Partner serwisu
Biznes i przemysł

Nowa stara linia Flybe odbiera pierwszego Q400

Dalej Wstecz
Data publikacji:
02-12-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Nowa stara linia Flybe odbiera pierwszego Q400
Fot. Flybe
Nowe linie lotnicze Flybe, powołane w miejsce swojej poprzedniczki o tej samej nazwie, odebrała swój pierwszy samolot. We flocie przewoźnika znajdą się głównie maszyny produkcji Bombardiera. Pierwszy Dash Q400 został dostarczony pod koniec zeszłego tygodnia.

W marcu zeszłego roku Flybe ogłosiła nagłe zakończenie działalności. Brytyjski regulator transportu lotniczego ogłosił jej upadłość ze skutkiem natychmiastowym. Linie z Wielkiej Brytanii przewoziły około 9 milionów pasażerów rocznie, gwarantując 170 połączeń do miejsc, których konkurencja nie miała w swojej ofercie. Flybe obsługiwały połączenia wewnątrz Wielkiej Brytanii oraz międzynarodowe z brytyjskich regionalnych portów lotniczych, np. z Southampton do Amsterdamu.

Pierwszy samolot dla nowej Flybe

Marka, jak i aktywa należące do upadłej, największej regionalnej linii lotniczej w Europie zostały sprzedane funduszowi inwestycyjnemu. Nowy właściciel chce oprzeć swoją działalność w dużej mierze na modelu biznesowym analogicznym do wykorzystywanego przez upadłego przewoźnika. Zostaną wznowione bezpośrednie połączenia pomiędzy regionami w Wielkiej Brytanii. Po upadku Flybe wiele małych lotnisk pozbawiono regularnych połączeń lotniczych, a pasażerowi musieli odbywać loty przez Londyn, co znacznie wydłużało czas podróży.

Flybe w ostatnim tygodniu listopada odebrała pierwszy samolot. Linia oprze swoją flotę o turbośmigłowe bombardiery Q400. Nowy nabytek będzie leasingowany od Nordic Aviation Capital (NAC). Łącznie we flocie znajdą się 32 samoloty. Jest to ten sam typ maszyny, który wykonywał rejsy dla starego Flybe, który był największym operatorem DHC-8 na świecie. Samolot wylądował na lotnisku w Birmingham, które będzie bazą nowo założonej linii. Poprzednia baza przewoźnika mieściła się na lotnisku Exeter. Zmiana lotniska bazowego na znajdujące się w Birmingham ma uzasadnienie pod względem planowania regionalnej siatki połączeń w Wielkiej Brytanii.

− Jesteśmy bardzo zadowoleni z partnerstwa z NAC i odbioru pierwszego bombardiera Q400. To jest bardzo ekscytujący moment dla naszego zespołu i nowej linii lotniczej. Nasza flota będzie rosła w oparciu o te szybkie turbośmigłowe samoloty, które są bardziej ekologiczne niż regionalne odrzutowce – powiedział, podczas prezentacji samolotu, Dyrektor Generalny
Flybe Dave Pflieger.

Pierwszy Q400

Samolot o numerze rejestracyjnym G-JECX, który jako pierwszy dołączył do Flybe, to 14-letnia maszyna. Została dostarczona w 2007 roku do poprzednika nowej linii i wykonywała rejsy dla regionalnej linii aż do ogłoszenia upadłości, kiedy to samolot wrócił do leasingodawcy.

Bombardier Q400 5 listopada odleciał z lotniska w Maastricht, gdzie był zaparkowany do Exeter, gdzie przeszedł przegląd techniczny. Lotnisko wybrano nieprzypadkowo, gdyż na jego terenie mieszczą się obiekty do przeprowadzania przeglądów technicznych, należące do pierwotnej Flybe. Od 25 listopada samolot jest zaparkowany w Birmingham. Wykonał krótkie loty techniczne do Cardiff, Nottingham i Liverpoolu, które są prawdopodobnymi kierunkami pierwszych lotów komercyjnych.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Overland Airways odebrały pierwszego embraera E175

Biznes i przemysł

Overland Airways odebrały pierwszego embraera E175

Piotr Bożyk 16 września 2023

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Prost! Oktoberfest na pokładach A380 linii Emirates

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Flybe upada po raz drugi. Czy będzie Flybe 3.0?

Biznes i przemysł

Flybe upada po raz drugi. Czy będzie Flybe 3.0?

Mateusz Kieruzal 30 stycznia 2023

Flybe bankrutuje. Wszystkie operacje zostały odwołane

Biznes i przemysł

Flybe odrzuca skargi rywali dot. pomocy publicznej

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Overland Airways odebrały pierwszego embraera E175

Biznes i przemysł

Overland Airways odebrały pierwszego embraera E175

Piotr Bożyk 16 września 2023

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Prost! Oktoberfest na pokładach A380 linii Emirates

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Flybe upada po raz drugi. Czy będzie Flybe 3.0?

Biznes i przemysł

Flybe upada po raz drugi. Czy będzie Flybe 3.0?

Mateusz Kieruzal 30 stycznia 2023

Flybe bankrutuje. Wszystkie operacje zostały odwołane

Biznes i przemysł

Flybe odrzuca skargi rywali dot. pomocy publicznej

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5