Partnerzy serwisu:
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Milczarski: LOT będzie przewoził 25 mln pasażerów rocznie. Do otwarcia CPK


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2019-07-23 11:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ PAP

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Milczarski: LOT będzie przewoził 25 mln pasażerów rocznie. Do otwarcia CPK
fot. Piotr Bożyk
Prezes Polskich Linii Lotniczych LOT, Rafał Milczarski, chce ponad dwukrotnie zwiększyć liczbę przewożonych pasażerów do roku 2027, czyli do momentu otwarcia Centralnego Portu Komunikacyjnego – podaje PAP. W całym ubiegłym roku narodowy przewoźnik obsłużył niespełna 9 mln pasażerów.
Obecnie PLL LOT jest w trakcie prac nad nową strategią rozwoju. Ta na lata 2016-2020 została zrealizowana przed czasem. Rafał Milczarski tłumaczy, że chodzi nie tylko o rozwój LOT-u, ale i pozostałych spółek Polskiej Grupy Lotniczej.

– Istotne jest maksymalne wykorzystanie całej przepustowości, jaką oferuje Lotnisko Chopina w Warszawie. Lotnisko pracuje obecnie nad rozwiązaniami mającymi na celu zlikwidowanie wąskich gardeł, ale długoterminowy problem strukturalny pozostaje nierozwiązany. Lotnisko Chopina nie zostało zaprojektowane jako lotnisko hubowe, a jako takie jest wykorzystywane – mówi prezes LOT-u, cytowany przez PAP.

Do powstania Centralnego Portu Komunikacyjnego – otwarcie obiektu jest zaplanowane na listopad 2027 roku – Milczarski chce, aby LOT obsługiwał 25 mln pasażerów rocznie. To dwa i pół raza więcej niż obecnie. – Dzisiaj z naszych usług korzysta ponad 10 mln pasażerów rocznie, a do momentu otwarcia CPK powinniśmy przewozić 25 mln osób rocznie. Oznacza to ogromy wzrost liczby operacji lotniczych, na co Lotnisko Chopina musi się przygotować. Docelowym rozwiązaniem kwestii odciążenia akustycznego i innych kosztów zewnętrznych jest CPK oddalony od Warszawy – dodaje szef przewoźnika.

Rozwój LOT-u, zdaniem Rafała Milczarskiego, nie może się więc skupiać na wokół wyczerpującego swoją przepustowość Lotniska Chopina. – Chcę, aby LOT korzystał z możliwości rozwoju również na lotnisku w Krakowie oraz w Budapeszcie, gdzie powstaje nasz nowy hub. Będzie to część naszej strategii 2020-2028 – stwierdza. Ponadto niewykluczone jest, że samoloty LOT-u będą bazować w węgierskim porcie.

LOT stopniowo pozyskuje kolejne maszyny, co sprzyja rozbudowie siatki połączeń. Do końca 2019 roku flota Boeingów 787-8 i 787-9 Dreamliner będzie wynosiła w sumie 15 sztuk, co sprzyja otwarciu kolejnych połączeń dalekodystansowych: we wrześniu przewoźnik zainauguruje loty do Delhi w Indiach, natomiast w listopadzie otworzy sezonowe połączenie na Sri Lankę. W tym roku LOT spodziewa się przewieźć na swoich pokładach 10 mln pasażerów.

Warto wspomnieć, że rynek Europy Środkowo-Wschodniej, z uwagi na niski współczynnik mobilności lotniczej oraz istnienie niezagospodarowanych nisz rynkowych i korzystną koniunkturę gospodarczą ma bardzo duży potencjał wzrostu, a LOT ma strategicznie bardzo dobrą pozycję do rozwoju w regionie. Jest największym przewoźnikiem tradycyjnym w CEE poza Austrian Airlines, oferuje tygodniowo ponad 260 tys. miejsc, czyli o 70 tys. mniej niż austriacki przewoźnik, ale o ponad 100 tys. więcej niż kolejna spółka, czyli Ukraine International Airlines. Mimo mniejszej skali działania, flota maszyn dalekiego zasięgu i siatka lotów tego typu LOT-u jest porównywalna z Austrian Airlines.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
LOT: 209 mln zł zysku w 2018. W tym roku ma być podobnie

Pasażer i linie lotnicze

LOT: 209 mln zł zysku w 2018. W tym roku ma być podobnie

Łukasz Malinowski 22 lipca 2019

LOT: Leasing odpowiedzią na uziemienie 737 MAX

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Leasing odpowiedzią na uziemienie 737 MAX

Aleksander Domański 18 lipca 2019

LOT pod skrzydłami Milczarskiego. Niewątpliwy rozwój, tylko ten strajk...

Pasażer i linie lotnicze

LOT pod skrzydłami Milczarskiego. Niewątpliwy rozwój, tylko ten strajk...

Łukasz Malinowski 15 lipca 2019

 

Sierpień w statystykach: Wizz Air i Ryanair pną się w górę

Pasażer i linie lotnicze

Sierpień w statystykach: Wizz Air i Ryanair pną się w górę

10 września 2019

Transavia zamknie trasę Katowice – Amsterdam

Pasażer i linie lotnicze

Transavia zamknie trasę Katowice – Amsterdam

10 września 2019

CPK to nie tylko ruch lotniczy. To także nowe miejsca pracy

Infrastruktura i lotniska

CPK to nie tylko ruch lotniczy. To także nowe miejsca pracy

09 września 2019

Strategia dla lotnictwa: CPK zmieni całą branżę

Infrastruktura i lotniska

Strategia dla lotnictwa: CPK zmieni całą branżę

09 września 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5