Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Gulfstream: Pierwszy lot G700


Wstecz Dalej

Autor:

Aleksander Domański

Data publikacji:
2020-02-17 13:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ altair.com.pl/ PAP/ aerospace-technology.com

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Gulfstream: Pierwszy lot G700
fot. Gulfstream
W piątek, 14 lutego, oblatano najnowszy odrzutowiec klasy biznes z USA – Gulfstreama G700. Pierwszy prototyp, oznaczony jako T1 (nr ser. 87001, zn. rej. N700GA), wystartował z lotniska Savannah / Hilton Head o 13:19 czasu miejscowego i wylądował 2 h i 32 min później w tym samym miejscu. Wszystko odbyło się bez problemów.
Podczas pierwszego lotu silniki Pearl 700 były napędzane mieszanką klasycznej nafty i zrównoważonego paliwa lotniczego (70/30). W piątek Gulfstream oficjalnie rozpoczął program testów w locie. W jego ramach firma wyprodukowała już pięć samolotów do testów w locie oraz jedną w pełni wyposażoną maszynę seryjną.

Oblatany niedawno T1 posłuży do badań osiągów, flatteru i przeciągnięcia, własności pilotażowych i działania układu sterowania lotema. Samolot T2 będzie używany do badań wyposażenia kabiny pasażerskiej i prób statycznych, T3 – do sprawdzenia obciążeń, działania zespołu napędowego / odwracacza ciągu, a także osiągów podczas startu i lądowania i wznoszenia.

G700 oznaczony jako T4 zostanie użyty do sprawdzenia działania instalacji klimatyzacji, wentylacji i chłodzenia, elementów mechanicznych i lotów w znanych warunkach oblodzenia, a prototyp T5 posłuży do badań awioniki i weryfikacji danych z symulacji. Dostawy seryjnych G700 mają rozpocząć się w 2022. 

– Pierwszy lot G700 to ważny moment i kolejny krok naprzód w wizji Gulfstream na przyszłość, wizji kierowanej przez strategiczne przywództwo naszej spółki-matki, General Dynamics, oraz innowacyjność Zespół Gulfstream – stwierdził prezes Gulfstream Mark Burns. – Gulfstream, będąc liderem tego segmentu rynku, rozwija ją dzięki zastosowaniu zaawansowanym funkcji bezpieczeństwa, technologii jutra i kabinie zaprojektowanej tak, aby przekraczać oczekiwania naszych klientów w zakresie komfortu – dodał Burns.

Napędzany dwoma silnikami Rolls-Royce Pearl 700, G700 ma aerodynamikę zaprojektowaną przez Gulfstream i zupełnie nowy winglet. Zasięg przy największej prędkości ma wynosić 11 853 km, zaś przy 0,85 macha 13 890 km. Jak dotąd Gulfstream pozyskał zamówienie na 10 samolotów od Qatar Executive będącej częścią Qatar Airways. Nowa maszyna jest bezpośrednią konkurencją dla Global 7500 Bombardiera, który już od jakiegoś czasu jest dostępny na rynku.

Gdy zadebiutuje na rynku, G700 zdetronizuje Bombardiera Global 7500 i stanie się największym odrzutowcem przeznaczonym dla prywatnych odbiorców. Prezes Mark Burns mówił podczas pierwszej prezentacji tego modelu, że G700 ma „najwyższy, najszerszy i najdłuższy pokład w branży”. Firma ocenia, że wart 76 mln dolarów samolot znajdzie nabywców wśród najbogatszych ludzi, którzy docenią jego wielkość i zasięg.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Czy na monachijskim lotnisku powstanie kolej magnetyczna? [aktualizacja]

Infrastruktura i lotniska

Czy na monachijskim lotnisku powstanie kolej magnetyczna? [aktualizacja]

Artur Bogdanowicz/mr 18 lutego 2020

Gulfstream pokazuje G700. Pierwsze dostawy w 2022

Biznes i przemysł

Gulfstream pokazuje G700. Pierwsze dostawy w 2022

Łukasz Malinowski 22 października 2019

 

Niemcy gotowe do przejęcia Condora

Biznes i przemysł

Niemcy gotowe do przejęcia Condora

20 kwietnia 2020

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

Biznes i przemysł

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

20 kwietnia 2020

Alaska Airlines uzyskały 992 mln dolarów wsparcia

Pasażer i linie lotnicze

Alaska Airlines uzyskały 992 mln dolarów wsparcia

20 kwietnia 2020

Lufthansa tymczasowo wycofuje flotę airbusów A340-600

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa tymczasowo wycofuje flotę airbusów A340-600

20 kwietnia 2020

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5