Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Piloci easyJet oskarżają przewoźnika o mobbing


Wstecz Dalej

Autor:

Mateusz Kieruzal

Data publikacji:
2022-05-05 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Piloci easyJet oskarżają przewoźnika o mobbing
Fot. Easyjet
Piloci latający dla brytyjskich tanich linii lotniczych easyJet oskarżyli przewoźnika o mobbing. Oskarżenie wystosowane przez załogę kokpitową spowodowane jest tym, że linie nie radzą sobie w ostatnim czasie w obsadzaniem rejsów pracownikami, co skutkuje licznymi odwołaniami zaplanowanych lotów, gdyż duża liczba pilotów przebywa na zwolnieniach lekarskich.
Brytyjski związek zawodowy pilotów (BALPA) wystosował list do zarządu niskokosztowca, skarżąc się na „kontrproduktywne” dążenie do radzenia sobie z liczbą pracowników zgłaszających niezdolność do pracy z powodu choroby. W liście, o którym informuje „Financial Times”, można przeczytać, że działania podejmowane przez zarząd linii lotniczych „całkowicie zdziesiątkowały, za jednym zamachem, resztki dobrej woli wśród pracowników”. Brytyjski operator lotniczy został dotknięty bezprecedensową falą chorób personelu i został zmuszony do odwołania setek lotów w ostatnich tygodniach.

Zakłócenia w operacjach lotniczych nastąpiły, ponieważ szeroko pojęta branża lotnicza zmaga się w ostatnim czasie ze zwiększeniem liczby operacji lotniczych, po dwóch latach prowadzenia ograniczonej działalności. Wzrost liczby wykonywanych rejsów nastąpił po gwałtownie zwiększającej się liczbie rezerwacji biletów na przeloty w okresie wiosny i lata. Pasażerowie z chęcią rezerwują podróże lotnicze, gdyż restrykcje koronawirusowe w Wielkiej Brytanii, jak i krajach Unii Europejskiej zostały zniesione.

W niektórych bazach 20 proc. absencji

Kierownictwo easyJet zwróciło uwagę na problem związany z nieobecnościami pracowników z powodu COVID-19 podczas rozmowy dot. wynagrodzeń w tym miesiącu. Dane przekazane przez zarząd ujawniły, że odsetek nieobecności pracowników osiągnął wynik ponad 20 proc. w niektórych bazach. Ale gniew związkowców wynika z konkretnego e-maila wysłanego do pilotów i załogi w zeszłym tygodniu, który ostrzegał, że obecny poziom nieobecności personelu nie może zdarzyć się ponownie w przyszłości. W wiadomości e-mail przyznano, że koncentracja chorób jest trudna do zaakceptowania i podkreślono politykę firmy dotyczącą podejmowania „formalnych działań” przeciwko pracownikom w związku z ich absencją. W komunikacie stwierdzono, że pracownicy nie powinni przychodzić do pracy, jeśli są chorzy, ale nie może być sytuacji, kiedy duża liczba personelu, która zjawia się w pracy i deklaruje, w ostatniej chwili, że jest niezdolna do pracy lub nie jest odpowiednio wypoczęta.

W liście do zarządu easyJeta BALPA wskazał na kolejną falę infekcji COVID-19 w Wielkiej Brytanii, która, jak twierdzi związek, doprowadziła do większej, niż zwykle, absencji pracowników. – Wiadomość e-mail o wyższym niż normalnie poziomie zachorowań została wysłana przez linie lotnicze do załóg i pilotów, a ton wypowiedzi nasi członkowie uważają, że, jest równoznaczny z korporacyjnym zastraszaniem – napisał związek. – Poszukujemy widocznego i oczywistego zadośćuczynienia – dodano w stanowisku BALPA.

Bezpieczeństwo priorytetem

EasyJet nie zwolnił żadnych pilotów podczas pandemii, a Martin Chalk, sekretarz generalny Balpy, powiedział, że e-mail otwarcie się przeciwstawia ogólnej współpracy między pracownikami linii a zarządem przewoźnika. – Wzywamy easyJet do współpracy z Nami w celu przywrócenia wiodącej w branży relacji „win-win”” – powiedział Chalk. Sekretarz generalny związku oskarżył linie o zepsucie stosunków w relacjach dyrektora operacyjnego easyJet, Petera Bellewa, weterana lotnictwa z ponad 30-letnim doświadczeniem w branży. EasyJet zatrudnił Bellewa, który przed rozpoczęciem pracy w liniach pracował dla Ryanaira, w 2019 roku, co spowodowało, że irlandzkie linie lotnicze wszczęły proces sądowy w ramach nieudanej próby uniemożliwienia mu dołączenia do rywala.

BALPA starł się już wcześniej z Bellewem. Dwa lata temu piloci w przeważającej większości głosowali, że nie mają zaufania do dyrektora operacyjnego, wymieniając szereg skarg, w tym sposób postępowania z wczesnymi stadiami pandemii koronawirusa.

Linie easyJet stwierdziły,, że „zawsze było i jest bardzo jasne”, że pracownicy nie powinni przychodzić do pracy, jeśli są chorzy. – Cenimy umiejętności i profesjonalizm naszych pilotów i załogi . . . Bezpieczeństwo naszych pasażerów i załogi jest naszym najwyższym priorytetem – odpowiada zarząd przewoźnika.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
EasyJet odwołały ponad 200 lotów na najbliższe dwa tygodnie

Pasażer i linie lotnicze

EasyJet odwołały ponad 200 lotów na najbliższe dwa tygodnie

Rafał Dybiński 01 czerwca 2022

Berlin: Mniej samolotów w bazie easyJet i niepewny los 250 zatrudnionych

Infrastruktura i lotniska

Berlin: Mniej samolotów w bazie easyJet i niepewny los 250 zatrudnionych

Rafał Dybiński 27 maja 2022

Eurocontrol: Ryanair, Wizz Air i Turkish Airlines już lepsze niż w 2019

Biznes i przemysł

Eurocontrol: Ryanair, Wizz Air i Turkish Airlines już lepsze niż w 2019

Rafał Dybiński 20 maja 2022

 

PLL LOT i Jet Blue: Nowa umowa interline

Pasażer i linie lotnicze

PLL LOT i Jet Blue: Nowa umowa interline

03 października 2022

Wizz Air może polecieć z Polski do Arabii Saudyjskiej

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air może polecieć z Polski do Arabii Saudyjskiej

03 października 2022

Co zrobić z szerokimi torami na wschodzie Europy?

Infrastruktura i lotniska

Co zrobić z szerokimi torami na wschodzie Europy?

03 października 2022

Rosja traci miejsce w Radzie ICAO

Prawo i polityka

Rosja traci miejsce w Radzie ICAO

03 października 2022

Piaggio otrzymało dwa zamówienia od włoskiego MON

Biznes i przemysł

Piaggio otrzymało dwa zamówienia od włoskiego MON

03 października 2022

OMV i Ryanair podpisały umowę na 160 tys. ton paliwa SAF

Biznes i przemysł

OMV i Ryanair podpisały umowę na 160 tys. ton paliwa SAF

03 października 2022

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5