Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Malaysia Airlines nad przepaścią. Koniec środków finansowych w listopadzie


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2020-10-06 12:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Malaysia Airlines nad przepaścią. Koniec środków finansowych w listopadzie
fot. Malaysia Airlines
Malezyjskim narodowym liniom lotniczym Malaysia Airlines kończą się pieniądze. Przewoźnik prosi więc leasingodawców o znaczące zniżki i dalej redukuje flotę i sieć tras.
W liście do firm leasingowych Malaysia Aviation Group poinformowała, że prawdopodobnie nie będzie w stanie dokonać płatności po końcu listopada bieżącego roku, ze względu na pandemię koronawirusa i towarzyszące jej ograniczenia transportowe. Linie nie otrzymują już finansowania od malezyjskiego suwerennego funduszu majątkowego Khazanah Nasional. Grupa domaga się zatem znacznych obniżek stawek leasingowych.

Malaysia Airlines potwierdziły na początku października, że konieczne jest przeprowadzenie pilnej restrukturyzacji. W ramach reorganizacji firmy linie zmniejszyłyby wynagrodzenia swoim pracownikom, zaś flota i harmonogram lotów zostałyby zredukowane. Jeśli i to się nie uda – pozostaje jeszcze utworzenie nowej, krajowej linii lotniczej.

Malezyjskie narodowe linie lotnicze mają kłopoty finansowe od dłuższego czasu. Pojawiły się one jeszcze przed 2014 rokiem, gdy w ciągu pięciu miesięcy spółka straciła dwa boeingi 777. Jeden zniknął z radarów nad Morzem Południowochińskim, drugi został zestrzelony przez Rosjan wspierający separatystów na wschodzie Ukrainy. Przewoźnik uważał jednak, że jest na dobrej drodze do wyprostowania swojej sytuacji.

Jeszcze na początku tego roku informowaliśmy, że do przejęcia Malaysia Airlines mogą być chętne holenderskie linie lotnicze KLM (informacja ta nie została jednak potwierdzona przez przewoźnika) oraz – co bardziej prawdopodobne – regionalny gigant lotniczy, Air Asia. Z przecieków medialnych wynika, że władze Malezji optują za wyborem opcji zagranicznej, z kolei spółka, która zarządza obecnie Malaysia Airlines, przychyla się do propozycji AirAsia. Ta z kolei oczekuje, że po przejęciu Malaysia Airlines zostałyby włączone do grupy AirAsia.

W wypadku realizacji lokalnego przejęcia narodowa linia de facto przestałaby istnieć jako osobny byt. Dla AirAsia to oznacza wyeliminowanie jednego z rywali. Z kolei oferty Europejczyków i Japończyków najprawdopodobniej, że Malaysia Airlines przestałby latać na Stary Kontynent. Linia skupiłaby się na lotach w Azji i na południowy Pacyfik, co pasowałoby Air France-KLM i Japan Airlines.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
KLM zainteresowane zakupem 49 proc. Malaysia Airlines

Pasażer i linie lotnicze

KLM zainteresowane zakupem 49 proc. Malaysia Airlines

Aleksander Domański 22 stycznia 2020

Rozszerzone partnerstwo Singapore Airlines i Malaysia Airlines

Pasażer i linie lotnicze

Rozszerzone partnerstwo Singapore Airlines i Malaysia Airlines

Piotr Bożyk 02 listopada 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5