Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Nowości z programu boeinga 737 MAX


Wstecz Dalej

Autor:

Piotr Bożyk

Data publikacji:
2018-12-26 10:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Nowości z programu boeinga 737 MAX
B737 MAX w barwach Green Africa Airways fot. Boeing Media
Nowości z programu boeinga 737 MAX
Nowości z programu boeinga 737 MAX
Nowości z programu boeinga 737 MAX
Nowości z programu boeinga 737 MAX
Boeing w ubiegłym tygodniu zebrał dwa duże zamówienia od Green Africa Airways oraz flyadeal na łącznie 150 B737MAX wraz z opcjami. Amerykański producent świętował także dostawy pierwszych B737 MAX dla marokańskiej linii Royal Air Maroc oraz koreańskiej Eastar Jet.
To był bardzo dobry tydzień dla Boeinga, który zebrał ostatnim czasie dwa znaczące zamówienia dla programu B737 MAX. Zaczęło się od nowej afrykańskiej linii. Boeing i nigeryjski startup Green Africa Airways ogłosili zobowiązanie do zakupu 100 B737 MAX 8 podzielone na 50 zamówionych samolotów wraz z 50 opcjami na kolejne maszyny 737 MAX. Całkowita wartość kontraktu wyniesie aż 11,7 mld dolarów amerykańskich i będzie największą umową zakupu zawartą z afrykańskim przewoźnikiem. Po jej sfinalizowaniu stosowna informacja pojawi się na stronie zamówień i dostaw Boeinga.

- To wielki i historyczny dzień dla nigeryjskiego i afrykańskiego przemysłu lotniczego. Ta przełomowa umowa przybliża nas do naszego dawnego marzenia o stworzeniu światowej klasy linii lotniczych, które odblokują nowe możliwości dla milionów klientów. Ta umowa jest odważnym symbolem dynamiki, zwiększającą i napędzającą przedsiębiorczość następnego pokolenia Nigeryjczyków i Afrykanów - powiedział Babawande Afolabi, założyciel i dyrektor generalny Green Africa Airways.

Green Africa Airways, linia lotnicza z siedzibą w Lagos w Nigerii, chce zaoferować bezpieczne, wysokiej jakości i przystępne cenowo podróże lotnicze oraz znaczący wkład w rozwój gospodarczy Nigerii i kontynentu afrykańskiego. Nowa linia lotnicza otrzymała już koncesję na transport lotniczy od nigeryjskiego rządu, a wkrótce otrzyma także certyfikat operatora lotniczego (AOC). Start nowej linii jest wspierany przez grupę dawnych liderów przemysłu lotniczego kierowanych przez Toma Hortona, byłego prezesa American Airlines, Williama Shawa, założyciela i byłego prezesa VivaColombia oraz Virasba Vahidiego, byłego dyrektora handlowego (CCO) w American Airlines.

flyadeal stawia również na B737 MAX

Boeing oraz saudyjska niskokosztowa linia flyadeal ogłosili zamówienie na 30 boeingów B737 MAX 8 wraz z opcjami na kolejnych 20 samolotów tego typu. Kontrakt wraz z opcjami jest wart prawie 5,5 mld dolarów amerykańskich.

flyadeal, należący do linii Saudia, zaprzeczył spekulacjom, że chce wycofać obecnie użytkowane i nowe airbusy A320. Nowe zamówienie B737 MAX, to sprawa przyszłościowej rozbudowy floty i przewoźnik nie zamierza rezygnować z latania A320. Na razie też nie wiadomo kiedy rozpoczną się dostawy nowych MAX-ów.

Obecnie flota flyadeal składa się z 10 airbusów A320. Linia oczekuje na dostawę kolejnych 10 A320 oraz 30 boeingów B737 MAX.

Eastar Jet odebrał pierwszego B737 MAX 8

Boeing oraz Eastar Jet świętowali dostawę pierwszego B737 MAX 8. Pierwszy 737 MAX, który wchodzi do służby w Korei Południowej, to początek planów linii lotniczej mających na celu powiększenie swojej siatki połączeń.

Nowy samolot to maszyna o oznaczeniu LN7298, rejestracji HL8340 i napędzana silnikami CFM LEAP-1B. Na pokład zabierze 189 pasażerów.

