Partnerzy serwisu:
PRAWO I POLITYKA

Macron: Przyglądamy się zmianom w Airbusie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
18-12-2017
Ostatnia modyfikacja:
29-11-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Reuters

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Macron: Przyglądamy się zmianom w Airbusie
fot Andi Munich
Roszady w Airbusie były jednym z tematów dyskusji podczas unijnego szczytu. Prezydent Francji Emmanuel Macron uważnie śledzi zmiany w zarządzie producenta. – Będziemy bardzo czujni, bo jesteśmy udziałowcami, klientami, wsparciem dla eksportu – dodał.

Mocna wypowiedź Macrona nie oznacza jednak, że przedstawiciele państw wrócą do rady administracyjnej. W porozumieniu z 2013 r. Francja i Niemcy zgodziły się ograniczyć swoją rolę w Airbusie, którą wynegocjowano za czasów prezydenta Francois Hollande'a.

W ostatnich rozmowach uczestniczyła także Angela Merkel. Zapytana o narodowość przyszłego prezesa grupy odpowiedziała, że Airbus podejmie własne decyzje strategiczne i że wszystkie kraje będą reprezentowane w przyszłości na ważnych stanowiskach – dodała kanclerz.

Koncern wiosną 2019 roku opuści prezes Tom Enders, który zdecydował, iż nie przedłuży kontraktu. Decyzją zarządu w lutym 2018 roku ze stanowiska ustąpi także dyrektor operacyjny, Fabrice Brégier. Potwierdziły się tym samym spekulacje francuskiego dziennika „La Tribune". Gazeta już jakiś czas temu informowała, że Brégier odejdzie z firmy, bo jego pozycja znacznie osłabła po podejrzeniach o korupcję w firmie. Europejska grupa przeżywa jeden z poważniejszych kryzysów w ostatnich 10 latach. W lutym z Airbusa odszedł szef strategii, Marwan Lahouda, na początku grudnia odpowiadający za sprzedaż John Leah oraz szef technologii, Paul Eremenko.

Enders w liście do pracowników zwrócił się z prośbą, by  pozwolili radzie administracyjnej znaleźć jego następcę bez zwracania uwagi na spekulacje o tej osobie. Dodał też, że dla rady administracyjnej narodowość kandydata nie będzie grała roli.

Nowe kierownictwo będzie musiało zdecydować o dalszych losach A380. Przyszłość czterosilnikowca jest bowiem coraz bardziej mglista. Producent ma zaległości w dostawie 100 sztuk A380, z czego 42 są przeznaczone dla Emirates. Linia dysponuje największą na świecie flotą sumperjumbo, ostatnio odebrała setną maszynę. Zanim jednak zdecyduje się zamówić kolejne samoloty, musi uzyskać od Airbusa gwarancję utrzymania produkcji A380 przez co najmniej 10 lat. Od końca 2014 r. spekulowano o przyszłości A380, bo produkcję zmniejszano dwukrotnie z powodu małego popytu. Airbus stara się obniżyć koszty produkcji, aby zachować wolniejsze tempo montażu.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Airbus inwestuje w firmę Carbon Engineering

Biznes i przemysł

Airbus inwestuje w firmę Carbon Engineering

inf. pras. 22 listopada 2022

Chiny chwalą się starą umową z Airbusem podczas wizyty Scholza

Biznes i przemysł

50 lat od pierwszego lotu airbusa A300

Biznes i przemysł

50 lat od pierwszego lotu airbusa A300

Avgeek 01 listopada 2022

Airbus: Rynek komercyjnych usług lotniczych podwoi wartość za 20 lat

Biznes i przemysł

Airbus dostarczył 500. A350. Jubileuszowy samolot dla Iberii

Biznes i przemysł

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Airbus inwestuje w firmę Carbon Engineering

Biznes i przemysł

Airbus inwestuje w firmę Carbon Engineering

inf. pras. 22 listopada 2022

Chiny chwalą się starą umową z Airbusem podczas wizyty Scholza

Biznes i przemysł

50 lat od pierwszego lotu airbusa A300

Biznes i przemysł

50 lat od pierwszego lotu airbusa A300

Avgeek 01 listopada 2022

Airbus: Rynek komercyjnych usług lotniczych podwoi wartość za 20 lat

Biznes i przemysł

Airbus dostarczył 500. A350. Jubileuszowy samolot dla Iberii

Biznes i przemysł

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5