Partner serwisu
PRAWO I POLITYKA

Lufthansa rozważa złożenie wniosku o ochronę przed upadłością


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2020-06-17 14:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl/Agencja Reutera

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Lufthansa rozważa złożenie wniosku o ochronę przed upadłością
fot. Piotr Bożyk
Lufthansa poinformowała w oficjalnym oświadczeniu, że realizacja rządowego pakietu ratunkowego nie została zapewniona. Być może trzeba będzie złożyć wniosek o wszczęcie postępowania w sprawie osłon ochronnych zgodnie z niemieckim prawem upadłościowym - donosi Agencja Reutera.
Jeśli nie uda się znaleźć szybko optymalnego rozwiązania, wówczas krytyczna decyzja zostanie podjęta podczas nadzwyczajnego walnego zgromadzenia linii lotniczej, które odbędzie się pod koniec bieżącego miesiąca.

Oświadczenie narodowego przewoźnika powietrznego Niemiec pojawiło się po tym, jak Heinz Hermann Thiele ostro skrytykował rządowy pakiet ratunkowy w wysokości 9 miliardów euro. Inwestor zwiększył swój udział w grupie do ponad 15 procent i miał nadzieję, że uda się zbadać i wdrożyć alternatywne opcje.

Zarząd Lufthansy spodziewa się, że frekwencja na nadzwyczajnym walnym zgromadzeniu, które wyznaczono na 25 czerwca, spadnie poniżej 50 proc. "W świetle ostatnich publicznych oświadczeń największego pojedynczego akcjonariusza spółki, Heinza Hermanna Thiele, zarząd uważa, że pakiet ratunkowy może nie zyskać wymaganych 2/3 głosów, które są niezbędne w tym przypadku" - głosi nowy komunikat przewoźnika z Niemiec.

"Oznacza to, że Lufthansa prawdopodobnie musiałaby wystąpić z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie osłon ochronnych zgodnie z niemieckim prawem upadłościowym kilka dni po dorocznym nadzwyczajnym walnym zgromadzeniu, gdyby natychmiast nie znaleziono innego rozwiązania" - dodano w komunikacie przewoźnika, który rozważa również zwolnienie 26 tysięcy pracowników.

Obecnie w powietrzu jest 160 z 760 samolotów Lufthansy. Według prognoz w przyszłym roku pozostać uziemionych może nawet 300 maszyn. Za około trzy lata po zapowiadanych redukcjach, flota liczyć będzie 100 samolotów mniej niż w 2019 roku. Każda „uziemiona godzina” to obecnie strata około miliona euro. Tylko w pierwszym kwartale roku LH odnotowała stratę niemal 2 mld euro, głównie poprzez redukcję połączeń dalekiego zasięgu, w drugim kwartale strata ta będzie nieporównywalnie większa. Redukcja floty oznacza mniej pracy nie tylko dla personelu samej linii lotniczej, ale też mniej pracy w warsztatach, cateringu i innych spółkach i firmach zależnych.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Lufthansa: Do 26 tys. pracowników zagrożonych zwolnieniami

Biznes i przemysł

Lufthansa: Do 26 tys. pracowników zagrożonych zwolnieniami

Tomasz Śniedziewski 12 czerwca 2020

Carsten Spohr, prezes Lufthansy: Kto się boi koronawirusa, powinien latać

Pasażer i linie lotnicze

Carsten Spohr, prezes Lufthansy: Kto się boi koronawirusa, powinien latać

Artur Bogdanowicz 11 czerwca 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5