Partner serwisu
Biznes i przemysł

Pięć A350-900 dołączy do floty SWISS

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-12-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Pięć A350-900 dołączy do floty SWISS
fot. Airbus
Linie lotnicze Swiss International Air Lines (SWISS) dokonają modernizacji swojej floty samolotów o długodystansowym zasięgu, wprowadzając w 2025 roku pięć airbusów A350-900.

Nowa generacja szerokokadłubowców będzie stopniowo zastępować starzejące się czterosilnikowe airbusy A340-300. Według Dietera Vranckxa, prezesa przewoźnika z grupy Lufthansy, wybór nowych samolotów oznacza, że narodowe linie Szwajcarii pozostaną przewoźnikiem klasy premium.

Pięć airbusów A350-900 było już częścią starszego zamówienia na około 45 samolotów, złożonego przez grupę Lufthansa w 2019 roku. Oficjalny komunikat SWISS-a pojawia się w momencie, kiedy przewoźnik uporał się z wpływem pandemii na prowadzenie codziennej działalności i ponownie znajduje się w dobrej kondycji finansowej. W ostatnim czasie szwajcarskie linie ogłosiły, że zanotowały pierwszy od dłuższego czasu zysk netto.

Dwusilnikowy airbus A350-900 będzie dość nowoczesnym kamieniem milowym we flocie dalekiego zasięgu SWISS, w której obecnie znajdują się samoloty typu airbus A330-300, których średni wiek wynosi około 12,2 lat. Przewoźnik użytkuje także A340-300, których średni wiek wynosi około 19,2 lat, oraz boeingi 777-300ER, których średni wiek wynosi 5,6 lat.

Biorąc pod uwagę, że wiek czterosilnikowych samolotów szerokokadłubowych Airbusa osiąga prawie dwie dekady, nie jest zaskoczeniem, dlaczego SWISS zdecydował się zastąpić starsze samoloty, przeznaczone do lotów międzykontynentalnych, bardziej oszczędnymi dwusilnikowymi samolotami. Airbusy A350 cechują się wysoką efektywnością paliwową, co dodatkowo wpłynie pozytywnie na finanse szwajcarskich linii lotniczych. A350-900 jest jednym z najcichszych i najmniej emisyjnych samolotów dalekiego zasięgu w swoim rodzaju i pomoże firmie SWISS znacznie poprawić wyniki w zakresie emisji dwutlenku węgla.

SWISS wyposaży również swoje nowe, zaawansowane dwusilnikowe samoloty w innowacyjne, wysokiej jakości wnętrze kabiny, które jeszcze bardziej poprawi wrażenia pasażerów z lotu, niezależnie, czy podróżny będzie leciał w klasie biznes czy ekonomicznej. – Cieszymy się, że udało nam się odwrócić sytuację po kryzysie związanym z koronawirusem i wrócić na zdrową ścieżkę finansową. Dzięki temu jesteśmy teraz w stanie ponownie zainwestować w przyszłość naszej firmy, w naszych ludzi i w jakość, którą oferujemy naszym podróżującym gościom. Dzięki tej planowanej istotnej modernizacji naszej floty samolotów dalekiego zasięgu obraliśmy kluczowy kurs, aby trwale utrzymać naszą przewagę konkurencyjną w dłuższej perspektywie – powiedział Dieter Vranckx, prezes SWISS. 

Dwusilnikowy airbus A350-900 jest obecnie jednym z najbardziej zaawansowanych i ekonomicznych samolotów dalekiego zasięgu w czynnych służbach linii lotniczych na całym świecie. Emituje o około 25 proc. mniej dwutlenku węgla niż jego poprzednik i jest ponad dwukrotnie cichszy. A350-900 zużywa zaledwie 2,5 litra lotniczej kerozyny w przeliczeniu na 100 pasażerokilometrów. SWISS wyposaży nowe samoloty w innowacyjne i najnowocześniejsze wnętrze kabiny we wszystkich klasach podróży. Samolot oferuje szczególnie dużą pojemność ładunkową, która będzie dalej wspierać działalność spółki dedykowanej do przewozu frachtu, czyli SWISS WorldCargo.

– Nasza decyzja o zakupie airbusa A350-900 jest wyraźnym zobowiązaniem do dalszego zwiększania zrównoważonego charakteru naszych operacji lotniczych. Nasz nowy dwusilnikowy samolot dalekiego zasięgu odegra istotną rolę w osiągnięciu naszych ambitnych celów klimatycznych. A dodając samolot najnowszej generacji do naszej floty, z dodatkowym komfortem lotu, jaki zapewni on naszym gościom, dodatkowo potwierdzamy naszą pozycję przewoźnika lotniczego klasy premium – podsumował Vranckx.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Zobacz również:

Cztery nowe kierunki ekspansji Swiss, w tym Toronto i Koszyce

Pasażer i linie lotnicze

Cztery nowe kierunki ekspansji Swiss, w tym Toronto i Koszyce

Rafał Dybiński 15 września 2023

Zimowa ekspansja Swiss. Więcej lotów z Genewy i Zurychu w Europie

Pasażer i linie lotnicze

Swiss wznowi w marcu rejsy do Szanghaju. Loty B777 lub A340

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Zobacz również:

Cztery nowe kierunki ekspansji Swiss, w tym Toronto i Koszyce

Pasażer i linie lotnicze

Cztery nowe kierunki ekspansji Swiss, w tym Toronto i Koszyce

Rafał Dybiński 15 września 2023

Zimowa ekspansja Swiss. Więcej lotów z Genewy i Zurychu w Europie

Pasażer i linie lotnicze

Swiss wznowi w marcu rejsy do Szanghaju. Loty B777 lub A340

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5