Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Szwedzkie lotniska przygotowują się na przyjmowanie elektrycznych samolotów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-02-2020
Ostatnia modyfikacja:
01-02-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Szwedzkie lotniska przygotowują się na przyjmowanie elektrycznych samolotów
fot. Swedavia
Szwedzki operator portów lotniczych Swedavia planuje budowę infrastruktury umożliwiającej obsługę lotnictwa elektrycznego we wszystkich dziesięciu zarządzanych przez siebie portach lotniczych.

Operator lotniskowy planuje wyposażyć porty lotnicze w infrastrukturę do obsługi samolotów elektrycznych i wprowadzić pierwszą komercyjną zelektryfikowaną trasę do 2025 roku. Ma to zachęcić do przejścia na bezemisyjny transport lotniczy w kontekście podróży krajowych do 2030 r. Taki rodzaj transportu ma dotyczyć wszystkich lotów ze Szwecji i zostanie wprowadzony do 2045 roku.

– Biopaliwo do silników odrzutowych ma krytyczne znaczenie w perspektywie krótkoterminowej dla napędzania transformacji przemysłu lotniczego w obliczu zmian klimatu. Ale w dłuższej perspektywie elektryfikacja również może odgrywać kluczową rolę – stwierdził dyrektor generalny Swedavia, Jonas Abrahamsson. – Swedavia chce uczestniczyć w tym procesie od początku i zrozumieć warunki niezbędne do wprowadzenia lotnictwa elektrycznego z punktu widzenia infrastruktury – dodał.

Operator planuje zbudować stanowiska postojowe dla samolotów i sprzęt do ładowania samolotów na lotniskach oraz zapewnić niezbędne zasilanie i pozwolenia.

Testy odbędą się w przestrzeni powietrznej między lotniskiem Åre Östersund a lotniskiem Røros w Norwegii w ramach unijnego projektu Green Flyway. W testach wezmą udział również szwedzcy i norwescy partnerzy.

– Biorąc pod uwagę możliwości, Swedavia z zadowoleniem przyjmuje nową inicjatywę szwedzkiego rządu, aby zbadać możliwości przyspieszenia procesu wprowadzenia lotnictwa elektrycznego i przejścia na bezemisyjny transport lotniczy, które mogą przyczynić się do zwiększenia dostępności Szwecji i rozwoju regionalnego w całym kraju – stwierdził Abrahamsson.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Pierwszy lot elektrycznego DHC-2 Beaver

Biznes i przemysł

Pierwszy lot elektrycznego DHC-2 Beaver

Aleksander Domański 12 grudnia 2019

NASA testuje elektryczne samoloty. X-57 Maxwell już niedługo na niebie?

Biznes i przemysł

Cape Air kupi elektryczne samoloty Eviation Alice (Zdjęcia)

Biznes i przemysł

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Pierwszy lot elektrycznego DHC-2 Beaver

Biznes i przemysł

Pierwszy lot elektrycznego DHC-2 Beaver

Aleksander Domański 12 grudnia 2019

NASA testuje elektryczne samoloty. X-57 Maxwell już niedługo na niebie?

Biznes i przemysł

Cape Air kupi elektryczne samoloty Eviation Alice (Zdjęcia)

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5