Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Modlin: Ruch pasażerski rośnie, rozbudowa lotniska powinna trwać od dawna


Wstecz Dalej

Autor:

Justyna Urbaniak

Data publikacji:
2018-04-12 15:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Modlin: Ruch pasażerski rośnie, rozbudowa lotniska powinna trwać od dawna
fot. Hubert Śmietanka, CC BY-SA 3.0
Port Lotniczy Warszawa-Modlin od miesięcy boryka się z problemami związanymi ze sporem właścicielskim, w którym Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” (PPL) będące udziałowcem lotniska, blokuje inwestycje w infrastrukturę portu. Ale mimo konfliktu Modlin odnotowuje niewielkie (w porównaniu z tym, jak wyglądało to przed laty), acz konsekwentne wzrosty liczby podróżnych.
W marcu liczba pasażerów korzystających z lotniska w Modlinie sięgnęła 237 132. Przełożyło się to na wzrost o 1,7 proc. w porównaniu z analogicznym miesiącem ubiegłego roku. W całym pierwszym kwartale 2018 roku z podwarszawskiego portu skorzystało 683 172 podróżnych, czyli o 3,7 proc. więcej rok do roku.

Mimo iż Modlin odnotowuje stałe wzrosty, w porównaniu z dynamiką rozwoju pozostałych portów lotniczych w kraju i tego, co działo się w Modlinie w latach ubiegłych, nie są to wyniki imponujące. Bardziej dynamiczny rozwój blokuje konflikt właścicielski, uniemożliwiający rozbudowę lotniska. Bez inwestycji w infrastrukturę Modlin nie przetrwa. Żeby je przeprowadzić, konieczne jest otrzymanie kredytu, który umożliwiłby przede wszystkim rozbudowę terminala pasażerskiego.

Koszt rozbudowy lotniska w Modlinie szacowany jest na 60 mln zł. Miałaby ona zostać sfinansowana ze środków zewnętrznych. Po jej przeprowadzeniu przepustowość terminala zwiększyłaby się do 5 mln pasażerów rocznie, wobec 3,5 mln obecnie. Nakłady inwestycyjne, poniesione w ciągu lat 2017–2022 plasowałyby się na poziomie 97 mln zł. Warto przy tym pamiętać, że rozbudowa powinna być już właściwie w toku. Lotnisko znajduje się bowiem na granicy swojej przepustowości.

Problemem okazuje się fakt, iż PPL będące udziałowcem lotniska w Modlinie, woli inwestować w Radom, niż w podwarszawski port, argumentując to faktem, iż to właśnie radomski port miałby w najbliższej przyszłości przejąć ruch czarterowy i niskokosztowy z Okęcia. Za lokalizacją lotniska komplementarnego względem Lotniska Chopina przemówił ostatnio również raport brytyjskiej firmy Arup, przygotowany na zlecenie państwowej spółki. Z taką analizą stanowczo nie zgodzili się jednak przedstawiciele Modlina, a konflikt tylko uległ zaognieniu.

Jedyną linią lotniczą, obsługującą połączenia na terenie Portu Lotniczego Modlin, jest irlandzki przewoźnik niskokosztowy Ryanair. Przedstawiciele firmy od wielu miesięcy apelują o jak najszybszą rozbudowę terminala w celu zwiększenia swojej floty, a także liczby obsługiwanych połączeń. 



Kongres Rynku Lotniczego
 

Lotnictwo cywilne to niezwykle dynamicznie rozwijająca się gałąź naszej gospodarki. Łączna liczba pasażerów na polskich lotniskach w minionym roku osiągnęła rekordowy wynik 40 milionów osób. O tym jak dalej wspierać ten proces rozmawiać będziemy podczas Kongresu Rynku Lotniczego, który odbędzie się 12 września w Warszawie.

Kongres (wcześniej jako Forum Lotnicze) już od 2015 roku jest jedyną tej skali płaszczyzną do dyskusji między instytucjami rządowymi, organizacjami i podmiotami gospodarczymi na temat najważniejszych kwestii mających miejsce na rynku lotniczym w Polsce i za granicą.

Zapraszamy do zapoznania się z programem i rejestracji udziału na stronie www.kongresrynkulotniczego.pl

Udział w Kongresie jest bezpłatny po rejestracji na stronie i otrzymaniu akredytacji.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Ryanair uruchamia 7 nowych połączeń z Polski na Ukrainę

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair uruchamia 7 nowych połączeń z Polski na Ukrainę

Justyna Urbaniak 24 marca 2018

Trzy lotniska, trzy szanse na tytuł portu zapasowego dla CPK. Które zwycięży?

Pasażer i linie lotnicze

Trzy lotniska, trzy szanse na tytuł portu zapasowego dla CPK. Które zwycięży?

Justyna Urbaniak 03 marca 2018

Midera: Eksperci są po stronie lotniska w Łodzi

Infrastruktura i lotniska

Midera: Eksperci są po stronie lotniska w Łodzi

Justyna Urbaniak, Emilia Derewienko 24 lutego 2018

 

Co Modlin przygotował na lato

Pasażer i linie lotnicze

Co Modlin przygotował na lato

27 czerwca 2018

Radom: Jest zgoda na umowę dzierżawy z PPL

Infrastruktura i lotniska

Radom: Jest zgoda na umowę dzierżawy z PPL

27 czerwca 2018

Ryanair po raz kolejny staje w obliczu strajku

Prawo i polityka

Ryanair po raz kolejny staje w obliczu strajku

27 czerwca 2018

Lotnisko w Dublinie do pilnej rozbudowy

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko w Dublinie do pilnej rozbudowy

27 czerwca 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS