal 17 września 2023

Zobacz również:

PLL LOT miały kiedyś własną piekarnię

Pasażer i linie lotnicze

PLL LOT miały kiedyś własną piekarnię

inf. pras. 17 września 2023

Pierwszego Dreamlinera do PLL LOT sprowadził mistrz świata

Pasażer i linie lotnicze

Pierwszego Dreamlinera do PLL LOT sprowadził mistrz świata

Redakcja/inf. pras. 05 września 2023

LOT: Sukces lotów do Kairu

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Sukces lotów do Kairu

Mateusz Kieruzal 06 września 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5