Partner serwisu
Biznes i przemysł

Lufthansa reaktywowała dwa kolejne boeingi 747-8

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-06-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Lufthansa reaktywowała dwa kolejne boeingi 747-8
fot. Lufthansa
Lufthansa reaktywowała dwa kolejne boeingi 747-8. W ten sposób już trzynaście Jumbo-Jetów narodowego przewoźnika Niemiec służy pasażerom. Sześć pozostaje jeszcze zaparkowanych. 

Wiele linii lotniczych na świecie postanowiło wycofać z flot starzejące się boeingi 747-400. Lufthansa jest natomiast jednym z trzech głównych klientów wersji 747-8. Narodowy przewoźnik Niemiec dysponuje solidną flotą dziewiętnastu takich odrzutowców. Żadne inne linie lotnicze na świecie nie mają tylu samolotów tej wersji. Drugie w zestawieniu Korean Air posiadają bowiem dziesięć boeingów 747-8, natomiast zamykające podium Air China operują siedmioma takimi samolotami producenta z Chicago.

Pierwszy z reaktywowanych Jumbo-Jetów jest oznaczony rejestracją D-ABYT. Ten samolot jest dobrze znany fanom Lufthansy, ponieważ jest jednym z niewielu odrzutowców w malowaniu retro największych linii lotniczych Europy. Maszyna była zaparkowana na północno-zachodnim pasie startowym 07L-25R lotniska we Frankfurcie nad Menem. W miniony wtorek wzbiła się w przestworza po raz pierwszy od czternastu miesięcy, wykonując godzinny 41-minutowy lot testowy nad Niemcami. Później samolot wyruszył w rejs do brazylijskiego Sao Paulo.

Według danych serwisu ch-aviation.com D-ABYT ma 6,31 lat. Samolot odbył swój pierwszy lot 14 lutego 2015 roku, zanim ponad miesiąc później, a dokładnie 25 marca, został dostarczony do Lufthansy. Wartość rynkowa tego Jumbo-Jeta jest wyceniana na 74,6 mln dolarów. Ma za sobą 24 143 godzin lotów w 2519 cyklach.

3 czerwca reaktywowanego także innego boeinga 747-8. Od 30 listopada D-ABYA odpoczywał w Hamburgu. Jumbo-Jet jest najstarszym 747-8I największych linii lotniczych Europy i ma 9,33 lat. Według danych serwisu RadarBox.com samolot odleciał z Hamburga o godz. 12:32 i stopniowo osiągnął wysokość 39 000 stóp, pokonując okrężną trasę przez Niemcy do Frankfurtu nad Menem. W największym porcie Hesji wylądował 96 minut później, a dokładnie o godz. 14:08, po nieudanym pierwszym podejściu.

Według danych serwisu ch-aviation.com, samolot D-ABYA wykonał swój pierwszy lot 8 lutego 2012 roku, a 1 maja tego roku został dostarczony do narodowego przewoźnika Niemiec. Ten Jumbo-Jet wykonał dotychczas 36 280 godzin lotów, rozłożonych na 4157 cykli.

Po reaktywacji D-ABYA i D-ABYT, już trzynaście z dziewiętnastu samolotów boeingów 747-8 największych linii lotniczych Europy jest aktywnych. Sześć pozostaje zaparkowanych na ziemi. W przeciwieństwie do floty airbusów A380, niemiecka Lufthansa nie skreśla boeingów 747-8, co oznacza, że prawdopodobnie zobaczymy, jak pozostałe wrócą w przestworza, gdy popyt będzie powoli rósł.

Powrót dwóch kolejnych Jumbo-Jetów to dla wielu z branży lotniczej kolejny znak, że widać światło na końcu tunelu. Potwierdzają to również słowa rzecznika Lufthansy dla serwisu "Simple Flying". - W ciągu najbliższych kilku lat przywrócimy do służby także osiem naszych boeingów 747-400. Począwszy od 2023 roku będą jednak sukcesywnie zastępowane przez dostarczane boeingi 777-9 - oznajmił przedstawiciel największych linii lotniczych Europy. Ten proces ma się zakończyć w 2025 roku.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Air Peace zamawiają pięć embraerów E175

Biznes i przemysł

Air Peace zamawiają pięć embraerów E175

Piotr Bożyk 17 września 2023

Overland Airways odebrały pierwszego embraera E175

Biznes i przemysł

Prost! Oktoberfest na pokładach A380 linii Emirates

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Lufthansa reaktywuje siódmego i ósmego A380. Polecą z Monachium

Biznes i przemysł

Lufthansa stawia na loty krajowe. Samolot ma być konkurencyjniejszy niż kolej

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Air Peace zamawiają pięć embraerów E175

Biznes i przemysł

Air Peace zamawiają pięć embraerów E175

Piotr Bożyk 17 września 2023

Overland Airways odebrały pierwszego embraera E175

Biznes i przemysł

Prost! Oktoberfest na pokładach A380 linii Emirates

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Lufthansa reaktywuje siódmego i ósmego A380. Polecą z Monachium

Biznes i przemysł

Lufthansa stawia na loty krajowe. Samolot ma być konkurencyjniejszy niż kolej

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5