Porty lotnicze Linate i Malpensa w Mediolanie obsłużą w sumie 156 destynacji w 70 krajach na całym świecie w sezonie letnim 2022 roku. To poziom 75 proc. rekordowej sieci tras sprzed trzech lat.
Kluczowa w ożywieniu długodystansowych połączeń z największego miasta Lombardii pozostaje Ameryka Północna. Oferta nie tylko została odtworzona, ale również wzbogacona o nowe opcje, dzięki wejściu na rynek nowych przewoźników, takich jak ITA Airways, Neos oraz La Compagnie.
Siedmiu przewoźników poleci do Nowego JorkuPojawiły się codzienne rejsy Delta Air Lines do Atlanty i United Airlines do Chicago oraz pięć razy w tygodniu do Montrealu, realizowane przez Air Canada.
Narodowe linie lotnicze z Kraju Klonowego Liścia oferują ponadto loty do Toronto.
Aż siedmiu przewoźników z portów największego miasta północy Włoch poleci do Nowego Jorku. Oprócz codziennych rejsów ITA Airways, American Airlines, Delta Air Lines, United Airlines i Emirates, pięć razy w tygodniu dostępne są loty La Compagnie, a dwa razy w tygodniu Neos.
Rynek południowoamerykański nie jest jeszcze rozbudowany, niemniej chilijski przewoźnik LATAM zapewnia rejsy do Sao Paulo. Największe miasto Brazylii oraz tego kontynentu obsługiwane jest cztery razy w tygodniu. ITA Airways dopiero planują loty do Buenos Aires, które będą realizowane airbusami A350-900.
Pierwszy z czterech zamówionych szerokokadłubowców wzmocni flotę narodowych linii lotniczych Włoch w czerwcu bieżącego roku. Połączenia do miejsc wakacyjnych w Ameryce Środkowej i na Karaibach, takich jak Montego Bay na Jamajce czy Punta Cana na Dominikanie uzupełnia Neos.
Mnóstwo połączeń na Bliski WschódKryzys wywołany wirusem COVID-19 uwypuklił znaczenie połączeń w węzłach Zatoki Perskiej, które zapewniają komunikację z Azją, subkontynentem indyjskim i Afryką. Do aż siedmiu lotnisk na Bliskim Wschodzie będzie można polecieć z portu Malpensa. Od czerwca siatkę w regionie wzmocni jeszcze Gulf Air, oferujące pięć razy w tygodniu loty do Bahrajnu.
Dwa razy dziennie ze stolicy Lombardii latają natomiast Qatar Airways i Emirates, realizujące rejsy do odpowiednio Dohy i Dubaju. Codziennie z Etihad Airways można przemieścić się z Mediolanu do Abu Zabi. Singapore Airlines każdej doby obsługują macierzysty Singapur, natomiast Ethiopian Airlines stołeczną Addis Abebę. Ponadto cztery razy w tygodniu z Saudią można polecieć do Dżuddy. W takiej samej częstotliwości działają połączenia Oman Air do Maskatu i Air Senegal do Dakaru. Wreszcie dzięki Kuwait Airways trzy razy w tygodniu jest opcja podróży z północy Włoch do Kuwejtu. Oferowanie do Azji oraz Afryki uzupełnia Neos z dwoma w tygodniu rejsami do Dakaru oraz lotami do Tiencin i Pekinu.
Europa w objęciach tanich linii lotniczychAnalizując na koniec europejski rynek lotnisko Mediolan-Malpensa będzie w najbliższym sezonie letnim bazą dla 40 samolotów trzech najważniejszych niskokosztowców na Starym Kontynencie. EasyJet, Ryanair i Wizz Air obsłużą sieć aż 88 destynacji.
Nowością w regionie Morza Egejskiego będą połączenia Sun Express do Izmiru (dwa razy w tygodniu), Aegean Airlines do Salonik (trzy razy w tygodniu) oraz easyJet na Skiatos, realizowane cztery razy w tygodniu. W regionie Adriatyku z kolei Croatia Airlines dwa razy w tygodniu dolecą do Splitu, natomiast easyJet wzmocnią śródziemnomorską siatkę trzema w tygodniu rejsami na Lampedusę. Dla brytyjskiego taniego przewoźnika będzie to debiut na tej trasie. Warte odnotowania są również loty ITA Airways z portu Linate do Hamburga. Więcej o nich pisaliśmy w
TYM TEKŚCIE.