Partner serwisu
Biznes i przemysł

Nowy FLARIS LAR1 MALE poleci jeszcze w tym roku

Dalej Wstecz
Data publikacji:
21-05-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl/Flaris

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Nowy FLARIS LAR1 MALE poleci jeszcze w tym roku
fot. Flaris
Za kilka miesięcy loty testowe rozpocznie kolejny egzemplarz sygnowany marką Flaris – FLARIS LAR1 MALE. Będzie on doposażony w technologię FFAS®, która współpracując z autopilotem amerykańskiej firmy GENESYS AEROSYSTEMS, ma wypracować nową jakość pilotażu.

Ekonomiczny i jednosilnikowy odrzutowiec polskiej konstrukcji FLARIS LAR1 do tej pory wykonał już 42 starto-lądowań oraz odbył dwa godzinne loty. Podczas prowadzonych obecnie lotów technicznych sprawdzane są własność lotne samolotu, układy sterowania oraz autorskie komputery pokładowe FFAS®, których zadaniem będzie w przyszłości odciążenie pracy pilota.

– Naszym celem jest przygotowanie Flarisa tak, aby w niedalekiej przyszłości stał się samolotem opcjonalnie pilotowanym OPV, a pilot pełnił rolę jedynie obserwatora urządzeń pokładowych. Oczywiście zadbaliśmy o to, by nasz odrzutowiec był naturalnie bezpieczny. Chcemy, by ostrzegał pilota o zbliżaniu się samolotu do prędkości przeciągnięcia wyraźnym buffeting’iem, a charakter ewentualnego przeciągnięcia był bezpieczny – łagodny z pochyleniem samolotu na nos. Nie chcemy by jedynie elektronika decydowała o bezpieczeństwie lotu – powiedział Rafał Ładziński, dyrektor programowy Flaris.

FLARIS LAR1 to samolot o hybrydowej, wytrzymałej kompozytowo-metalowej strukturze płatowca. Charakteryzuje się nieprawdopodobnie krótkim startem i lądowaniem (poniżej 120m). Może operować z lotnisk aeroklubowych. Oprócz własności szybowcowych, samolot został wyposażony w nowatorski ratunkowy system dla całego samolotu i załogi oraz poduszki powietrzne, wyznaczając tym samym nowe standardy bezpieczeństwa podróżowania. Flaris ma 8,32 m długości i 8,68 m rozpiętości. Jego masa własna to 700 kg, masa startowa – ponad 1500 kg. Prędkość przelotowa to 700 km/h, a przeciągnięcia – 115 km/h. Flaris ma doskonałość 18 (oznacza to, że przy wyłączonych silnikach na każdy kilometr utraconej wysokości samolot może pokonać dystans 18 km). Zasięg w zależności od ładunku to od 2200 do 2600 km – wystarczająco, by z Polski dotrzeć w wiele miejsc Europy.

– Chcemy by Flarisem mogli latać piloci o niedużym nalocie, posiadający licencję amatorską, dlatego zadbaliśmy o bezpieczne własności samolotu. W najbliższych tygodniach opublikujemy zdjęcia i filmy z pierwszych prób systemu ratunkowego – dodaje Ładziński.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

M700 Fury: Najszybszy jednosilnikowy samolot Piper Aircraft

Biznes i przemysł

M700 Fury: Najszybszy jednosilnikowy samolot Piper Aircraft

Mateusz Kieruzal 10 lutego 2024

Flaris pokazał bezzałogowy odrzutowiec Sinyar

Biznes i przemysł

Flaris pokazał bezzałogowy odrzutowiec Sinyar

Redakcja/inf. pras. 15 listopada 2023

Flaris skończył próby naziemne i rozszerzony oblot

Biznes i przemysł

Flaris skończył próby naziemne i rozszerzony oblot

Łukasz Malinowski 21 grudnia 2019

Flaris Lar 1: Trwają testy w locie (Wideo)

Biznes i przemysł

Flaris Lar 1: Trwają testy w locie (Wideo)

Emilia Derewienko 12 kwietnia 2019

Samolot Flaris Lar 1 gotowy do startu (ZDJĘCIA)

Biznes i przemysł

Ostatnie testy silnika odrzutowca Flaris zakończone

Biznes i przemysł

Ostatnie testy silnika odrzutowca Flaris zakończone

Emilia Derewienko 26 czerwca 2018

Zobacz również:

M700 Fury: Najszybszy jednosilnikowy samolot Piper Aircraft

Biznes i przemysł

M700 Fury: Najszybszy jednosilnikowy samolot Piper Aircraft

Mateusz Kieruzal 10 lutego 2024

Flaris pokazał bezzałogowy odrzutowiec Sinyar

Biznes i przemysł

Flaris pokazał bezzałogowy odrzutowiec Sinyar

Redakcja/inf. pras. 15 listopada 2023

Flaris skończył próby naziemne i rozszerzony oblot

Biznes i przemysł

Flaris skończył próby naziemne i rozszerzony oblot

Łukasz Malinowski 21 grudnia 2019

Flaris Lar 1: Trwają testy w locie (Wideo)

Biznes i przemysł

Flaris Lar 1: Trwają testy w locie (Wideo)

Emilia Derewienko 12 kwietnia 2019

Samolot Flaris Lar 1 gotowy do startu (ZDJĘCIA)

Biznes i przemysł

Ostatnie testy silnika odrzutowca Flaris zakończone

Biznes i przemysł

Ostatnie testy silnika odrzutowca Flaris zakończone

Emilia Derewienko 26 czerwca 2018

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5