Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

Cape Air kupi elektryczne samoloty Eviation Alice (Zdjęcia)


Wstecz Dalej

Autor:

Aleksander Domański

Data publikacji:
2019-06-23 08:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ elektrowoz.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Cape Air kupi elektryczne samoloty Eviation Alice (Zdjęcia)
Eviation Alice na Paris Air Show fot. Piotr Bożyk
Cape Air kupi elektryczne samoloty Eviation Alice (Zdjęcia)
Cape Air kupi elektryczne samoloty Eviation Alice (Zdjęcia)
Cape Air kupi elektryczne samoloty Eviation Alice (Zdjęcia)
Cape Air kupi elektryczne samoloty Eviation Alice (Zdjęcia)
Cape Air kupi elektryczne samoloty Eviation Alice (Zdjęcia)
Cape Air kupi elektryczne samoloty Eviation Alice (Zdjęcia)
Cape Air, największe amerykańskie regionalne linie lotnicze, kupiły „dwucyfrową liczbę” samolotów elektrycznych. Będą to 9-miejscowe modele Alice wyprodukowane przez izraelską firmę Eviation, które do służby powinny trafić w 2022 roku.
Cape Air ma dziś flotę składającą się z osiemdziesięciu ośmiu Cessn 402s i czterech Britten-Norman Islanders. W 2009 r. linia lotnicza z siedzibą w Massachusetts, poprosiła włoską firmę  Tecnam o nowy samolot spełniającą  potrzeby przewoźnika operującego pomiędzy małymi, często wiejskimi lotniskami, i przewożącego jednorazowo kilku pasażerów. Projekt został upubliczniony w kwietniu 2011 r. W listopadzie 2015 r. Cape Air podpisało list intencyjny w sprawie zamówienia stu Tecnam P2012 Traveller. 

Teraz jednak linie, których maszyny potrafią jednego dnia wzbić się w powietrze do czterystu razy i która w zeszłym roku przewiozła pół miliona pasażerów, pochwaliła się na swej stronie zakupem „dwucyfrowej liczby” samolotów elektrycznych.  Eviation Alice z dziewięcioma pasażerami na pokładzie potrafi rozwinąć szybkość 444 km/h (240 węzłów) i ma zasięg wynoszący 1 046 kilometrów na jednym ładowaniu. Samolot zbudowany głównie z kompozytów. Jego kadłub ma 12,2 ma długości. Rozpiętość skrzydeł wynosi 16,12 m. W samolocie wykorzystano silniki MagniX każdy o mocy 350 KM, ale Eviation informowało wcześniej o zawiązaniu współpracy również z Siemensem. Silniki znajdują się po jednym na skrzydle i jeden z tyłu kadłuba. Maksymalna masa startowa maszyny wynosi 6,35 tony. Baterie dla trzech silników stanowią około jednej trzeciej masy startowej Eviation Alice.

Samolot znajduje się obecnie w fazie gotowego prototypu i jako taki został zaprezentowany na Paris Air Show 2019. Producent chce w tym roku prowadzić loty testowe oraz spodziewa się, że certyfikacja zakończy się w 2021 roku. Jako że na proces homologacyjny czeka się od 9 miesięcy do roku, a drugie tyle trwają badania, można domniemywać, że Alice w zasadzie jest już gotowy. Cape Air jest pierwszą linią jawnie deklarującą zainteresowanie tą maszyną.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Emirates pozbywa się plastiku z pokładów. Słomki będą papierowe

Pasażer i linie lotnicze

Emirates pozbywa się plastiku z pokładów. Słomki będą papierowe

Emilia Derewienko 23 czerwca 2019

Pierwszy przelot samolotu elektrycznego w Polsce

Biznes i przemysł

Pierwszy przelot samolotu elektrycznego w Polsce

inf. pras. oprac. ad 06 czerwca 2019

Airbus, Siemens i Rolls-Royce będą pracować nad samolotem hybrydowym

Biznes i przemysł

Airbus, Siemens i Rolls-Royce będą pracować nad samolotem hybrydowym

Emilia Derewienko 29 listopada 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5