Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Mitsubishi Aircraft traci zamówienie dla Eastern Air Lines


Wstecz Dalej

Autor:

Magdalena Wosińska

Data publikacji:
2018-01-29 12:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy.pl/ atwonline.com

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Mitsubishi Aircraft traci zamówienie dla Eastern Air Lines
fot. Wikimedia Commons
Eastern Air Lines nie sfinalizują zamówienia na 20 samolotów Mitsubishi Regional Jet. Transakcje anulował nowy właściciel linii, który ze zniecierpliwieniem obserwuje ciągłe opóźnienia w dostawie programu. To duża strata dla Mitsubishi, bo umowa dotyczyła prawie 10% całego portfela zleceń MRJ-90.
Linie lotnicze Eastern Air Lines w 2014 roku zamówiły dwadzieścia odrzutowców japońskich Mitsubishi (MRJ) z opcją kolejnych dwudziestu. Nowy właściciel linii Swift Air wycofał się jednak z transakcji, gdyż woli skoncentrować się na rozszerzeniu floty Boeinga z obecnych czternastu B737 do osiemnastu maszyn. 

Tym samym Mitsubishi nie stworzy pierwszego od 50 lat japońskiego samolotu pasażerskiego. Według źródeł ciągłe opóźnienia w realizacji programu MRJ-90 utrudniły koncernowi przekonanie firmy Swift Air do zachowania ciągłości zamówienia.

To poważny cios dla Mitsubishi, ponieważ umowa z Eastern Air Lines dotyczyła prawie 10% całego portfela zleceń MRJ-90, który obecnie liczy 447 samolotów. Największym klientem producenta jest SkyWest Airlines (USA) (OO, Salt Lake City) z zamówieniem na 100 samolotów i opcją 100 kolejnych. Samolot przechodzi testy w Stanach Zjednoczonych. Dalsze opóźnienia w dostawie mogą powodować kolejne anulowania transakcji – sugerują eksperci w rozmowie z atwonline.com. Dostawę regionalnego odrzutowca cywilnego MRJ odraczano pięciokrotnie wobec pierwszego terminu 2013 r., co doprowadziło do znacznego wzrostu kosztów i rodziło pytanie o przyszłość programu.

Większościowym udziałowcem Mitsubishi Aircarft jest Mitsubishi HI. Udziały w spółce mają także Toyota i Mitsubishi Corp.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Nowy odrzutowiec Boeinga już za 8 lat? Tak twierdzą United Airlines

Biznes i przemysł

Nowy odrzutowiec Boeinga już za 8 lat? Tak twierdzą United Airlines

Magdalena Wosińska 26 stycznia 2018

Lufthansa ujednolica specyfikację A320

Biznes i przemysł

Lufthansa ujednolica specyfikację A320

Magdalena Wosińska 26 stycznia 2018

Pierwszy A350-1000 trafi do Qatar Airways z opóźnieniem

Biznes i przemysł

Pierwszy A350-1000 trafi do Qatar Airways z opóźnieniem

Magdalena Wosińska 23 stycznia 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5