Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Pierwszy lot A330neo ze zwiększoną MTOW do 251 ton


Wstecz Dalej

Autor:

Avgeek

Data publikacji:
2020-03-02 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Pierwszy lot A330neo ze zwiększoną MTOW do 251 ton
Fot. Airbus Media
Pierwszy lot A330neo ze zwiększoną MTOW do 251 ton
Pierwszy lot A330neo ze zwiększoną MTOW do 251 ton
Pierwszy lot A330neo ze zwiększoną MTOW do 251 ton
Większy zasięg i jeszcze lepsza ekonomika, to kluczowe atrybuty nowego wariantu airbusa A330neo o zwiększonej maksymalnej masie startowej, który w miniony piątek (28 lutego) wykonał swój pierwszy lot techniczny w Tuluzie.
Korzystając ze wzrostu maksymalnej masy do startu (MTOW) do 251 ton, A330neo oferuje znaczący wzrost zasięgu o 650 mil morskich (1203 km) lub o sześć ton więcej ładunku - w porównaniu do obecnej wersji A330neo, której MTOW wynosi 242 tony. Ten wzrost zasięgu i ładowności odpowiada zmieniającym się potrzebom rynku, umożliwiając liniom lotniczym czerpanie korzyści z wyjątkowej ekonomiki A330neo na jeszcze dłuższych trasach.

W piątek popołudniu (28 lutego) po raz pierwszy A330-900neo z MTOW 251 ton wystartował w swój pierwszy rejs z Tuluzy. Nowy samolot zapewnia idealne dopasowanie do dłuższych tras transpacyficznych do Azji i Europy. Natomiast A330-800, mniejsza wersja A330neo który może pomieścić 220–260 pasażerów w konfiguracji trzech klas, będzie mógł przyczynić się do otwarcia nowych tras o bardzo dalekim zasięgu w wersji 251 ton, zapewniając jednocześnie najniższy koszt przelecianej mili w swojej kategorii.



Droga do certyfikacji

A330-900neo ze zwiększoną masą startową do 251 ton ma zostać certyfikowana przez EASA i FAA w połowie 2020 r., natomiast certyfikacja mniejszego A330-800 ze zwiększonym MTOW ma nastąpić w 2021 r.

Airbus zachował 99 proc. wspólnych części zamiennych dla tych wersji A330neo, a ich maksymalne zwiększenie masy startowej osiągnięto dzięki kombinacji wzmocnień neutralnych pod względem masy i adaptacji podwozia. Modyfikacje dzioba i głównego podwozia umożliwiły także inżynierom Airbusa wydłużenie czasu przeglądu przed remontem (TBO), przedłużając poprzedni 10-letni okres do nowego 12-letniego przedziału czasowego, co przyniesie znaczne oszczędności w zakresie konserwacji.

A330neo – nowy szerokokadłubowy samolot w rodzinie Airbusa

A330neo jest produkowany w dwóch wersjach A330-800neo oraz A330-900neo. Ten ostatni zmniejszy zużycie paliwa o ponad 14 proc. na jeden fotel w porównaniu z obecnymi A330, co uczyni go jednym z najbardziej oszczędnych, średniego zasięgu samolotów szerokokadłubowych na rynku. A330neo jest wyposażony w najnowszej generacji silniki Rolls-Royce Trent 7000 o większej średnicy (112 cali). Skrzydła samolotu są wzorowane na A350 co spowodowało ich wydłużenie z 60.3m do 64m. Nowe maszyny w wersji -900 zabiorą 10 pasażerów więcej, w typowej dwuklasowej konfiguracji, a ich zasięg zwiększony będzie o 400 mil morskich (740 km). Airbus sprzedał 337 maszyn A330neo: 14 A330-800neo oraz 323 A330-900neo. Producent z Tuluzy do tej pory dostarczył 45 A330-900neo.

Warto dodać, że rodzina A330 to najpopularniejsze szerokokadłubowe modele Airbusa. Do tej pory producent zebrał zamówienia na 1825 samolotów, z czego 1491 zostało już dostarczonych. Większość kontraktów (1110) stanowi większy wariant -300 oraz -900neo. Od kwietnia 2013 r. A330 są produkowane w tempie 10 sztuk miesięcznie. Obecnie na dostawę oczekują 332 samoloty A330, w tym trzy w wersji cargo oraz 19 wojskowych (A330 MRTT). Więcej na temat nowego airbusa A330neo w naszym artykule "Podsumowanie: Jaki będzie A330neo?".

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Airbus: Aerofłot odebrał pierwszego A350-900 w nowych barwach

Pasażer i linie lotnicze

Airbus: Aerofłot odebrał pierwszego A350-900 w nowych barwach

Avgeek 29 lutego 2020

AirAsia X opóźnia dostawy A330neo. Przez koronawirusa

Biznes i przemysł

AirAsia X opóźnia dostawy A330neo. Przez koronawirusa

Emilia Derewienko 28 lutego 2020

 

Niemcy gotowe do przejęcia Condora

Biznes i przemysł

Niemcy gotowe do przejęcia Condora

20 kwietnia 2020

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

Biznes i przemysł

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

20 kwietnia 2020

Alaska Airlines uzyskały 992 mln dolarów wsparcia

Pasażer i linie lotnicze

Alaska Airlines uzyskały 992 mln dolarów wsparcia

20 kwietnia 2020

Lufthansa tymczasowo wycofuje flotę airbusów A340-600

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa tymczasowo wycofuje flotę airbusów A340-600

20 kwietnia 2020

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5