Partner serwisu
Biznes i przemysł

Pierwszy lot elektrycznego DHC-2 Beaver

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-12-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ altair.com.pl/ flightglobal.com

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Pierwszy lot elektrycznego DHC-2 Beaver
fot. flightglobal.com
Rankiem 10 grudnia 2019 z rzeki Fraser w Richmond niedaleko Vancouver w Kanadzie wystartował zmodyfikowany, napędzany silnikiem elektrycznym górnopłat DHC-2 Beaver. Lot trwał 15 minut. Linie Harbour Air, które finansują przedsięwzięcie, nazwały maszynę pierwszym całkowicie elektrycznym samolotem komercyjnym. W pierwszym locie pilotował go dyrektor wykonawczy linii, Greg McDougall. – Stworzyliśmy historię – powiedział McDougall po wykonaniu lotu.   

Program przebudowy Beavera na napęd elektryczny Harbour Air realizują z australijską kompanią magniX. Dostarczyła ona napęd elektryczny magni500, który zastąpił standardowy silnik tłokowy Pratt & Whitney P-985 Wasp Junior. W ramach programu e-Plane ma powstać certyfikowany samolot zdolny do przewożenia 6 pasażerów – tylu, ilu klasyczny Beaver.

Harbour Air i magniX zawarły umowę dotycząca programu e-Plane w marcu 2019. Zapowiadały wówczas, że prototyp Beavera zostanie oblatany do końca br. Czas do uzyskania certyfikatu i rozpoczęcia przewozu pasażerów oszacowano na 2 lata. Greg McDougall przewiduje, że na napęd elektryczny mogą zostać przebudowane wszystkie samoloty Harbour Air, nie tylko Beaver, ale także Otter i Twin Otter – łącznie 34.

Docelowo elektryczny Beaver ma latać przez pół godziny z zapasem energii na kolejne pół. Później możliwa ma być wymiana akumulatora lub jego naładowanie. Projektanci planują, że ładowanie będzie bardzo krótkie.

Masa silnika magni500 wynosi 135 kg. Silnik rozwija moc równą 750 KM przy obrotach 1900 na minutę. Maksymalne obroty na minutę sięgają 2600.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Szwedzkie lotniska przygotowują się na przyjmowanie elektrycznych samolotów

Infrastruktura i lotniska

Szwedzkie lotniska przygotowują się na przyjmowanie elektrycznych samolotów

Justyna Urbaniak 25 lutego 2020

Gulfstream: Pierwszy lot G700

Biznes i przemysł

Gulfstream: Pierwszy lot G700

Aleksander Domański 17 lutego 2020

NASA testuje elektryczne samoloty. X-57 Maxwell już niedługo na niebie?

Biznes i przemysł

Cape Air kupi elektryczne samoloty Eviation Alice (Zdjęcia)

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Szwedzkie lotniska przygotowują się na przyjmowanie elektrycznych samolotów

Infrastruktura i lotniska

Szwedzkie lotniska przygotowują się na przyjmowanie elektrycznych samolotów

Justyna Urbaniak 25 lutego 2020

Gulfstream: Pierwszy lot G700

Biznes i przemysł

Gulfstream: Pierwszy lot G700

Aleksander Domański 17 lutego 2020

NASA testuje elektryczne samoloty. X-57 Maxwell już niedługo na niebie?

Biznes i przemysł

Cape Air kupi elektryczne samoloty Eviation Alice (Zdjęcia)

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5