Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
PRAWO I POLITYKA

Philippine Airlines unikną bankructwa


Wstecz Dalej

Autor:

Mateusz Kieruzal

Data publikacji:
2022-01-06 07:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Philippine Airlines unikną bankructwa
fot. Philippine Airlines
Filipińskie flagowe linie lotnicze Philippine Airlines nie będą musiały ogłosić swojego bankructwa, gdyż plan restrukturyzacji przewoźnika został zaakceptowany przez amerykański sąd. Przewoźnik pozbędzie się długu i ma pozyskać nowy kapitał. W oświadczeniu podkreślono, że obecna struktura działalności jest zdrowsza i dobrze zabezpieczona na najbliższą przyszłość.
Linie mające swoją bazę na lotnisku Ninoy Aquino w Manili od września 2021 roku pozostawały pod sądową ochroną przed wierzycielami na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego, który zezwala na reorganizację przedsiębiorstwa zgodnie z prawem upadłościowym. Od momentu wybuchu pandemii wiele międzynarodowych linii lotniczych w ten sposób uniknęło bankructwa i mogą w dalszym
ciągu kontynuować, lecz w mniejszym stopniu swoją działalność.

W oświadczeniu wydanym 31 grudnia ubiegłego roku Philippine Airlines zakomunikowały, że obciążenie zadłużeniem, w kwocie dwóch miliardów dolarów amerykańskich, które posiada przewoźnik, zostanie anulowane. Dodatkowo główny udziałowiec – PAL Holdings, której właścicielem jest potentat biznesowy Lucio Tan – wyłoży 505 mln dolarów amerykańskich w celu polepszenia płynności finansowej spółki. Przewoźnik otrzymał również ofertę dostania 150 mln dolarów od nowych inwestorów

Konsekwencje pandemii

Kiedy pod koniec 2019 roku pojawiły się pierwsze informacje o koronawirusie, a od lutego 2020 roku coraz większa liczba państw zaczęła nakładać restrykcje w podróżowaniu, flagowy przewoźnik zanotował spadek operacji lotniczych i obsłużonych pasażerów o 75 proc. Podczas gdy w 2019 Philippine Airlines przewiozły na pokładach swoich samolotów 60 mln pasażerów, to w 2020 roku liczba obsługiwanych osób gwałtownie spadła do lekko powyżej 13 mln.

W konsekwencji zamkniętych granic linie zmuszone zostały odwołać ponad 80 tys. lotów, tracąc na tym ponad dwa miliardy dolarów gotówki pochodzącej ze sprzedanych biletów. Pandemia spowodowała również zwolnienie 2 000 pracowników. Linie nie były w stanie oprócz ponoszenia kosztów stałych m.in. opłat lotniskowych, ubezpieczenia czy rat leasingowych, opłacać pensji swoich pracowników.

Przewoźnik wesprze krajową gospodarkę

– Philippine Airlines jest gotowy, aby pomóc filipińskiemu rynkowi podróży krajowych oraz międzynawowych powrócić do poziomów sprzed pandemii. Pomoże to lokalnej branży turystycznej, sprosta wymaganiom chcących odwiedzić nasz kraj turystom czy Filipińczykom mieszkającym zagranicą. Wpłyniemy pozytywnie na odbudowę gospodarki Filipin. Nasza misja jako flagowego przewoźnika znaczy teraz więcej niż kiedykolwiek, jesteśmy wdzięczni za szansę odbicia od dna [braku operacji przez COVID-19, od red.] i kontynuowania wypełniania naszej misji najlepiej jak umiemy – oznajmił Lucio Tan, podkreślając jak ważne dla kraju jest posiadanie dobrze prosperujących linii lotniczych.

– Jest to uroczysty moment dla PAL, wszystkich naszych partnerów, akcjonariuszy i naszego personelu, który poświęcił się najbardziej, ciężko pracując w trudnym dla nas momencie. Dziękujemy naszym klientom za wsparcie i Filipińczykom za głęboką wiarę w swojego flagowego przewoźnika będącego w procesie restrukturyzacji – oświadczył Gilbert F. Santa Maria, dyrektor generalny Philippine Airliens. – Przed nami wiele wyzwań, ale z chęcią się z nimi zmierzymy jako „wskrzeszone” linie lotnicze, które są teraz lepiej przystosowane do strategicznego wzrostu i służenia naszym klientom – dodał dyrektor generalny.

Obecnie przewoźnik oczekuje na ponowne otwarcie granic Filipin, które położone są na 7100 wysp, z czego mniej niż tysiąc jest zamieszkałych. Jako pierwsze wznowione zostaną loty do kontynentalnych Chin i Australii.

Flota Philippine Airlines

Przewoźnik został założony w 1941 roku operuje flotą 45 samolotów francuskiego Airbusa. W skład wchodzą: cztery A320-200, osiemnaście A321-200, sześć A321, dwa A321neo, jedenaście A330-300 oraz cztery A350-900.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Kraków: Grudzień słabszy od listopada. Ponad 3 mln pasażerów w 2021 roku

Pasażer i linie lotnicze

Kraków: Grudzień słabszy od listopada. Ponad 3 mln pasażerów w 2021 roku

Rafał Dybiński 05 stycznia 2022

El Al z kolejną pomocą finansową

Prawo i polityka

El Al z kolejną pomocą finansową

Mateusz Kieruzal 05 stycznia 2022

Philippine Airlines odbierają dziesiątego Boeinga 777-300ER

Biznes i przemysł

Philippine Airlines odbierają dziesiątego Boeinga 777-300ER

Emilia Derewienko 19 grudnia 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5