Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Ostatnie testy silnika odrzutowca Flaris zakończone


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2018-06-26 13:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Flaris

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Ostatnie testy silnika odrzutowca Flaris zakończone
wizualizacja Flaris Lar 1
Najmniejszy na świecie odrzutowiec dyspozycyjny Flaris Lar 1 przeszedł właśnie końcowe próby silnika. To już ostatnie testy naziemne samolotu. W kolejnym miesiącu samolot zainauguruje testy w powietrzu.
Na początku tego miesiąca zostały zakończone ostatnie już testy silnika FJ33-5A, tym samym Flaris Lar 1 przeszedł wszystkie badania naziemne. Kolejnym krokiem są próby w locie. Producenci nie zdradzają jednak na razie terminu oraz miejsca, z którego Flaris po raz pierwszy wzbije się w powietrze. Firma chwali się natomiast nowym hangarem w Porcie Lotniczym Wrocław.

Flaris Lar 1 jest najmniejszym odrzutowcem dyspozycyjnym o maksymalnej masie startowej 1700 kg. Zabiera na pokład do 5 osób. Jego konstrukcja została zoptymalizowana do szybkich przelotów na pułapie FL250 (7,800 tys. m). Prędkość maksymalna samolotu wynosi 750 km/ godz., a jego zasięg – 3 tys. km.

Flaris został wyposażony w silnik FJ33-5A – najbardziej efektywny dwuprzepływowy silnik odrzutowy na świecie. Ciąg silnika wynosi 8,5 kN przy jego masie własnej 130 kg. Jego parametry techniczne znacznie przewyższają inne oferowane na rynku napędy. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.

W 2018 roku firma będzie certyfikować Flaris Lar 1 w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego w kategorii S-1 (samoloty eksperymentalne). Rok później planowana jest produkcja kilku samolotów w ramach tej kategorii, jednocześnie kontynuując prace nad pełnym europejskim certyfikatem CS-23. Zapisy na samolot mają zostać uruchomione w drugiej połowie 2019 roku.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Lotnisko w Dublinie do pilnej rozbudowy

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko w Dublinie do pilnej rozbudowy

Justyna Urbaniak 27 czerwca 2018

Zielone światło dla sprzedaży udziałów w londyńskim lotnisku

Infrastruktura i lotniska

Zielone światło dla sprzedaży udziałów w londyńskim lotnisku

Justyna Urbaniak 26 czerwca 2018

 

Port Lotniczy Wrocław: Już 20 połączeń sieciowych dziennie

Infrastruktura i lotniska

Port Lotniczy Wrocław: Już 20 połączeń sieciowych dziennie

11 grudnia 2018

Listopad z ponad 5-proc. wzrostem na Lotnisku Warszawa-Modlin

Infrastruktura i lotniska

Listopad z ponad 5-proc. wzrostem na Lotnisku Warszawa-Modlin

11 grudnia 2018

LAW nawiązuje współpracę z PPL

Prawo i polityka

LAW nawiązuje współpracę z PPL

11 grudnia 2018

CAA vs Ryanair: Sprawa w sądzie

Prawo i polityka

CAA vs Ryanair: Sprawa w sądzie

11 grudnia 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5