Partner serwisu
Biznes i przemysł

Lufthansa redukuje flotę i rozważa korekty zamówień. Zagrożone dostawy B777X i A350

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-02-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Lufthansa redukuje flotę i rozważa korekty zamówień. Zagrożone dostawy B777X i A350
fot. Lufthansa
Szef Lufthansy Carsten Spohr nadal nie spodziewa się szybkiego ożywienia ruchu lotniczego podczas kryzysu wywołanego wirusem COVID-19. Celem narodowego przewoźnika Niemiec pozostaje utrzymanie się w pierwszej piątce największych linii lotniczych świata. Flota giganta, który posiada obecnie blisko 800 samolotów, zmniejszy się jednak o blisko 150 maszyn.

– Jak dotąd nie odczuwa się odprężenia, zamiast tego są dodatkowe ograniczenia w podróżowaniu – podkreślił Spohr w rozmowie online z London School of Economics. – Liczby pasażerów pozostaną w najbliższych tygodniach bardzo niskim. Nawet latem to będzie od 40 do 60 proc. poziomu sprzed wybuchu pandemii. To poważne wyzwanie operacyjne dla nas, biorąc pod uwagę planowanie załóg i odrzutowców – stwierdził Spohr.

Przyszłość bez klasy biznes?

Szef największych linii lotniczych na Starym Kontynencie ponownie opowiedział się za większym wykorzystaniem testów przed podróżami. Według niego brakuje jednak wciąż oficjalnych przepisów, a na świecie coraz silniejsza jest także opinia, że pasażerowie samolotów muszą być zaszczepieni.

Wątpliwe jest także dla Spohra powrót służbowych podróży do starych, lub jak kto woli normalnych poziomów. To może skutkować nawet redukcją klasy biznes. Na rozwiniętych rynkach, takich jak Europa czy Stany Zjednoczone, minie pięć lat, zanim zostanie osiągnięty poziom pasażerów z rekordowego 2019 roku. Stanie się tak przy większej liczbie klientów z sektora turystycznego.

Lufthansa rozważa w najbliższym czasie zmianę niektórych zamówień na mniejsze typy samolotów. Narodowy przewoźnik Niemiec wycofał już z dalszej eksploatacji lub zaparkował długoterminowo airbusy A340, boeingi 747-400 i airbusy A380. Największe linie lotnicze Europy podpisały również umowę z producentem z Tuluzy dotyczącą spowolnienia dostaw.

Dreamlinery za 777X? A321neo i A330neo zamiast A350?

Lufthansa zamierza przede wszystkim obniżyć poziom zamówień na samoloty szerokokadłubowe. Narodowy przewoźnik Niemiec miał być jednym z pierwszych klientów Boeinga na maszyny wersji 777X. Największe linie lotnicze Europy początkowo złożyły zamówienie na 34 takie samoloty, ale w listopadzie 2019 roku parafowano korektę zgodnie z którą czternaście odrzutowców wersji 777X, którego dostawy będą opóźnione do 2023 roku, może być zamienionych na inne, prawdopodobnie znacznie mniejsze maszyny.

Lufthansa oprócz zamówień u producenta z Chicago posiada również wiążące na 43 airbusy A350-900. Siedemnaście z nich zostało dostarczonych, a pierwsze z tych odrzutowców zyskały już nowe barwy. Spohr ujawnił jeszcze, że prowadzi rozmowy nie tylko z Boeingiem i Airbusem w sprawie dostaw, ale także z brazylijskim Embraerem. – Wszyscy producenci wykazują elastyczność w dyskusjach – zdradził Spohr.

Eksperci awiacji między Renem a Odrą spodziewają się wkrótce wymiany kilku boeingów 777X, których dostawy spadły o jedną trzecią, na bardziej dostępne Dreamlinery 787. W przypadku Airbusa natomiast pierwszą z możliwych opcji zamiany jest A330neo, a drugą A321neo, którym można obsługiwać trasy bardzo dalekiego zasięgu. To pozwoliłoby zredukować również znacznie zamówienie na szerokokadłubowe A350.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Air Peace zamawiają pięć embraerów E175

Biznes i przemysł

Air Peace zamawiają pięć embraerów E175

Piotr Bożyk 17 września 2023

Overland Airways odebrały pierwszego embraera E175

Biznes i przemysł

Prost! Oktoberfest na pokładach A380 linii Emirates

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Lufthansa reaktywuje siódmego i ósmego A380. Polecą z Monachium

Biznes i przemysł

Lufthansa stawia na loty krajowe. Samolot ma być konkurencyjniejszy niż kolej

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Air Peace zamawiają pięć embraerów E175

Biznes i przemysł

Air Peace zamawiają pięć embraerów E175

Piotr Bożyk 17 września 2023

Overland Airways odebrały pierwszego embraera E175

Biznes i przemysł

Prost! Oktoberfest na pokładach A380 linii Emirates

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Lufthansa reaktywuje siódmego i ósmego A380. Polecą z Monachium

Biznes i przemysł

Lufthansa stawia na loty krajowe. Samolot ma być konkurencyjniejszy niż kolej

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5