Eastern Air Lines nie sfinalizują zamówienia na 20 samolotów Mitsubishi Regional Jet. Transakcje anulował nowy właściciel linii, który ze zniecierpliwieniem obserwuje ciągłe opóźnienia w dostawie programu. To duża strata dla Mitsubishi, bo umowa dotyczyła prawie 10% całego portfela zleceń MRJ-90.Linie lotnicze Eastern Air Lines w 2014 roku zamówiły dwadzieścia odrzutowców japońskich Mitsubishi (MRJ) z opcją kolejnych dwudziestu. Nowy właściciel linii Swift Air wycofał się jednak z transakcji, gdyż woli skoncentrować się na rozszerzeniu floty Boeinga z obecnych czternastu B737 do osiemnastu maszyn.
Tym samym Mitsubishi nie stworzy pierwszego od 50 lat japońskiego samolotu pasażerskiego. Według źródeł ciągłe opóźnienia w realizacji programu MRJ-90 utrudniły koncernowi przekonanie firmy Swift Air do zachowania ciągłości zamówienia.
To poważny cios dla Mitsubishi, ponieważ umowa z Eastern Air Lines dotyczyła prawie 10% całego portfela zleceń MRJ-90, który obecnie liczy 447 samolotów. Największym klientem producenta jest SkyWest Airlines (USA) (OO, Salt Lake City) z zamówieniem na 100 samolotów i opcją 100 kolejnych. Samolot przechodzi testy w Stanach Zjednoczonych. Dalsze opóźnienia w dostawie mogą powodować kolejne anulowania transakcji – sugerują eksperci w rozmowie z atwonline.com. Dostawę regionalnego odrzutowca cywilnego MRJ odraczano pięciokrotnie wobec pierwszego terminu 2013 r., co doprowadziło do znacznego wzrostu kosztów i rodziło pytanie o przyszłość programu.
Większościowym udziałowcem Mitsubishi Aircarft jest Mitsubishi HI. Udziały w spółce mają także Toyota i Mitsubishi Corp.