Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Lufthansa odmładza swoją flotę. Samoloty starsze niż 25 lat mogą zostać uziemione


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2021-03-04 10:33
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Lufthansa odmładza swoją flotę. Samoloty starsze niż 25 lat mogą zostać uziemione
fot. Lufthansa
Niemiecki przewoźnik przedstawił wstępne plany dla swoich starszych maszyn. Szef grupy Lufthansa, Carsten Spohr, przyznał, że linie rozważają, co zrobić z maszynami starszymi niż ćwierć wieku.
– Wyjątkowy kryzys przyspiesza proces transformacji w naszej firmie. 2021 będzie dla nas rokiem zmian i modernizacji. Nacisk pozostaje położony na zrównoważonym rozwoju: badamy, czy wszystkie samoloty starsze niż 25 lat pozostaną uziemione na stałe – mówił podczas konferencji prasowej Lufthansy prezes grupy, Carsten Spohr.

Spohr potwierdził, że linie lotnicze będą mniejsze, i to pozwoli im na utrzymanie silnej pozycji wśród przewoźników lotniczych. Flota Lufthansy ma być mniejsza o blisko 100 samolotów. Jak pisaliśmy w ubiegłym roku, Lufthansa planuje pozbyć się ze swojej floty największych pasażerskich maszyn świata – czterosilnikowych Airbusów A380. Linie oszczędzą jedynie kilka najmłodszych we flocie Airbusów A340-600, które będą latać na bardziej ruchliwych trasach, podobnie jak znacznie nowocześniejsze A350. Do ich obsługi potrzeba średnio 220 osób, wliczając załogę, personel pokładowy, techniczny i zatrudnionych w gastronomii.

Według planu floty Lufthansy 8 z 14 samolotów A380 nadal figuruje jako „tymczasowo wycofane”, podczas gdy w dzisiejszej prezentacji oznaczone są jako „opuszczające flotę”.

Jednocześnie szef przewoźnika optymistycznie patrzy w przyszłość po kryzysie związanym z koronawirusem. – Spodziewamy się, że od sezonu letniego pobyt na podróże lotnicze ponownie wzrośnie, gdy tylko restrykcyjne limity podróży zostaną zmniejszone przez dalsze wprowadzanie testów i szczepionek. Jesteśmy gotowi zaoferować do 70 proc. naszego oferowania sprzed kryzysu – dodał Spohr. Grupa chce również zapewnić miejsca pracy dla 100 tys. pracowników w perspektywie długoterminowej.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Lufthansa przejmie włoską Alitalię?

Biznes i przemysł

Lufthansa przejmie włoską Alitalię?

Emilia Derewienko 26 lutego 2021

Lufthansa odpiera zarzuty. „Condor musi stawić czoła konkurencji"

Prawo i polityka

Lufthansa odpiera zarzuty. „Condor musi stawić czoła konkurencji"

Rafał Dybiński 25 lutego 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5