Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Patrick Ky (EASA) o MAX-ach: Pasażerowie nie muszą ufać Boeingowi, mogą zaufać nam


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2020-03-23 12:54
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Patrick Ky (EASA) o MAX-ach: Pasażerowie nie muszą ufać Boeingowi, mogą zaufać nam
Fot. Boeing
– Mogę zapewnić, że gdy stwierdzimy, iż Boeing 737 MAX jest wystarczająco bezpieczny – on rzeczywiście będzie bezpieczny dla europejskich pasażerów – mówi Patrick Ky, szef Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) w rozmowie z Rynkiem Lotniczym.
Kilka dni temu minął rok od uziemienia Boeingów 737 MAX na całym świecie, po dwóch tragicznych katastrofach tych modeli, w których zginęło łącznie 350 osób. Po wypadkach samolotów, najpierw indonezyjskiej linii Lion Air, a później Ethiopian Airlines, szybko wyszło na jaw, że zawinił wadliwy podsystem MCAS, a sposób certyfikacji pozostawał wiele do życzenia. Producenta samolotów, firmę Boeing, obwinia się o to, iż był świadomy tego, że MAX był modelem niedopracowanym.

Uziemienie MAX-ów, oskarżenia wobec Boeinga spowodowały kryzys w firmie i, co chyba najważniejsze – powszechną utratę zaufania do rynkowego giganta. Więcej o problemach samolotu B737 MAX piszemy w naszym specjalnym wątku.

Prawdopodobne jest, że przekładany z miesiąca na miesiąc powrót MAX-ów nastąpi w miesiącach wakacyjnych tego roku. Czy jednak pasażerowie mają podstawy, żeby amerykańskiemu producentowi zaufać? Zapytaliśmy o to Patricka Ky, szefa Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA).

– Podróżni powinni ufać nam – mówi w rozmowie z Rynkiem Lotniczym. – To nasza odpowiedzialność, by zapewnić pasażerów, że wszystko zostało przygotowane tak, abyśmy mieli bezpieczne maszyny. Tym zajmowaliśmy się przez ostatni rok, aby całkowicie zrewidować wygląd samolotu, wykonać więcej testów, oszacować bezpieczeństwo MAX-ów – mimo, że prowadziło to do nieuniknionych opóźnień – stwierdził Patrick Ky.

Jak dodał, EASA musi gruntownie oszacować bezpieczeństwo maszyny. – Gdy stwierdzimy, że Boeing 737 MAX jest wystarczająco bezpieczny – on rzeczywiście będzie bezpieczny dla europejskich pasażerów. Inną sprawą jest odbiór tej maszyny wśród podróżnych i negatywny wpływ psychologiczny, jaki samolot wywarł na pasażerów – dodał.

Powrót MAX-ów do swoich flot nie jest rzeczą łatwą. Na całym świecie jest około 450 uziemionych modeli tego samolotu. – Pierwszy aspekt to przygotowanie samej maszyny, która nie była w powietrzu przez ponad rok; drugi – przygotowanie załóg kokpitowych, czyli szkolenie pilotów i inne czynności, które trzeba przeprowadzić w ramach testów. Boeing przewiduje, że MAX-y będą mogłyby wrócić do latania w połowie lata. Jedno jest pewne, wiele czasu musi minąć, by przygotować na to 450 uziemionych maszyn na całym świecie. Nie wszystkie będą mogły wzbić się w powietrze naraz, to jedno z większych wyzwań – podsumowuje Patrick Ky.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Dassault Systèmes: Przestworza otwarte dla start-upów

Biznes i przemysł

Dassault Systèmes: Przestworza otwarte dla start-upów

Avgeek 24 marca 2020

Rekordowy lot Dreamlinera El Al

Pasażer i linie lotnicze

Rekordowy lot Dreamlinera El Al

Rafał Dybiński 23 marca 2020

EASA: Boeingi 737 MAX wrócą w I kwartale 2020

Biznes i przemysł

EASA: Boeingi 737 MAX wrócą w I kwartale 2020

Łukasz Malinowski 05 listopada 2019

 

Niemcy gotowe do przejęcia Condora

Biznes i przemysł

Niemcy gotowe do przejęcia Condora

20 kwietnia 2020

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

Biznes i przemysł

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

20 kwietnia 2020

Alaska Airlines uzyskały 992 mln dolarów wsparcia

Pasażer i linie lotnicze

Alaska Airlines uzyskały 992 mln dolarów wsparcia

20 kwietnia 2020

Lufthansa tymczasowo wycofuje flotę airbusów A340-600

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa tymczasowo wycofuje flotę airbusów A340-600

20 kwietnia 2020

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5