Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

Flaris skończył próby naziemne i rozszerzony oblot


Wstecz Dalej

Autor:

Łukasz Malinowski

Data publikacji:
2019-12-21 08:28
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl/Flaris

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Flaris skończył próby naziemne i rozszerzony oblot
fot. Flaris
Samolot FLARIS LAR1 z sukcesem zamknął 2019 rok. Zakończone zostały próby naziemne oraz rozszerzony oblot, w czasie którego samolot wykonywał 55 lotów w tym trzy loty dwugodzinne. W czasie testów sprawdzono własności lotne płatowca, działanie systemu napędowego oraz systemów pokładowych.
Odrzutowiec polskiej konstrukcji firmy Metal-Master, Flaris Lar1 po raz pierwszy wzbił się w powietrze 5 kwietnia. FLARIS LAR1 to samolot o hybrydowej, wytrzymałej kompozytowo-metalowej strukturze płatowca. Charakteryzuje się krótkim startem i lądowaniem (poniżej 120m). Może operować z lotnisk aeroklubowych. Oprócz własności szybowcowych, samolot został wyposażony w nowatorski ratunkowy system dla całego samolotu i załogi oraz poduszki powietrzne, wyznaczając tym samym nowe standardy bezpieczeństwa podróżowania.

Flaris ma 8,32 m długości i 8,68 m rozpiętości. Jego masa własna to 700 kg, masa startowa – ponad 1500 kg. Prędkość przelotowa to 700 km/h, a przeciągnięcia – 115 km/h. Flaris ma doskonałość 18 (oznacza to, że przy wyłączonych silnikach na każdy kilometr utraconej wysokości samolot może pokonać dystans 18 km). Zasięg w zależności od ładunku to od 2200 do 2600 km – wystarczająco, by z Polski dotrzeć w wiele miejsc Europy.

Z podanych przez producenta informacji wynika, że pod koniec stycznia 2020 roku rozpocznie on program prób fabrycznych, którego przeprowadzenie jest zaplanowane do końca trzeciego kwartału. W marcu 2020 roku kolejny egzemplarz 005 rozpocznie próby naziemne. Samolot ten został doposażony w autopilot nowej generacji amerykańskiej firmy Genesys Aerosystems, który wraz z technologią OPV i opracowanym przez spółkę Flaris komputerem pokładowym FFAS wapomagającym i automatyzującym procedury testu, uruchomienia samolotu, lotu oraz lądowania na dowolnym lotnisku aeroklubowym ma zagwarantować nowy poziom bezpieczeństwa lotu wśród samolotów General Aviation.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Nowy FLARIS LAR1 MALE poleci jeszcze w tym roku

Biznes i przemysł

Nowy FLARIS LAR1 MALE poleci jeszcze w tym roku

Piotr Bożyk 21 maja 2019

Flaris Lar 1: Trwają testy w locie (Wideo)

Biznes i przemysł

Flaris Lar 1: Trwają testy w locie (Wideo)

Emilia Derewienko 12 kwietnia 2019

Flaris Lar 1 wzbił się w powietrze (Zdjęcia)

Biznes i przemysł

Flaris Lar 1 wzbił się w powietrze (Zdjęcia)

Emilia Derewienko 08 kwietnia 2019

 

Airbus UK wyprodukował ostatnie skrzydła dla A380

Biznes i przemysł

Airbus UK wyprodukował ostatnie skrzydła dla A380

09 lutego 2020

Rosnący poziom mórz i oceanów zagraża 80 lotniskom

Infrastruktura i lotniska

Rosnący poziom mórz i oceanów zagraża 80 lotniskom

09 lutego 2020

Ryanair: Cięcia w Olsztynie. Zmiany w Łodzi

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair: Cięcia w Olsztynie. Zmiany w Łodzi

09 lutego 2020

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5