Firma Regent we współpracy z Siemensem sonduje możliwość budowy sieci transportu na Hawajach, opartego na elektrycznych motoszybowcach, które będą mogły zabrać na pokład tuzin podróżnych. Projekt ma stymulować innowacje w kierunku bardziej przyjaznego środowisku ruchu pasażerskiego i towarowego na słynnym archipelagu na Oceanie Spokojnym, należącym do Stanów Zjednoczonych.
Partnerami firmy Regent w realizacji ambitnego wyzwania zostały spółka Pacific Current, dostawca zrównoważonych rozwiązań energetycznych na Hawajch oraz Mokulele Airlines, czyli linie lotnicze z grupy Southern Airways Express. – Musimy najpierw wsłuchać się w potrzeby lokalnych społeczności i dowiedzieć się na czym im zależy. Pierwsze reakcje były jednak pozytywne – podkreślił Billy Thalheimer, prezes i współzałożyciel firmy Regent.
– Cieszymy się, że przekraczamy granice innowacji w czystym transporcie dla Hawajów. To wyjątkowe miejsce z wrażliwymi ekosystemami środowiskowymi oraz bogatą bioróżnorodnością. Studium wykonalności będzie kontynuacją naszego zaangażowania we współpracę z lokalnymi społecznościami, organizacjami obywatelskimi oraz liderami sektora prywatnego i publicznego. Dzięki temu zrozumiemy lepiej jak poprawić codzienne życie mieszkańców. Jesteśmy podekscytowani, że możemy być częścią tego zespołu, który przyspieszy dążenie Hawajów do przyszłości zeroemisyjnej. Podchodzimy jednak do tego projektu z wielką pokorą – zaznaczył Thalheimer.
Dwunastomiejscowa maszyna
Viceroy firmy Regent, która jest hybrydą samolotu i statku, ma obsługiwać trasy o długości do 290 km, których zasięg będzie można zwiększyć nawet do 800 km z akumulatorami nowej generacji. Wśród pierwszych klientów spodziewane są firmy z branży lotniczej lub operatorzy promowi, a także dostawcy usług logistycznych.
Viceroy unosi się podczas lotu zaledwie kilka metrów nad powierzchnią wody. Maszyna może operować w trzech trybach. W pobliżu portów może poruszać się jak statek i wodolot z prędkością do 75 km/h, natomiast na bardziej otwartym już akwenie może latać z prędkością do 300 km/h. Jej zaletą będą niskie koszty eksploatacji w połączeniu z komfortem samolotu i dużą prędkością.
– Chcemy wprowadzić na rynek nowy, rewolucyjny środek transportu, który może zmienić sposób transportu ludzi i ładunków drogą wodną – zapowiada Mike Klinker, współzałożyciel i dyrektor ds. technologii w firmie Regent, której sercem wszystkich narzędzi projektowych, inżynieryjnych i programistycznych jest platforma Siemens Xcelerator.
– Trwa rewolucja w procesie elektryfikacji całej branży i jej tempo jest niesamowite. Regent jest pionierem w dziedzinie innowacyjnego szybkiego transportu przybrzeżnego. Od samego początku dążymy do zeroemisyjności w transporcie i pomagamy szybciej zrealizować ten cel – dodał Dale Tutt, wiceprezes ds. strategii w Siemens Digital Industries Software.