Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Lauda: Niki zacznie zarabiać w 2019 roku


Wstecz Dalej

Autor:

Magdalena Wosińska

Data publikacji:
2018-03-19 12:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy.pl/ Reuters

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Lauda: Niki zacznie zarabiać w 2019 roku
fot. Niki/ OELOSLEMD
Niki Lauda liczy, że do 2019 zwróci mu się kwota, którą zainwestował w przejęcie bankrutującej linii Niki. W realizacji planu ma mu pomóc ścisła współpraca z Eurowings.
Były mistrz świata Formuły I w wyścigu o Niki wyprzedził Grupę IAG. Zainkasował na ten cel 50 mln euro, dołożył też własne oszczędności na wznowienie działalności przewoźnika. Pod nową już nazwą Laudamation oficjalnie rozpocznie loty 25 marca. Samoloty Niki otrzymały około 1 700 slotów, co stanowi 0,8 procent dostępnych miejsc na austriackich lotniskach w sezonie letnim, który rozpoczyna się pod koniec marca. Linia lotnicza planuje skoncentrować się na kierunkach turystycznych w Turcji, Grecji i Hiszpanii. Niki Lauda nawiązał współpracę z czarterem Condor, co zaowocuje sprzedażą wybranych lotów Laudamotion z Dusseldorfu, Frankfurtu, Stuttgartu i Bazylei do Palma de Mallorca, Ibizy i Majorki.

– Nie można oczekiwać zarobku w pierwszym roku, ale jeśli postępuje się właściwie można zarabiać już od drugiego – powiedział Niki Lauda podczas konferencji prasowej. Klientów chce zachęcić do siebie poprzez tanie regularne loty plus czartery. Zamierza także postawić na współpracę z Lufthansą, choć dokładny zakres pomocy niemieckiego przewoźnika nie jest jeszcze znany. Strony dyskutują obecnie, czy tania linia Eurowings będzie mogła również oferować bilety na loty Laudamotion i czy będzie mogła wynajmować od Austriaków samoloty wraz z załogami.

Przez długi czas to właśnie Lufthansa była najbardziej realnym oferentem w kontekście zakupu Niki. Komisja Europejska oraz urząd antymonopolowy obawiali się jednak, że to przejęcie spowoduje, iż linia Carstena Spohra będzie miała monopol na rynku krajowym i na terenie Austrii. Ostatecznie największa niemiecka linia wycofała się z dalszych pertraktacji.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Niki wystartuje 25 marca

Biznes i przemysł

Niki wystartuje 25 marca

Magdalena Wosińska 07 marca 2018

Niki oficjalnie wróciła do właściciela

Biznes i przemysł

Niki oficjalnie wróciła do właściciela

Magdalena Wosińska 02 marca 2018

IAG ma plan na Austrię bez Niki

Biznes i przemysł

IAG ma plan na Austrię bez Niki

Magdalena Wosińska 27 lutego 2018

 

Port Lotniczy Wrocław: Już 20 połączeń sieciowych dziennie

Infrastruktura i lotniska

Port Lotniczy Wrocław: Już 20 połączeń sieciowych dziennie

11 grudnia 2018

Listopad z ponad 5-proc. wzrostem na Lotnisku Warszawa-Modlin

Infrastruktura i lotniska

Listopad z ponad 5-proc. wzrostem na Lotnisku Warszawa-Modlin

11 grudnia 2018

LAW nawiązuje współpracę z PPL

Prawo i polityka

LAW nawiązuje współpracę z PPL

11 grudnia 2018

CAA vs Ryanair: Sprawa w sądzie

Prawo i polityka

CAA vs Ryanair: Sprawa w sądzie

11 grudnia 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5