Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Swiss przekazał kolejnego airbusa A340 do Edelweiss


Wstecz Dalej

Autor:

Avgeek

Data publikacji:
2022-08-18 16:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Swiss przekazał kolejnego airbusa A340 do Edelweiss
fot. Piotr Bożyk
Po sporych redukcjach związanych z pandemią, szwajcarski przewoźnik wakacyjny ponownie powiększa swoją flotę dalekodystansową. Edelweiss odebrał kolejnego airbusa A340 od siostrzanej linii lotniczej Swiss.
W czasie pandemii koronawirusa siatka połączeń i flota linii Edelweiss uległy znacznemu zmniejszeniu. Wakacyjny przewoźnik zmniejszył swoją flotę dalekodystansową z sześciu do czterech samolotów. Dwa airbusy A330 zostały wycofane z eksploatacji i obecnie latają dla Eurowings Discover.

Teraz Edelweiss wraca na dobre tory i rozbudowuje flotę dalekodystansową. Spółka zależna Lufthansa Group powiększy ją o kolejnego, piątego już airbusa A340-300, który podobnie jak cztery poprzednie pochodzi od siostrzanej linii Swiss. Jest to 19-letni samolot o rejestracji HB-JMC (MSN 546) i nazwie Basel. Samolot ma być wykorzystywany od lipca 2023 roku.

- Jestem zachwycony, że będziemy mogli ponownie powiększyć naszą flotę dalekodystansową od lata 2023 r. Dodatkowe airbusy A340 pozwolą nam sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na loty do naszych dalekodystansowych destynacji wakacyjnych - powiedział Bernd Bauer, prezes zarządu Edelweiss.

Obecnie trwają prace planistyczne związane z nadchodzącymi modyfikacjami w kabinie samolotu. Samolot będzie eksploatowany w znanym już malowaniu Edelweiss, a flota dalekodystansowa linii będzie składać się z pięciu airbusów A340 od lipca 2023 r.

Ujednolicenie floty szerokokadłubowej

Edelweiss obsługuje obecnie flotę airbusów A340-300 na trasach długodystansowych, co - jak ma nadzieję przewoźnik wakacyjny - zapewni dodatkowe korzyści w porównaniu z wcześniejszą sytuacją kiedy we flocie były A340 z A330. Szef Bauer opisał kiedyś czterosilnikowe samoloty jako idealne dla jego linii lotniczej. Powiedział, że jest to idealny samolot, ma duży zasięg i jest "prawie tak ekonomiczny jak nowoczesne samoloty".

Przewoźnik będzie od 2023 r. posiadał więcej A340 niż Swiss, który będzie miał wtedy jeszcze cztery samoloty tego typu. Jeszcze dwa lata temu przeszły one gruntowny remont. Czterosilnikowy otrzymał nowe fotele w klasie ekonomicznej, biznes i pierwszej, nowe kuchnie, internet na pokładzie i zmodernizowaną kabinę z nowym oświetleniem.

W pandemii Swiss zdecydował się na zmniejszenie swojej floty dalekodystansowej o pięć odrzutowców Airbusa. Po 2025 roku i tak mają zostać wymienione A340-300, a następnie podobny los spotka A330-300. Jako zamienniki grupa LH rozważa Airbusy A350 i Boeingi 787. Swiss obecnie użytkuje flotę 87 samolotów, w tym 30 maszyn szerokokadłubowych: 14 airbusów A330-300, czterech A340-300 oraz 12 B777-300ER.

Przewoźnik wakacyjny

Edelweiss jest wiodącą szwajcarską linią lotniczą zajmującą się przewozami wypoczynkowymi i lata do najpiękniejszych miejsc wypoczynkowych na świecie. Linia jest siostrzaną spółką Swiss International Air Lines (SWISS) i członkiem Lufthansa Group. Flota przewoźnika składa się z 16 samolotów: 12 airbusów A320 oraz czterech A340-300. W przyszłym roku do floty dołączy jeden A320 oraz jeden A340-300.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Izrael wznawia dopłaty dla linii lotniczych. Mają wrócić rejsy do Ejlatu

Pasażer i linie lotnicze

Izrael wznawia dopłaty dla linii lotniczych. Mają wrócić rejsy do Ejlatu

Mateusz Kieruzal 14 kwietnia 2022

SWISS ograniczają do minimum loty z Genewy. 10 proc. oferowania z 2019 roku

Pasażer i linie lotnicze

SWISS ograniczają do minimum loty z Genewy. 10 proc. oferowania z 2019 roku

Rafał Dybiński 02 lutego 2021

Edelweiss Air wznowią rejsy na trasie Zurych – Rio de Janeiro

Pasażer i linie lotnicze

Edelweiss Air wznowią rejsy na trasie Zurych – Rio de Janeiro

Rafał Dybiński 25 stycznia 2021

 

Zostały dwa tygodnie. Kolej czeka na KPO

Prawo i polityka

Zostały dwa tygodnie. Kolej czeka na KPO

22 września 2022

Remont PST. Prace trwają już na obu odcinkach

Pasażer i linie lotnicze

Remont PST. Prace trwają już na obu odcinkach

22 września 2022

Wizz Air wraca na łódzkie lotnisko!

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air wraca na łódzkie lotnisko!

22 września 2022

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5