Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Piloci SWISS i Edelweiss Air rozważają przekwalifikowanie się na maszynistów


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2020-11-25 14:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Piloci SWISS i Edelweiss Air rozważają przekwalifikowanie się na maszynistów
fot. Swiss
Piloci Swiss International Air Lines (SWISS) oraz zależnej Edelweiss Air rozważają potencjał przekwalifikowania się na członków załóg kabin pociągów pasażerskich i towarowych – informują serwisy "Aero Time" i "Simple Flying".
Niektórzy przewoźnicy kolejowi w Szwajcarii zmagają się z poważnym brakiem pracowników. Ich sytuację mogą jednak znacząco poprawić bezrobotni piloci, którzy w czasach pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 obsługują dużo mniej lotów ze względu na niższy popyt wśród podróżnych, uziemione samoloty oraz rządowe blokady.

– Wiele rzeczy jest bardzo podobnych. Takimi są fascynacja technologią, transportem pasażerów i towarów z punktu A do punktu B czy też poczucie odpowiedzialności. To jest według nas sytuacja korzystna dla wszystkich – przyznał Roman Kalin, rzecznik związku zawodowego Aeropers, reprezentującego interesy 1300 pilotów.

Narodowy przewoźnik kolejowy Szwajcarii – Swiss Federal Railways (SBB), a także wąskotorowy przewoźnik kolejowy – Rhaetian Railway (RhB), ujawniły, że każdego dnia borykają się z niedoborem około trzydziestu maszynistów do ruchu pasażerskiego i towarowego.

Proces przekwalifikowania pilota na maszynistę pociągu pasażerskiego może zająć do szesnastu miesięcy. Obecna sytuacja związana z kryzysem wywołanym wirusem COVID-19 sprawia jednak, że bezrobotni piloci otrzymaliby pracę natychmiast po ukończeniu kursu. Dane serwisu SalaryExplorer.com wykazują, że wynagrodzenie maszynisty w Szwajcarii wynosi blisko 5550 euro miesięcznie.

Według raportu finansowego grupy Lufthansa linie SWISS i Edelweiss Air zatrudniają w sumie 10 475 pracowników. Ustępujący w przyszłym roku Thomas Kluehr, prezes narodowego przewoźnika powietrznego Szwajcarii, ostrzegł w październiku, że planuje do 2022 roku zmniejszyć liczbę miejsc pracy o 1000. Proces redukcji zakłada jednak przede wszystkim dobrowolne odejścia i wcześniejsze emerytury.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Grupa Lufthansa wdroży bezdotykową obsługę klienta

Infrastruktura i lotniska

Grupa Lufthansa wdroży bezdotykową obsługę klienta

Rafał Dybiński 23 listopada 2020

Koniec z darmowymi kanapkami. Lufthansa, Swiss i Austrian Airlines jak tanie linie

Pasażer i linie lotnicze

Koniec z darmowymi kanapkami. Lufthansa, Swiss i Austrian Airlines jak tanie linie

Emilia Derewienko 17 listopada 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5