Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

NASA podpisała umowę z Boeingiem

Dalej Wstecz
Autor:

Avgeek

Data publikacji:
20-01-2023
Ostatnia modyfikacja:
01-02-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
NASA podpisała umowę z Boeingiem
fot. Boeing Media
NASA podpisała w środę (18 stycznia) umowę z Boeingiem dotyczącą opracowania i próbnych lotów technicznych eksperymentalnego samolotu z Transonic Truss-Braced Wing (TTBW), planowanego dla przyszłych wąskokadłubowych samolotów pasażerskich. Dokument został zawarty aż po dekadzie badań i analiz.

Wkład NASA w umowę SFD Space Act wynosi 425 mln dolarów. Dzięki Boeingowi i jego partnerom przemysłowym finansowanie programu SFD zwiększy się do 725 mln dolarów, co pozwoli na realizację programu demonstracyjnego i zaspokoi potrzeby dotyczące zasobów. Niezależnie od tego, dotychczasowe wewnętrzne inwestycje Boeinga w badania dotyczące zrównoważonego lotnictwa wyniosły już 110 mln dolarów.

W poprzednich programach NASA, włączając w to Subsonic Ultra Green Aircraft Research program, Boeing przeprowadzał zintensyfikowane testy w tunelu aerodynamicznym i modelowanie cyfrowe w celu rozwijania projektowania TTBW. Wczesne badania konceptualne rozpoczęły się w ramach NASA Environmentally Responsible Aviation Project.

Wraz ze spodziewanym rozwojem systemów napędu, materiałów i architektury systemów, samolot wąskokadłubowy z konfiguracją TTBW mógłby, w zależności od przeznaczenia, zredukować zużycie i emisję paliwa o około 30 proc. w stosunku do najbardziej wydajnych obecnie samolotów wąskokadłubowych. Program SFD ma na celu zarówno zwiększenie zaangażowania przemysłu lotniczego w osiągnięcie zerowej emisji CO2 netto do 2050 r., jak i osiągnięcie celów przedstawionych przez rząd Stanów Zjednoczonych w dokumencie Aviation Climate Action Plan.

Sustainable Flight Demonstrator

Technologie zademonstrowane i przetestowane jako część programu Sustainable Flight Demonstrator (SFD) będą kształtować przyszłe projekty i mogą doprowadzić do przełomu w wydajności, jeśli chodzi o aerodynamikę i zużycie paliwa.

- Program SFD ma potencjał do wniesienia ogromnego wkładu w zrównoważoną przyszłość. Program daje możliwość zaprojektowania, zbudowania i przetestowania pełnoskalowego eksperymentalnego samolotu, przy jednoczesnym rozwiązywaniu nowopowstałych problemów technicznych - powiedział Greg Hyslop, główny inżynier i wiceprezes działu inżynierii, testów i technologii w Boeingu.

Testy od 2028 r., w służbie może od 2035 r.

Niezwykle cienkie, znacznie wydłużone skrzydła z podporami mogłyby docelowo pomieścić zaawansowane systemy napędowe, które są ograniczone brakiem miejsca pod skrzydłami we współczesnych konstrukcjach samolotów niskopłatowych. Rozpoczęcie testów w locie demonstratora technologii samolotu z TTBW, opartego na skróconym płatowcu MD-90, jest planowane w 2028 r. Loty techniczne mają być realizowane w NASA Armstrong Flight Research Center w Kalifornii. Boeing twierdzi, że w tym samym czasie podejmie decyzję o użyciu skrzydeł nowego typu w samolocie nowej generacji, który mógłby wejść do eksploatacji około 2035 r.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

Koniec programu B747. Ostatnia dostawa do Atlas Air

Biznes i przemysł

Koniec programu B747. Ostatnia dostawa do Atlas Air

Avgeek 31 stycznia 2023

Emirates wykonały przełomowy lot demonstracyjny z użyciem SAF

Biznes i przemysł

Airbus zatrudni ponad 13 tys. osób w 2023 roku. Większość w Europie

Biznes i przemysł

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Koniec programu B747. Ostatnia dostawa do Atlas Air

Biznes i przemysł

Koniec programu B747. Ostatnia dostawa do Atlas Air

Avgeek 31 stycznia 2023

Boeing zwiększył przychody, ale stracił ponad 5 mld dolarów w 2022 roku

Biznes i przemysł

Boeing w 2022 roku zwiększa katalog zamówień, ale cierpi na kluczowym rynku

Biznes i przemysł

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

Koniec programu B747. Ostatnia dostawa do Atlas Air

Biznes i przemysł

Koniec programu B747. Ostatnia dostawa do Atlas Air

Avgeek 31 stycznia 2023

Emirates wykonały przełomowy lot demonstracyjny z użyciem SAF

Biznes i przemysł

Airbus zatrudni ponad 13 tys. osób w 2023 roku. Większość w Europie

Biznes i przemysł

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Koniec programu B747. Ostatnia dostawa do Atlas Air

Biznes i przemysł

Koniec programu B747. Ostatnia dostawa do Atlas Air

Avgeek 31 stycznia 2023

Boeing zwiększył przychody, ale stracił ponad 5 mld dolarów w 2022 roku

Biznes i przemysł

Boeing w 2022 roku zwiększa katalog zamówień, ale cierpi na kluczowym rynku

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5