Po 36 latach nastąpił koniec pewnej ery zarówno dla linii American Airlines jak i częściowo lotnictwa cywilnego. Dziś (4 września) swój ostatni komercyjny rejs pod barwami przewoźnika z USA wykonał słynny Mad Dog czyli McDonnell Douglas MD-80.
W swoim ostatnim dniu "pracy" maszyna MD-83 o rejestracji N984TW wykonała rejs nr AA80 z Dallas-Fort Worth do Chicago, który był zakończeniem służby MD-80 w American Airlines. Stamtąd samolot odleci do Roswell (rejs AA9605), aby dołączyć do pozostałych 26 samolotów Mad Dog, które odleciały lub odlecą do Roswell w Nowym Meksyku (ROW) w najbliższym czasie.
Era Super 80 rozpoczęła się w American Airlines w maju 1983 r. Pierwsze trzy samoloty obsługiwały wtedy sześć miast - Dallas-Fort Worth (DFW), Detroit (DTW), Nowy Jork (LGA), Memphis (MEM), Nashville (BNA) i Ontario (ONT). MD-80 był jednym z najbardziej ekonomicznych samolotów komercyjnych na niebie, a American był pierwszą z dużych amerykańskich linii lotniczych, która wprowadziła ten samolot do swojej floty. Łącznie przez flotę przewoźnika przewinęło się 386 samolotów z rodziny MD-80. Najliczniejsza flota Mad Dogów była w latach 2000-2004, American latał w tym okresie 362 tymi kultowymi samolotami, co stanowiło około jedną trzecią wszystkich MD-80 wyprodukowanych przez zakłady McDonnella Douglasa.
MD-80, znany również jako Super 80, był głównym "wołem roboczym" linii w latach 80. i 90 ubiegłego wieku, a jego wycofanie MD-80 oznacza koniec kultowej ery w historii American Airlines. Patrząc w przyszłość, American nadal modernizuje swoją flotę, wprowadzając nowe, oszczędne samoloty, które oferują klientom bardziej poszukiwane udogodnienia, takie jak wiodące w branży szybkie Wi-Fi oraz więcej rozrywki pokładowej i dostępu do zasilania podczas lotu. Linia zaprasza także na specjalną
stronę aa.com/s80, gdzie możemy zobaczyć zdjęcia, filmy i więcej informacji na temat wycofania floty MD-80. Tematy związane z tym wydarzeniem można śledzić na Twitterze i Instagramie pod hashtagiem #super80sendoff.
Obecna flota American Airlines składa się obecnie z 940 samolotów: 131 airbusów A319, 48 A321, 219 A321,
sześciu A321neo, 24 A330, 304 boeingów B737-800NG, 24 B737 MAX 8, 34 B757-200, 21 B767-300ER, 47 B777-200ER, 20 B777-300ER, 20 B787-8, 22 B787-9 oraz 20 embraerów E190. Przewoźnik oczekuje na dostawę 239 samolotów: dwóch airbusów A319, 64 A321neo, 50 A321XLR, 76 boeingów B737 MAX 8, 22 B787-8 oraz 25 B787-9.