Wojewoda mazowiecki wydał zezwolenie na przebudowę północnej części terminalu lotniska Chopina na poziomie "0". Pismo ma rygor natychmiastowej wykonalności.
Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” zarządza większością polskich lotnisk (nie ma większościowych udziałów w Modlinie i żadnych w Olsztynie, Łodzi i Lublinie). PPL odpowiada więc za realizację planu generalnego dla Okęcia. Ostatni taki dokument dla stołecznego portu powstał w 2015 roku jeszcze za poprzednich władz spółki. Zakładał on inwestycje zwiększające potencjalną przepustowość do 22 milionów pasażerów rocznie.
Prace miały ruszyć w 2016 roku z początkiem rządów prezesa Mariusza Szpikowskiego. Jednak najpoważniejsze z inwestycji, jak zakup elementów do toalet dla niepełnosprawnych czy wymiana lamp na drodze startowej, nie były tym, czego oczekiwano. Obecnie mamy do czynienia z przyspieszeniem przygotowań do realizacji założeń planu.
Zadanie pierwsze – budowa gate’ów autobusowychPPL wyznaczyło sobie kilka celów na najbliższe miesiące. Pierwszy z nich polega na budowie czterech poczekalni autobusowych w strefie Non Schengen na poziomie „0” wraz z adaptacją pomieszczeń w pirsie południowym oraz w Terminalu T1. To zadanie z kolei zostało podzielone na dwa etapy. Pierwszy z nich polega na realizacji robót adaptacyjnych w pirsie południowym oraz w Terminalu T1, a drugi – na budowie poczekalni autobusowych w pirsie północnym.
Drugie zadanie – modernizacja stref kontroliDrugie zadanie dotyczy modernizacji stref kontroli na poziomie 100. Projekt zakłada rozbudowę terminala o obiekt kubaturowy, częściowo 2-kondygnacyjny, mieszczący powiększoną strefę kontroli bezpieczeństwa na kierunkach NSCH-SCH, strefę wejściową dla gości VIP oraz zlokalizowaną na drugiej kondygnacji maszynownię wentylacyjno-klimatyzacyjną. Powstaną również stanowiska kontroli bezpieczeństwa osób i bagażu podręcznego w przejściu transferowym Non Schengen.
Wykonane zostaną także stanowiska kontroli bezpieczeństwa w obszarze ograniczonym liniami słupów wsporczych ZY/116-126, gwarantujące podwojenie ilości stanowisk kontroli osób i bagażu podręcznego (z 2 do 4) w konfiguracji umożliwiającej płynny przepływ pasażerów relacji Non Schengen.
PPL zapowiedział również przetarg na wykonanie robót, których celem będzie zwiększenie przepustowości infrastruktury Okęcia.
Zakres inwestycji przewiduje m.in. budowę i przebudowę dróg kołowania, płyt i stanowisk postojowych.