Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Plan Bombardiera: 40 CSeries w 2018 roku


Wstecz Dalej

Autor:

Magdalena Wosińska

Data publikacji:
2017-12-18 10:26
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ atwonline.com

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Plan Bombardiera: 40 CSeries w 2018 roku
fot. Bombardier
Bombardier przychylnie patrzy na najbliższe lata. Przewiduje przy tym, że jej komercyjny samolot osiągnie zysk do 2020 roku. Spodziewa się dostarczyć klientom 40 maszyn CRJ i Q400, które również są częściowo budowane w Belfaście. Liczy tym samym na zysk rzędu 17,5 miliarda dolarów.
Bombardier, który zatrudnia około 4000 pracowników w Irlandii Północnej twierdzi, że priorytetem będzie optymalizacja kluczowych projektów w Bombardier Transportation, co wpłynie na tempo dostaw samolotów serii C. – Zbliżając się do półmetku naszego pięcioletniego planu naprawczego, nadal realizujemy nasze zobowiązania i budujemy silne podstawy do generowania zrównoważonego wzrostu zysków – stwierdził Alain Bellemare, prezes i dyrektor generalny Bombardiera.

Producent ma zamiar nadgonić to, czego nie udało mu się zrealizować w 2017 roku. Do wywiązania się z harmonogramu dostaw zabrakło mu około 10 maszyn. Źródłem opóźnień były problemy z silnikami Pratt & Whitney PW1500G. Pierwsze wyprodukowane jednostki miały problem z trwałością, dlatego producent zdecydował się przeznaczyć wyprodukowane nowe silniki na zapas dla istniejących użytkowników CSeries zamiast montować je w nowych samolotach. Pratt & Whitney wzięła na siebie jednak gotówkowe koszty opóźnień.

Kilka miesięcy temu Bombardier podpisał umowę z Airbusem, która daje ostatniemu z producentów 50,01 proc. akcji w spółce CSALP. 31 proc. zaś należy do Bombardiera. Władze Airbusa będą miały m.in. prawo do nominowania prezesa spółki CSALP i praktycznie decydujący wpływ na program CSeries. Co ciekawe, wcześniejszym parterem w rozmowach z Bombardierem był... Boeing. Producent Dreamlinerów nagle jednak się wycofał, a później oskarżył niedoszłego partnera o nieuczciwe praktyki w kontekście sprzedaży samolotów przewoźnikowi Delta Airlines.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Airbus zmienia kierownictwo. Co dalej z superjumbo?

Biznes i przemysł

Airbus zmienia kierownictwo. Co dalej z superjumbo?

Magdalena Wosińska 15 grudnia 2017

Airbus A380 dołącza do floty Singapore Airlines

Biznes i przemysł

Airbus A380 dołącza do floty Singapore Airlines

Magdalena Wosińska 14 grudnia 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5