Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Lotnisko Warszawa-Radom: PPL pokazuje postępy prac (zdjęcia)


Wstecz Dalej

Autor:

Redakcja/inf. pras.

Data publikacji:
2021-12-28 17:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze”/Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Lotnisko Warszawa-Radom: PPL pokazuje postępy prac (zdjęcia)
fot. PPL
Lotnisko Warszawa-Radom: PPL pokazuje postępy prac (zdjęcia)
Lotnisko Warszawa-Radom: PPL pokazuje postępy prac (zdjęcia)
Lotnisko Warszawa-Radom: PPL pokazuje postępy prac (zdjęcia)
Lotnisko Warszawa-Radom: PPL pokazuje postępy prac (zdjęcia)
Lotnisko Warszawa-Radom: PPL pokazuje postępy prac (zdjęcia)
Lotnisko Warszawa-Radom: PPL pokazuje postępy prac (zdjęcia)
Lotnisko Warszawa-Radom: PPL pokazuje postępy prac (zdjęcia)
Lotnisko Warszawa-Radom: PPL pokazuje postępy prac (zdjęcia)
Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” ujawniło kolejne zdjęcia postępów prac przy budowie terminala Portu Lotniczego Warszawa-Radom im. Bohaterów Radomskiego Czerwca 1976 roku. 
Wszystkie sektory budowanego portu zaczynają nabierać docelowych kształtów ponieważ wnętrze szybko się zmienia. Już teraz efekty prezentują się imponująco. Koniec budowy zbliża się wielkimi krokami.

Przypomnijmy, że elewacja budowanego lotniska w Radomiu była wybierana wspólnie przez projektantów i PPL na etapie projektu budowlanego. Zaważyły z jednej strony względy estetyczne, a z drugiej strony funkcjonalno-użytkowe. – Nie chcieliśmy robić całej bryły terminala szklanej, jak to bywa na niektórych lotniskach. Po pierwsze ze względu na kosztowne utrzymanie szkła i jego czystości. Z drugiej strony taka szklarnia wystawiona na południe, wschód i zachód bardzo by się nagrzewała, więc koszty chłodzenia takiego obiektu byłyby również ogromne. Dlatego zdecydowaliśmy, że przeszklenia pojawią się tylko co jakiś czas, żeby tego światła trochę wpadało. Pozostała część jest zabudowana – wyjaśniał nam jeszcze jesienią Grzegorz Tuszyński, dyrektor lotniska w Radomiu.

Dominującą barwą terminala będzie czerń. Górę wzięły w tym przypadku także względy funkcjonalne i bezpieczeństwa. – Jasne kolory oślepiałyby pilotów, którzy przecież mają poruszać się bezpiecznie wokół pirsu. Z drugiej strony ten ciemny kolor nie wymaga jakiegoś częstego oczyszczania i dbania. Nie widać po prostu zabrudzeń na ciemnym kolorze – uzasadniał Tuszyński. Dwie z bramek w terminalu będzie można szybko skonfigurować dzięki zainstalowanym przegrodom w zależności od liczby pasażerów przylatujących spoza Unii Europejskiej. Więcej o tym pisaliśmy w TYM TEKŚCIE

Na początku mają lądować w Radomiu tylko airbusy A320 i A321 oraz boeingi 737, ale docelowo droga startowa pozwoli na przyjęcie nawet szerokokadłubowych boeingów 777, 787 oraz airbusów A330. W projekcie jest założonych jedenaście stanowisk postojowych. – To będą stanowiska parkowania doczołowego, czyli wówczas samolot stanie na wprost terminala. Później musi skorzystać z push-backa, żeby zostać wypchnięty i móc kołować. Wiadomo jednak, że w początkowym okresie funkcjonowania lotniska ten ruch będzie mniejszy i wszystkie jedenaście stanowisk nie będzie wypełnione – tłumaczył Tuszyński. Droga startowa miała w Radomiu 60 metrów szerokości i tak zostało. Jej profil jest obecnie bardziej płaski od poprzedniej. Została wygładzona i przedłużona z dwóch do 2,5 km, czyli długości standardowej dla większości lotnisk w Polsce. Więcej o tym pisaliśmy w TYM TEKŚCIE

Na budowane lotnisko nie dojedziemy bezpośrednio pociągiem, tak jak możemy dotrzeć do portów w Gdańsku, Krakowie, Olsztynie, Szczecinie czy na stołeczne Lotnisko Chopina.  

– W pierwszej koncepcji terminala była stacja podziemna. Nawet udało się przeprocedować plan zagospodarowania pod bocznicę kolejową – ujawnił Tuszyński. Budynek powstającego terminala już nie przewiduje takiej funkcjonalności. Nowa stacja kolejowa na trasie Warszawa - Radom powstaje pod wiaduktem ulic Żeromskiego i Lubelskiej. Na chwilę obecną pod nazwą Radom Wschód. Więcej o tym pisaliśmy w TYM TEKŚCIE

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Midera: Podwyżki opłat rozkładają na porty koszty budowy CPK i lotniska w Radomiu

Infrastruktura i lotniska

Midera: Podwyżki opłat rozkładają na porty koszty budowy CPK i lotniska w Radomiu

Redakcja/inf. pras. 15 grudnia 2021

Furgalski: Lotnisko w Radomiu to nietrafiona inwestycja

Infrastruktura i lotniska

Furgalski: Lotnisko w Radomiu to nietrafiona inwestycja

Redakcja/inf. pras. 12 grudnia 2021

Szymczak: Nie traktujemy Radomia jako zagrożenia dla portu w Modlinie

Infrastruktura i lotniska

Szymczak: Nie traktujemy Radomia jako zagrożenia dla portu w Modlinie

Łukasz Malinowski 08 grudnia 2021

 

Modernizacja torowiska w Katowicach Załężu

Infrastruktura i lotniska

Modernizacja torowiska w Katowicach Załężu

13 sierpnia 2022

Czytali Maciej i Tomasz Knapikowie

Pasażer i linie lotnicze

Czytali Maciej i Tomasz Knapikowie

13 sierpnia 2022

Hyperloop w Bawarii

Biznes i przemysł

Hyperloop w Bawarii

13 sierpnia 2022

Air New Zealand: B777 zamienią piaski Mojave na latanie

Pasażer i linie lotnicze

Air New Zealand: B777 zamienią piaski Mojave na latanie

13 sierpnia 2022

Emirates zmodernizują 120 samolotów

Biznes i przemysł

Emirates zmodernizują 120 samolotów

13 sierpnia 2022

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5