Partner serwisu
Biznes i przemysł

Patrick Ky (EASA) o MAX-ach: Pasażerowie nie muszą ufać Boeingowi, mogą zaufać nam

Dalej Wstecz
Data publikacji:
23-03-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Patrick Ky (EASA) o MAX-ach: Pasażerowie nie muszą ufać Boeingowi, mogą zaufać nam
Fot. Boeing
– Mogę zapewnić, że gdy stwierdzimy, iż Boeing 737 MAX jest wystarczająco bezpieczny – on rzeczywiście będzie bezpieczny dla europejskich pasażerów – mówi Patrick Ky, szef Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) w rozmowie z Rynkiem Lotniczym.

Kilka dni temu minął rok od uziemienia Boeingów 737 MAX na całym świecie, po dwóch tragicznych katastrofach tych modeli, w których zginęło łącznie 350 osób. Po wypadkach samolotów, najpierw indonezyjskiej linii Lion Air, a później Ethiopian Airlines, szybko wyszło na jaw, że zawinił wadliwy podsystem MCAS, a sposób certyfikacji pozostawał wiele do życzenia. Producenta samolotów, firmę Boeing, obwinia się o to, iż był świadomy tego, że MAX był modelem niedopracowanym.

Uziemienie MAX-ów, oskarżenia wobec Boeinga spowodowały kryzys w firmie i, co chyba najważniejsze – powszechną utratę zaufania do rynkowego giganta. Więcej o problemach samolotu B737 MAX piszemy w naszym specjalnym wątku.

Prawdopodobne jest, że przekładany z miesiąca na miesiąc powrót MAX-ów nastąpi w miesiącach wakacyjnych tego roku. Czy jednak pasażerowie mają podstawy, żeby amerykańskiemu producentowi zaufać? Zapytaliśmy o to Patricka Ky, szefa Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA).

– Podróżni powinni ufać nam – mówi w rozmowie z Rynkiem Lotniczym. – To nasza odpowiedzialność, by zapewnić pasażerów, że wszystko zostało przygotowane tak, abyśmy mieli bezpieczne maszyny. Tym zajmowaliśmy się przez ostatni rok, aby całkowicie zrewidować wygląd samolotu, wykonać więcej testów, oszacować bezpieczeństwo MAX-ów – mimo, że prowadziło to do nieuniknionych opóźnień – stwierdził Patrick Ky.

Jak dodał, EASA musi gruntownie oszacować bezpieczeństwo maszyny. – Gdy stwierdzimy, że Boeing 737 MAX jest wystarczająco bezpieczny – on rzeczywiście będzie bezpieczny dla europejskich pasażerów. Inną sprawą jest odbiór tej maszyny wśród podróżnych i negatywny wpływ psychologiczny, jaki samolot wywarł na pasażerów – dodał.

Powrót MAX-ów do swoich flot nie jest rzeczą łatwą. Na całym świecie jest około 450 uziemionych modeli tego samolotu. – Pierwszy aspekt to przygotowanie samej maszyny, która nie była w powietrzu przez ponad rok; drugi – przygotowanie załóg kokpitowych, czyli szkolenie pilotów i inne czynności, które trzeba przeprowadzić w ramach testów. Boeing przewiduje, że MAX-y będą mogłyby wrócić do latania w połowie lata. Jedno jest pewne, wiele czasu musi minąć, by przygotować na to 450 uziemionych maszyn na całym świecie. Nie wszystkie będą mogły wzbić się w powietrze naraz, to jedno z większych wyzwań – podsumowuje Patrick Ky.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Krok w stronę certyfikacji B737 MAX 10

Biznes i przemysł

Krok w stronę certyfikacji B737 MAX 10

Mateusz Kieruzal 23 listopada 2023

Boeing dostarczy mniej MAX-ów niż planował

Biznes i przemysł

Boeing dostarczy mniej MAX-ów niż planował

Mateusz Kieruzal 03 listopada 2023

Boeing zwiększy miesięczną produkcję B737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing zwiększy miesięczną produkcję B737 MAX

Mateusz Kieruzal 15 października 2023

Zobacz również:

Krok w stronę certyfikacji B737 MAX 10

Biznes i przemysł

Krok w stronę certyfikacji B737 MAX 10

Mateusz Kieruzal 23 listopada 2023

SunExpress stawia na Boeinga. Kupi nawet 90 B737 MAX

Pasażer i linie lotnicze

SunExpress stawia na Boeinga. Kupi nawet 90 B737 MAX

Mateusz Kieruzal 15 listopada 2023

Enter Air pozyska kolejne B737 MAX

Biznes i przemysł

Enter Air pozyska kolejne B737 MAX

Mateusz Kieruzal 16 listopada 2023

Pozostałe z wątku:

Krok w stronę certyfikacji B737 MAX 10

Biznes i przemysł

Krok w stronę certyfikacji B737 MAX 10

Mateusz Kieruzal 23 listopada 2023

Boeing dostarczy mniej MAX-ów niż planował

Biznes i przemysł

Boeing dostarczy mniej MAX-ów niż planował

Mateusz Kieruzal 03 listopada 2023

Boeing zwiększy miesięczną produkcję B737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing zwiększy miesięczną produkcję B737 MAX

Mateusz Kieruzal 15 października 2023

Zobacz również:

Krok w stronę certyfikacji B737 MAX 10

Biznes i przemysł

Krok w stronę certyfikacji B737 MAX 10

Mateusz Kieruzal 23 listopada 2023

SunExpress stawia na Boeinga. Kupi nawet 90 B737 MAX

Pasażer i linie lotnicze

SunExpress stawia na Boeinga. Kupi nawet 90 B737 MAX

Mateusz Kieruzal 15 listopada 2023

Enter Air pozyska kolejne B737 MAX

Biznes i przemysł

Enter Air pozyska kolejne B737 MAX

Mateusz Kieruzal 16 listopada 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5