Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Nici z przejęcia Niki. Austriacka linia znika z rynku


Wstecz Dalej

Autor:

Magdalena Wosińska

Data publikacji:
2017-12-14 12:33
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Reuters

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Nici z przejęcia Niki. Austriacka linia znika z rynku
fot. commons.wikipedia.org/ Usuario:Barcex
Czarne chmury wiszą nad austriackim przewoźnikiem. Niki przestał obsługiwać loty, a Lufthansa nie pomoże mu wyjść na prostą. Największa niemiecka linia właśnie ogłosiła, że rezygnuje z planów przejęcia.
Trudna konkurencja, spadające ceny biletów to jedne z powodów, dla których upadły Monarch, Air Berlin, a Alitalia złożyła wniosek o ochronę na wypadek niewypłacalności. Air Berlin ostatni lot miał w październiku, w tym samym miesiącu Lufthansa zawarła porozumienie na zakup należących do nich Niki i LGW. Po ingerencji Komisji Europejskiej ostatecznie nie dojdzie jednak do finalizacji transakcji.

Komisja Europejska interweniuje 

Niki z siedzibą w Austrii, z flotą 23 samolotów Airbus A321 co prawda nie zgłosiła wniosku o upadłość, ale przez ostatni czas mocno korzystała z funduszy Lufthansy. Komisja Europejska oraz urząd antymonopolowy obawiali się, że przejęcie Niki spowoduje, iż linia Carstena Spohra będzie miała monopol na rynku krajowym i na terenie Austrii. Dyrektor Lufthansy 29 listopada spotkał się zresztą z unijną komisarz ds. Konkurencji Margrethe Vestager w celu omówienia ewentualnych ustępstw. Być może ostatnia decyzja jest konsekwencją tamtych ustaleń.

Administratorzy Air Berlin przyznają, że nie mogli znaleźć innego nabywcy dla Niki, założonej przez byłego kierowcę wyścigowego Niki Laudę w 2003 r. Linia złożyła ostatecznie wniosek o ogłoszenie upadłości. - Niepowodzenie sprzedaży Niki i niewypłacalności jest niesamowicie rozczarowujące i byłoby możliwe do uniknięcia - powiedział Frank Kebekus, administrator Air Berlin. Stwierdził przy tym, że stanowisko Komisji nie jest zrozumiałe, bo upadek austriackiego przewoźnika doprowadziłby do mniejszej konkurencji ze względu na wycofanie lotów z rynku.

Lufthansa silna także bez Niki

Lufthansa najprawdopodobniej będzie nadal mogła rozwijać swoją pozycję rynkową. Przewoźnik chce zwiększyć flotę Eurowings ze 150 do około 210 samolotów w wyniku niewypłacalności Air Berlin. Linia będzie przy tym wnioskować o pozyskanie slotów Niki. Nadal też zamierza przejąć LGW - Luftfahrtgesellschaft Walter, kolejną spółkę zależną Air Berlin.  W wywiadzie dla Rynku Lotniczego Frank Wagner, szef Lufthansy na Polskę mówi zresztą, że linia chce aktywnie uczestniczyć w procesie konsolidacji w Europie.

Co dalej z niskokosztowym przewoźnikiem? Niki Lauda wciąż jest zainteresowany odkupieniem Niki od Air Berlin. Czeka jednak na wznowienie oferty, bo poprzednim razem został pokonany przez Lufthansę.

Zgodnie z informacjami Reutersa, Niki złoży wniosek o niewypłacalność w ciągu dwóch najbliższych dni.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Lufthansa pójdzie na ustępstwa ws. zakupu Air Berlin

Biznes i przemysł

Lufthansa pójdzie na ustępstwa ws. zakupu Air Berlin

Magdalena Wosińska 03 grudnia 2017

Kto chce kupić Air Berlin? Lista potencjalnych chętnych jest długa

Pasażer i linie lotnicze

Kto chce kupić Air Berlin? Lista potencjalnych chętnych jest długa

Michał Szymajda 24 sierpnia 2017

Air Berlin czeka ciężkie lato

Pasażer i linie lotnicze

Air Berlin czeka ciężkie lato

Michał Szatkowski 13 czerwca 2017

 

Port Lotniczy Wrocław: Już 20 połączeń sieciowych dziennie

Infrastruktura i lotniska

Port Lotniczy Wrocław: Już 20 połączeń sieciowych dziennie

11 grudnia 2018

Listopad z ponad 5-proc. wzrostem na Lotnisku Warszawa-Modlin

Infrastruktura i lotniska

Listopad z ponad 5-proc. wzrostem na Lotnisku Warszawa-Modlin

11 grudnia 2018

LAW nawiązuje współpracę z PPL

Prawo i polityka

LAW nawiązuje współpracę z PPL

11 grudnia 2018

CAA vs Ryanair: Sprawa w sądzie

Prawo i polityka

CAA vs Ryanair: Sprawa w sądzie

11 grudnia 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5