Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Philippine Airlines zamawiają kolejne A350. Tym razem linia stawia na A350-1000

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-05-2023
Ostatnia modyfikacja:
12-05-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Philippine Airlines zamawiają kolejne A350. Tym razem linia stawia na A350-1000
Fot. Airbus Media
Philippine Airlines (PAL) podpisały z Airbusem zobowiązanie do zakupu dziewięciu A350-1000. W ramach projektu bardzo dalekich lotów filipińskiego przewoźnika, A350-1000 będą obsługiwać połączenia non stop bez z Manili do Ameryki Północnej, w tym na wschodnie wybrzeże USA i Kanady.

Podpisany dokument zawiera także prawa zakupu trzech kolejnych maszyn tego typu. Dostawy A350-1000 mają się rozpocząć w IV kwartale 2025 r. Nowe samoloty dołączą do dwóch A350-900 będących już we flocie przewoźnika. Podobnie jak w przypadku A350-900, większe -1000 będą skonfigurowane w układzie premium z trzema klasami podróży: klasą biznes, ekonomiczną premium oraz ekonomiczną.

- Zasięg A350-1000 umożliwi nam latanie non-stop na trasach transpacyficznych i transpolarnych w obu kierunkach przez cały rok. Będą to jedne z najdłuższych komercyjnych lotów na świecie, takie jak te łączące Filipiny z Nowym Jorkiem i Toronto. Dzięki rozbudowanej flocie A350, PAL będzie miał możliwość po raz kolejny zapewnić bezpośrednie połączenie z Filipin do Europy. Jest to idealny samolot, który umożliwi PAL realizację planów ekspansji w sposób zrównoważony, jednocześnie oferując pasażerom najwyższy poziom komfortu na pokładzie - powiedział Stanley K. Ng, prezes i dyrektor operacyjny Philippine Airlines.

A350-1000

A350-1000 oferuje wszystkie zalety mniejszego wariantu -900, w tym oszczędność paliwa i komfortową kabinę Airspace, ale w nieco większym rozmiarze idealnie dostosowanym do potrzeb przewoźników na najbardziej obleganych trasach dalekodystansowych. Najnowszy Airbus z rodziny A350 posiada również zmodyfikowaną tylną krawędź skrzydła oraz nowe sześciokołowe podwozie i silniki. A350-1000 napędzany jest przez dwa silniki Rolls-Royce Trent XWB model XWB-97. Silnik o średnicy wentylatora równej 118 calom (300 cm) jest najnowszym oraz największym produktem brytyjskiego producenta i został specjalnie zaprojektowany do napędzania samolotów z rodziny airbusa A350XWB. Ten dla wersji – 1000 posiada ciąg o mocy 432 kN (97 tys. funtów). Zasięg największego samolotu z rodziny A350, to 16,1 tys. km.

Do końca połowy maja 2023 r. rodzina A350 zebrał zamówienia na 967 samolotów A350: 755 A350-900, 173 A350-1000 oraz 39 maszyn A350F. Program w końcu zbliża się do magicznej liczby 1000 sprzedanych samolotów. Do 10 maja br. francuski producent dostarczył 530 maszyn 40 liniom lotniczym: 461 A350-900 oraz 69 A350-1000. Najwięksi użytkownicy A350 to linie: Singapore Airlines (62), Qatar Airways (53) oraz Cathay Pacific (46). Warto także dodać, że jubileuszowa 500. maszyna A350 została dostarczona pod koniec września 2022 r.

Flota Philippine Airlines

Przewoźnik założony w 1941 r. użytkuje obecnie flotę 74 samolotów: 13 airbusów A320, 21 A321, ośmiu A321neo, 10 A330-300 oraz dwóch A350-900, dziewięć boeingów B777-300ER oraz 11 maszyn De Havilland Canada 8-400. Przewoźnik obecnie oczekuje na dostawę 22 airbusów: 13 A321neo oraz dziewięciu A350-1000.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Zobacz również:

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Philippine Airlines potwierdzają zamówienie A350-1000

Pasażer i linie lotnicze

Philippine Airlines unikną bankructwa

Prawo i polityka

Philippine Airlines unikną bankructwa

Mateusz Kieruzal 06 stycznia 2022

Pozostałe z wątku:

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Zobacz również:

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Philippine Airlines potwierdzają zamówienie A350-1000

Pasażer i linie lotnicze

Philippine Airlines unikną bankructwa

Prawo i polityka

Philippine Airlines unikną bankructwa

Mateusz Kieruzal 06 stycznia 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5