– Cieszymy się, że możemy odebrać naszego pierwszego 737 MAX 8. Wprowadzenie 737 MAX jest początkiem nowego rozdziału dla naszej młodej linii. Czekamy na skorzystanie z jego najwyższej wydajności i ekonomiki. Nowe samoloty pozwolą nam zaoferować światowej klasy produkt pokładowej dzięki nowej kabinie Boeing Sky Interior z wbudowaną rozrywką podkładową dla wszystkich pasażerów – powiedział Jong-Gu Choi, dyrektor generalny Eastar Jet.

Flota Eastar Jet składa się obecnie z 21 boeingów 737: jednego B737-700, 17 B737-800, dwóch B737-900ER oraz jednego B737 MAX 8. Linia oczekuje na dostawę kolejnego B737 MAX 8 w styczniu 2019 r. oraz czterech B737-900ER, którą dołączą do floty do końca 2019 r.

Pierwszy B737 MAX 8 dla Royal Air Maroc

Linia Royal Air Maroc odebrała w ostatnim tygodniu boeinga B737 MAX 8. Pierwszy MAX dla przewoźnika, to samolot o oznaczeniu LN7295, rejestracji CN-MAX i napędzany silnikami CFM LEAP-1B.

737 MAX 8 Royal Air Maroc zabierze na pokład 156 pasażerów w konfiguracji dwóch klas podróży. W klasie biznes zobaczymy 12 foteli ustawione w wygodnej konfiguracji 2-2, natomiast w klasie ekonomicznej będzie mogło polecieć 144 pasażerów. Przewoźnik twierdzi, że 737 MAX pojawi się do połowy przyszłego roku na wszystkich zaplanowanych wcześniej trasach z Casablanki do Akry, Amsterdamu, Barcelony, Bolonii, Lagos, Londynu (LHR), Mediolanu (MXP), Paryża (CDG) i Tuluzy. Pierwszy z odebranych 737 MAX posiada także nowe malowanie przewoźnika nawiązujące do marokańskich barw i kultury.

Flota Royal Air Maroc składa się z 53 samolotów: 38 boeingów 737: sześciu B737-700, 31 B737-800, jednego B737 MAX 8, jednego B747-400, czterech B767-300ER, pięciu B787-8, jednego B787-9 oraz czterech embraerów E190. Natomiast flota Royal Air Maroc Express składa się z pięciu ATR-ów 72-600. Linia oczekuje na dostawę kolejnych trzech B737 MAX 8 oraz trzech boeingów B787-9 i jednego ATR-a 72-600.

Rodzina B737 MAX

Nowe 737 MAX są napędzane przez silniki firmy CFM International o oznaczeniu LEAP-1B, które zostały zoptymalizowane pod kątem B737. Według pierwszych prognoz i danych producenta nowe samoloty są o 4 proc. oszczędniejsze od konkurencyjnego airbusa A320neo. Producent również zaprojektował nowy rodzaj wingletów, które są montowane w maszynach 737 MAX. Boeing otrzymał zamówienia na 4904 maszyny B737 MAX, a do tej pory dostarczył już 281 MAX-ów w wersjach MAX 8 i MAX 9.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
LOT: A330-200 od Air Italy poleci za Atlantyk

Pasażer i linie lotnicze

LOT: A330-200 od Air Italy poleci za Atlantyk

Łukasz Malinowski 22 grudnia 2018

Boeing 797 nie będzie ani samolotem wąsko- ani szerokokadłubowym

Biznes i przemysł

Boeing 797 nie będzie ani samolotem wąsko- ani szerokokadłubowym

Tomasz Śniedziewski 24 grudnia 2018

Boeing i Embraer potwierdzają szczegóły transakcji

Biznes i przemysł

Boeing i Embraer potwierdzają szczegóły transakcji

Aleksander Domański 18 grudnia 2018

 

Pierwszy rejs bez jednorazówek na pokładzie

Pasażer i linie lotnicze

Pierwszy rejs bez jednorazówek na pokładzie

06 stycznia 2019

Obfite opady śniegu sparaliżowały część ruchu lotniczego

Infrastruktura i lotniska

Obfite opady śniegu sparaliżowały część ruchu lotniczego

06 stycznia 2019

Gatwick już bez wojskowej ochrony przed dronami

Infrastruktura i lotniska

Gatwick już bez wojskowej ochrony przed dronami

04 stycznia 2019

LOT: Rekordowe 8,8 mln pasażerów w roku 2018

Biznes i przemysł

LOT: Rekordowe 8,8 mln pasażerów w roku 2018

04 stycznia 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5