Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

Miles & More: Duże zmiany w osiągnięciu wyższego statusu od 2021 roku


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko, Piotr Bożyk

Data publikacji:
2019-11-12 12:35
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Miles & More: Duże zmiany w osiągnięciu wyższego statusu od 2021 roku
fot. Piotr Bożyk
Od kilku dni wiemy, że w 2021 roku nastąpią poważne zmiany w osiągnięciu wyższego statusu Miles & More. Teraz znamy już kształt nowego systemu oraz, że będzie on dotyczył również pasażerów Polskich Linii Lotniczych LOT. Jak uzyskać status Frequent Traveller, Senator i HON Circle w przyszłości?
W roku 2021 mile statusowe zostaną zniesione, ponadto będzie istniał status dożywotni i krótszy czas trwania statusu. W programach Frequent Traveller, Senator i HON Circle, dzięki którym można szybciej dostać się na pokład, przejść odprawę w pierwszej kolejności czy korzystać z innych przywilejów, polegających chociażby na wstępie do lounge’u. Szczegóły znamy już z informacji, podanych przez Lufthansę. Czy program statusu Miles & More jest naprawdę łatwiejszy?

Punkty statusu zastępują mile statusowe w Miles & More

Najpoważniejsza zmiana w programie Miles & More polega na tym, że poprzednie mile statusowe zostaną zniesione. W przyszłości istotne będą system punktowy. Za każdy lot, w zależności od trasy i klasy podróży, będzie przysługiwała stała liczba punktów statusowych:

Loty kontynentalne (międzynarodowe i krajowe):
  • Klasa ekonomiczna: 5 punktów
  • Klasa biznesowa: 10 punktów
Loty międzykontynentalne:
  • Klasa ekonomiczna: 15 punktów
  • Klasa ekonomiczna premium: 20 punktów
  • Klasa biznesowa: 50 punktów
  • Pierwsza klasa: 70 punktów
Podział na dwie kategorie odbywa się zgodnie z zasadami IATA. Loty do Kairu, Tel Awiwu, a nawet Tunisu są uważane za trasy dalekodystansowe – tym samym przynoszą znacznie więcej mil niż, na przykład, dłuższe loty z Europy na Wyspy Kanaryjskie. Klasa rezerwacyjna, cena biletu nie będzie miała tu żadnego znaczenia.

Przynajmniej 160 punktów, aby osiągnąć status


Aby uzyskać status w programie Miles & More w przyszłości zawsze będzie wymagała określonej liczby punktów statusu zebranych w roku kalendarzowym. Będzie nadal istniał trzypoziomowy system statusu Frequent Traveller, Senator i HON Circle:

  • 160 punktów statusu za status Frequent Traveller
  • 480 punktów statusu dla statusu senatora
  • 1500 punktów statusu za status HON Circle
Oprócz ogólnego osiągnięcia punktów statusu istnieje jednak jeszcze jeden ważny aspekt. W przyszłości, oprócz zwykłych punktów statusu, będzie jeszcze inny element związany z grupą Lufthansa i liniami lotniczymi Miles & More. Tak zwane punkty kwalifikacyjne są kolejnym wymaganym składnikiem statusu. Aby w przyszłości uzyskać status Miles & More, konieczne są następujące wyniki kwalifikacyjne:

  • 80 punktów kwalifikujących do statusu Frequent Traveller
  • 240 punktów kwalifikujących do statusu Senatora
  • 1500 punktów kwalifikacyjnych do statusu HON Cirlce
Ten przepis jest już znany ze statusu HON Circle i tylko loty z grupą Lufthansa i preferowanymi partnerami kwalifikują się do tego statusu. Identyczny element jest teraz dostępny dla statusu Miles & More od 2021 roku dla Frequent Traveller i Senatora. Jednocześnie połowa wymaganych punktów statusu musi być zawsze osiągnięta w Lufthansa Group i Miles & More Airlines.

