Partner serwisu
Biznes i przemysł

Motoszybowce zrewolucjonizują transport na Hawajach? (wizualizacje)

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-08-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

Firma Regent we współpracy z Siemensem sonduje możliwość budowy sieci transportu na Hawajach, opartego na elektrycznych motoszybowcach, które będą mogły zabrać na pokład tuzin podróżnych. Projekt ma stymulować innowacje w kierunku bardziej przyjaznego środowisku ruchu pasażerskiego i towarowego na słynnym archipelagu na Oceanie Spokojnym, należącym do Stanów Zjednoczonych.

Partnerami firmy Regent w realizacji ambitnego wyzwania zostały spółka Pacific Current, dostawca zrównoważonych rozwiązań energetycznych na Hawajch oraz Mokulele Airlines, czyli linie lotnicze z grupy Southern Airways Express. – Musimy najpierw wsłuchać się w potrzeby lokalnych społeczności i dowiedzieć się na czym im zależy. Pierwsze reakcje były jednak pozytywne – podkreślił Billy Thalheimer, prezes i współzałożyciel firmy Regent.

– Cieszymy się, że przekraczamy granice innowacji w czystym transporcie dla Hawajów. To wyjątkowe miejsce z wrażliwymi ekosystemami środowiskowymi oraz bogatą bioróżnorodnością. Studium wykonalności będzie kontynuacją naszego zaangażowania we współpracę z lokalnymi społecznościami, organizacjami obywatelskimi oraz liderami sektora prywatnego i publicznego. Dzięki temu zrozumiemy lepiej jak poprawić codzienne życie mieszkańców. Jesteśmy podekscytowani, że możemy być częścią tego zespołu, który przyspieszy dążenie Hawajów do przyszłości zeroemisyjnej. Podchodzimy jednak do tego projektu z wielką pokorą – zaznaczył Thalheimer.

Dwunastomiejscowa maszyna Viceroy firmy Regent, która jest hybrydą samolotu i statku, ma obsługiwać trasy o długości do 290 km, których zasięg będzie można zwiększyć nawet do 800 km z akumulatorami nowej generacji. Wśród pierwszych klientów spodziewane są firmy z branży lotniczej lub operatorzy promowi, a także dostawcy usług logistycznych.



Viceroy unosi się podczas lotu zaledwie kilka metrów nad powierzchnią wody. Maszyna może operować w trzech trybach. W pobliżu portów może poruszać się jak statek i wodolot z prędkością do 75 km/h, natomiast na bardziej otwartym już akwenie może latać z prędkością do 300 km/h. Jej zaletą będą niskie koszty eksploatacji w połączeniu z komfortem samolotu i dużą prędkością.

– Chcemy wprowadzić na rynek nowy, rewolucyjny środek transportu, który może zmienić sposób transportu ludzi i ładunków drogą wodną – zapowiada Mike Klinker, współzałożyciel i dyrektor ds. technologii w firmie Regent, której sercem wszystkich narzędzi projektowych, inżynieryjnych i programistycznych jest platforma Siemens Xcelerator.

– Trwa rewolucja w procesie elektryfikacji całej branży i jej tempo jest niesamowite. Regent jest pionierem w dziedzinie innowacyjnego szybkiego transportu przybrzeżnego. Od samego początku dążymy do zeroemisyjności w transporcie i pomagamy szybciej zrealizować ten cel – dodał Dale Tutt, wiceprezes ds. strategii w Siemens Digital Industries Software.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

15 lat od pierwszego lotu boeinga B787

Biznes i przemysł

15 lat od pierwszego lotu boeinga B787

Piotr Bożyk 25 grudnia 2024

Kazachstan odebrał pierwszego airbusa A400M (zdjęcia)

Biznes i przemysł

Szwajcaria. Global 7500 nowym samolotem dla VIP-ów

Prawo i polityka

Zobacz również:

PKP Intercity: Piętrowe ezt koniecznością

Pasażer i linie lotnicze

PKP Intercity: Piętrowe ezt koniecznością

Łukasz Malinowski 25 grudnia 2024

Pelissier (Airbus): Modernizacja floty podstawą ograniczania emisji lotnictwa

Biznes i przemysł

IATA: Dekarbonizacja to koszt 3,5 bln dolarów

Biznes i przemysł

IATA: Dekarbonizacja to koszt 3,5 bln dolarów

Mateusz Kieruzal 01 października 2024

Pozostałe z wątku:

15 lat od pierwszego lotu boeinga B787

Biznes i przemysł

15 lat od pierwszego lotu boeinga B787

Piotr Bożyk 25 grudnia 2024

Kazachstan odebrał pierwszego airbusa A400M (zdjęcia)

Biznes i przemysł

Szwajcaria. Global 7500 nowym samolotem dla VIP-ów

Prawo i polityka

Zobacz również:

PKP Intercity: Piętrowe ezt koniecznością

Pasażer i linie lotnicze

PKP Intercity: Piętrowe ezt koniecznością

Łukasz Malinowski 25 grudnia 2024

Pelissier (Airbus): Modernizacja floty podstawą ograniczania emisji lotnictwa

Biznes i przemysł

IATA: Dekarbonizacja to koszt 3,5 bln dolarów

Biznes i przemysł

IATA: Dekarbonizacja to koszt 3,5 bln dolarów

Mateusz Kieruzal 01 października 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5