Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

Flaris Lar 1: Trwają testy w locie (Wideo)


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2019-04-12 15:15
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Flaris

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

W ubiegłym tygodniu samolot odrzutowy polskiej konstrukcji Flaris Lar 1 po raz pierwszy wzbił się w powietrze. Celem przeprowadzonych testów było wypracowanie optymalnej konfiguracji startu i lądowania oraz sprawdzenie skuteczności układu sterowania i stateczności płatowca.
Samolot wykonał dwadzieścia sześć trudnych podlotów (starto-lądowań) nad pasem lotniska Babimost w Zielonej Górze w zmiennych warunkach atmosferycznych. Tego dnia, w piątek 5 kwietnia, wiatr był niespodziewanie porywisty, prostopadły do pasa. Potwierdziło to tym samym skuteczność sterów zarówno podczas rozbiegu, startu, wznoszenia, zniżania i lądowania.

– Była to trudna próba dla samolotu oraz całego zespołu Flaris Team – mówi dyrektor programowy Flaris, mgr inż. Rafał Ładziński. – Trudność polegała na tym, że Flaris Lar1 nie ma wzorca. Jest samolotem o nowatorskiej konfiguracji płatowca – dodaje.

Niespotykaną przewagą Flaris Lar 1 jest możliwość operowania z krótkich, słabo przygotowanych lądowisk trawiastych. Planowany zasięg samolotu wynosi ponad 3 tys. km. Samolot został wyposażony w nowatorski ratunkowy system dla całego samolotu i załogi, wyznaczając tym samym nowe standardy bezpieczeństwa podróżowania osób prywatnych i biznesu.

– Cena zakupu i eksploatacji Flaris Lar1 wyniesie jedną czwartą ceny oferowanych na rynku lekkich odrzutowców klasy Light Jet LJ – zapewnia dyrektor Rafał Ładziński.

Odrzutowiec o maksymalnej masie startowej 1,7 tys. kg może zabrać na pokład do 5 osób. Jego konstrukcja została zoptymalizowana do szybkich przelotów na pułapie FL250 (7,8 tys. m). Prędkość maksymalna samolotu wynosi 750 km/godz., a jego zasięg – 3 tys. km. Flaris Lar1 przeznaczony jest dla pilotów z licencją amatorską. Samolot dostał zgodę na start od Urzędu Lotnictwa Cywilnego na początku kwietnia.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Flaris Lar 1 wzbił się w powietrze (Zdjęcia)

Biznes i przemysł

Flaris Lar 1 wzbił się w powietrze (Zdjęcia)

Emilia Derewienko 08 kwietnia 2019

Samolot Flaris Lar 1 gotowy do startu (ZDJĘCIA)

Biznes i przemysł

Samolot Flaris Lar 1 gotowy do startu (ZDJĘCIA)

Redakcja 04 kwietnia 2019

Ostatnie testy silnika odrzutowca Flaris zakończone

Biznes i przemysł

Ostatnie testy silnika odrzutowca Flaris zakończone

Emilia Derewienko 26 czerwca 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5