HON Circle w przyszłości również z lotami w klasie ekonomicznej

Po początkowym zamieszaniu Lufthansa oficjalnie potwierdziła, że punkty statusowe są przyznawane jako punkty kwalifikujące przez wszystkie linie lotnicze w grupie Lufthansa. Dotyczy to również lotów z Brussels Airlines i Eurowings, które mogą odgrywać decydującą rolę w kwalifikacjach. Jedynym wyjątkiem jest tutaj Edelweiss – zgodnie z aktualnymi informacjami nie powinno być punktów statusu w szwajcarskiej spółce zależnej, ani kwalifikujących się, ani ogólnych. Z drugiej strony istnieją punkty kwalifikacyjne dla linii lotniczych należących do sieci Miles & More, tj. PLL LOT, a także Luxair i Crotia Airlines.

Ciekawe jest również to, że status HON Circle może być w przyszłości wykorzystywany w klasie ekonomicznej. Do tej pory istnieją tak zwane mile HON Circle tylko z klasy ekonomicznej premium. W przyszłości teoretycznie możliwe będzie osiągnięcie najwyższego statusu wyłącznie w klasie ekonomicznej lub przy użyciu kombinacji różnych klas. Możliwy jest nawet krótkodystansowy HON z lotami tylko w klasie ekonomicznej – w sumie Lufthansa Group i partnerskie linie lotnicze Miles & More wymagają 300 lotów. W rzeczywistości może to być interesująca zmiana, ponieważ jak dotąd prawie wszyscy członkowie HON Circle dużo podróżują w biznes klasie na długich dystansach.

Dożywotni status 7500 lub 10 000 punktów

Od 2021 r. Miles & More będzie także pierwszym posiadaczem statusu dożywotniego. Kryteria tego są również znane. Będą więc dwa progi:

  • 7500 punktów kwalifikujących do statusu Frequent Traveller
  • 10 000 punktów kwalifikujących do statusu Senatora
Dożywotni status HON Circle nie będzie kontynuowany. Istotne jest również ograniczenie do kwalifikujących się punktów statusu. Konkretnie oznacza to, że tylko loty liniami Lufthansa Group Airlines i Miles & More są istotne dla statusu dożywotniego. Jednak ci, którzy dużo latają liniami Star Alliance, nie mają szans na uzyskanie dożywotniego statusu. Nie ma dalszych ograniczeń dotyczących statusu dożywotniego podróżnika, a dla życia senatora konieczne jest również, aby klient był senatorem przez co najmniej dziesięć lat. Ten dożywotni status nie istnieje w pośpiechu.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Norwegian: 8 nowych połączeń z Polski do Skandynawii

Pasażer i linie lotnicze

Norwegian: 8 nowych połączeń z Polski do Skandynawii

Magdalena Romanowska 12 listopada 2019

Belavia zmieni model biznesowy na przewoźnika hybrydowego

Pasażer i linie lotnicze

Belavia zmieni model biznesowy na przewoźnika hybrydowego

Piotr Bożyk 12 listopada 2019

Grochowski (LOT Cargo): Po otwarciu CPK nasza pozycja wzrośnie

Biznes i przemysł

Grochowski (LOT Cargo): Po otwarciu CPK nasza pozycja wzrośnie

Tomasz Śniedziewski 11 listopada 2019

 

Garuda Indonesia odebrała pierwszego Airbusa A330neo

Biznes i przemysł

Garuda Indonesia odebrała pierwszego Airbusa A330neo

18 listopada 2019

Air Arabia: Zamówienie na 120 samolotów Airbusa

Biznes i przemysł

Air Arabia: Zamówienie na 120 samolotów Airbusa

18 listopada 2019

LOTAMS z certyfikatem PART 21J

Prawo i polityka

LOTAMS z certyfikatem PART 21J

18 listopada 2019

LOT: Polska dla mieszkańców Sri Lanki jest krajem atrakcyjnym

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Polska dla mieszkańców Sri Lanki jest krajem atrakcyjnym

18 listopada 2019

Ryanair: Kraków i Poznań z połączeniem z Podgoricą

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair: Kraków i Poznań z połączeniem z Podgoricą

18 listopada 2019

Emirates z gigantycznym zamówieniem A350

Pasażer i linie lotnicze

Emirates z gigantycznym zamówieniem A350

18 listopada 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5