Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
BIZNES I PRZEMYSŁ

Nowa stara linia Flybe odbiera pierwszego Q400


Wstecz Dalej

Autor:

Mateusz Kieruzal

Data publikacji:
2021-12-02 14:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Nowa stara linia Flybe odbiera pierwszego Q400
Fot. Flybe
Nowe linie lotnicze Flybe, powołane w miejsce swojej poprzedniczki o tej samej nazwie, odebrała swój pierwszy samolot. We flocie przewoźnika znajdą się głównie maszyny produkcji Bombardiera. Pierwszy Dash Q400 został dostarczony pod koniec zeszłego tygodnia.
W marcu zeszłego roku Flybe ogłosiła nagłe zakończenie działalności. Brytyjski regulator transportu lotniczego ogłosił jej upadłość ze skutkiem natychmiastowym. Linie z Wielkiej Brytanii przewoziły około 9 milionów pasażerów rocznie, gwarantując 170 połączeń do miejsc, których konkurencja nie miała w swojej ofercie. Flybe obsługiwały połączenia wewnątrz Wielkiej Brytanii oraz międzynarodowe z brytyjskich regionalnych portów lotniczych, np. z Southampton do Amsterdamu.

Pierwszy samolot dla nowej Flybe

Marka, jak i aktywa należące do upadłej, największej regionalnej linii lotniczej w Europie zostały sprzedane funduszowi inwestycyjnemu. Nowy właściciel chce oprzeć swoją działalność w dużej mierze na modelu biznesowym analogicznym do wykorzystywanego przez upadłego przewoźnika. Zostaną wznowione bezpośrednie połączenia pomiędzy regionami w Wielkiej Brytanii. Po upadku Flybe wiele małych lotnisk pozbawiono regularnych połączeń lotniczych, a pasażerowi musieli odbywać loty przez Londyn, co znacznie wydłużało czas podróży.

Flybe w ostatnim tygodniu listopada odebrała pierwszy samolot. Linia oprze swoją flotę o turbośmigłowe bombardiery Q400. Nowy nabytek będzie leasingowany od Nordic Aviation Capital (NAC). Łącznie we flocie znajdą się 32 samoloty. Jest to ten sam typ maszyny, który wykonywał rejsy dla starego Flybe, który był największym operatorem DHC-8 na świecie. Samolot wylądował na lotnisku w Birmingham, które będzie bazą nowo założonej linii. Poprzednia baza przewoźnika mieściła się na lotnisku Exeter. Zmiana lotniska bazowego na znajdujące się w Birmingham ma uzasadnienie pod względem planowania regionalnej siatki połączeń w Wielkiej Brytanii.

− Jesteśmy bardzo zadowoleni z partnerstwa z NAC i odbioru pierwszego bombardiera Q400. To jest bardzo ekscytujący moment dla naszego zespołu i nowej linii lotniczej. Nasza flota będzie rosła w oparciu o te szybkie turbośmigłowe samoloty, które są bardziej ekologiczne niż regionalne odrzutowce – powiedział, podczas prezentacji samolotu, Dyrektor Generalny
Flybe Dave Pflieger.

Pierwszy Q400

Samolot o numerze rejestracyjnym G-JECX, który jako pierwszy dołączył do Flybe, to 14-letnia maszyna. Została dostarczona w 2007 roku do poprzednika nowej linii i wykonywała rejsy dla regionalnej linii aż do ogłoszenia upadłości, kiedy to samolot wrócił do leasingodawcy.

Bombardier Q400 5 listopada odleciał z lotniska w Maastricht, gdzie był zaparkowany do Exeter, gdzie przeszedł przegląd techniczny. Lotnisko wybrano nieprzypadkowo, gdyż na jego terenie mieszczą się obiekty do przeprowadzania przeglądów technicznych, należące do pierwotnej Flybe. Od 25 listopada samolot jest zaparkowany w Birmingham. Wykonał krótkie loty techniczne do Cardiff, Nottingham i Liverpoolu, które są prawdopodobnymi kierunkami pierwszych lotów komercyjnych.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
14 linii lotniczych już upadło. COVID-19 zmierza po następne

Biznes i przemysł

14 linii lotniczych już upadło. COVID-19 zmierza po następne

Rafał Dybiński 29 maja 2020

Flybe bankrutuje. Wszystkie operacje zostały odwołane

Biznes i przemysł

Flybe bankrutuje. Wszystkie operacje zostały odwołane

Emilia Derewienko 05 marca 2020

Flybe odrzuca skargi rywali dot. pomocy publicznej

Pasażer i linie lotnicze

Flybe odrzuca skargi rywali dot. pomocy publicznej

Piotr Bożyk 18 stycznia 2020

 

Modernizacja torowiska w Katowicach Załężu

Infrastruktura i lotniska

Modernizacja torowiska w Katowicach Załężu

13 sierpnia 2022

Czytali Maciej i Tomasz Knapikowie

Pasażer i linie lotnicze

Czytali Maciej i Tomasz Knapikowie

13 sierpnia 2022

Hyperloop w Bawarii

Biznes i przemysł

Hyperloop w Bawarii

13 sierpnia 2022

Air New Zealand: B777 zamienią piaski Mojave na latanie

Pasażer i linie lotnicze

Air New Zealand: B777 zamienią piaski Mojave na latanie

13 sierpnia 2022

Emirates zmodernizują 120 samolotów

Biznes i przemysł

Emirates zmodernizują 120 samolotów

13 sierpnia 2022

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5