Międzynarodowe lotnisko w Atenach zostanie poddane ogromnej rozbudowie i modernizacji. Projekt otrzymał zielone światło i zostanie zrealizowany kosztem 700 milionów euro.
Projekt rozbudowy greckiego portu lotniczego odbędzie się po remoncie 14 regionalnych portów lotniczych przez Fraport, w tym Mykonos, Kos i Zakynthos. Europejski Bank Inwestycyjny (EBI) ogłosił również w zeszłym tygodniu, że udzieli Grecji pożyczki na 28 lat o wartości 180 milionów euro na budowę nowego lotniska na Krecie. Grupa Ariadne Airport podejmie się budowy i eksploatacji długo oczekiwanego Kreta Airport Kastelli, projektu o wartości 517 milionów euro z pożyczką na okres 35 lat.
W przypadku AIA wydano zgodę na zmianę planowania przestrzennego budowy nowej płyty lotniska, nowej ścieżki dla lotnictwa ogólnego i nowego budynku do obsługi naziemnej; plus budowy nowego postoju taksówek.
Nowy terminal będzie obejmował kilka nowych gate’ów, nowe strefy VIP i strefy wypoczynkowe czy strefę handlową. Docelowo Międzynarodowy Port Lotniczy w Atenach ma być w stanie obsłużyć 30 milionów pasażerów rocznie, a długoterminowym celem jest osiągnięcie przepustowości 50 milionów pasażerów rocznie do 2040 roku.
Poza rozbudową stołeczne greckie lotnisko planuje również postawić na zerową emisję dwutlenku węgla do 2025 r., głównie poprzez inwestycje w energię słoneczną. Jeżeli cel zostanie osiągnięty, będzie to pierwsze lotnisko w Europie polegające wyłącznie na wytwarzanej przez siebie energii i działające przy
zerowej emisji netto.